Jump to content

HIP Emplaced Gun


truganini

Recommended Posts

En HIP Emplaced Gun i woods skjuter med TH coloured dr <5. Är den fortfarande HIP eller ska den läggas under en concealment-bricka?

 

Har mött en spelare som sköt på mig med TH coloured dr <5 och som behöll sin HIP. När jag nu läser reglerna igen så förstår jag det som att man alltid ska lägga en ?-bricka efter skott.

 

Ha en trevlig söndag alla ASL:are!

Link to comment
Share on other sites

Är den fortfarande HIP eller ska den läggas under en concealment-bricka?

 

Den förlorar HIP men inte concealment.

 

A 12.34:

 

An Emplaced hidden/concealed Gun that fires is revealed if the colored dr of its Original TH DR is ≥ 5 and the nearest Good Order enemy ground Unit with a LOS to it is within 16 hexes, or if that dr is a 6 and the nearest such unit with a LOS to it is at ≥ 17 hexes; otherwise that Gun is placed (or remains) beneath a "?"
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
...hvis det ekisterer "Good Order enemy ground Unit with a LOS" uavhengig av range. Hvis du derimot skyter mot en dummy stack eller broken unit etc., og ingen GO fiender har LOS, så beholder den HIP.

...och det kan bli lite klurigt: eftersom kanonen är HIP så vet inte den andra spelaren vilka enheter han skall visa för att få LOS till den HIP:ade kanonen. Han får antingen hoppas på att han har LOS med en redan avslöjad enhet, eller avslöja enheter på måfå och hoppas att de har LOS. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...