Jump to content

Hollow Legions och Counters-kvalitet


ragngand

Recommended Posts

Hejsan!

 

jag undrar om man det är någon skillnad i kvalitet på första och andra utgåvan av Hollow Legions, vad jag förstår är innehållet detsamma.

 

Jag köpte nyligen For King and Country och upptäckte att dessa hade ett väsentligt bättre tryck på sina Counters än vad jag sett tidigare. Det bådar gott för BVv3 och AOO, frågan är dock om någon fler modul haft lika bra tryck som FKaC?

Link to comment
Share on other sites

Har inte även ABtF och BR Tarawa samma stuk på sina brickor?

 

 

ABtF brickor är som i dom gamla modulerna. Till och med sämre eftersom de svarta SS brickorna inte är sådär helsvarta som man skulle vilja ha dom. Men jag håller med om att dom nya brickorna är schyssta som tusan. Jag tror det är största anldeningen till att jag själv kommer köpa ett extraex av Beyond Valor.

 

Jag vet att Melvin har gjort en lista över saker som blivit sämre i Hollow Legion second edition. Den är extremt kort, men den finns. Som jag kommer ihåg så är baksidan på Italienska MMG en rysk MMG. Någon Italiensk ledare bär en pistol på framsidan av brickan men får ett gevär på baksidan. Det är dock minimalt som dom flesta aldrig skulle upptäcka.

 

Är det någon på forumet förutom Mel som upptäckt det?

Link to comment
Share on other sites

ABtF brickor är som i dom gamla modulerna. Till och med sämre eftersom de svarta SS brickorna inte är sådär helsvarta som man skulle vilja ha dom. Men jag håller med om att dom nya brickorna är schyssta som tusan. Jag tror det är största anldeningen till att jag själv kommer köpa ett extraex av Beyond Valor.

 

Jag vet att Melvin har gjort en lista över saker som blivit sämre i Hollow Legion second edition. Den är extremt kort, men den finns. Som jag kommer ihåg så är baksidan på Italienska MMG en rysk MMG. Någon Italiensk ledare bär en pistol på framsidan av brickan men får ett gevär på baksidan. Det är dock minimalt som dom flesta aldrig skulle upptäcka.

 

Är det någon på forumet förutom Mel som upptäckt det?

Det finns en del andra fel på vissa brickor i HL 2nd ed.

Se http://www.strategyzoneonline.com/forums/s...ead.php?t=23686

 

Där finns det en PDF fil med alla counter-fel som en person har sammanställt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...