Jump to content

RB-pyssel


Janusz

Recommended Posts

Nu, inför en ny RB CGIII, har jag pysslat lite igen. Denna gång ska det bli specifika overlays till bygnaderna, när de blir rubbled eller gutted (vilket ju händer ibland).

 

Här är den första, vad tyckas?

Janusz

post-9-1117028207.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som de som Falk har

Ser ut som, kanske.

Är som, knappast.

Melvin har gjort overlays för rubble och för shellholes med RB-bakgrund (hel enkelt genom att slakta en RB-karta). Fantastisk idé, jag har fått en kopia av honom (tack tack).

 

Min overlay är specifikt för M6-huset. Den passar ihop med hexerna omkring, och behåller den mur som vätter mot vägen (muren försvinner inte av rubble).

 

De viktigaste blir doch gutted factory. Ska ge mig på det imorgon.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Här kommer lite konkreta förändringsförslag som jag slås av när jag närmare studerar din kreation.

 

För det första tycker jag att du på något sätt ska markera muren mer. Det är nästan så att man inte lägger märke till den nu.

 

För det andra tycker jag det skulle vara coolt att ha lite av husbilden oförstörd. Det kommer synas tydligare vilket hus som det en gång var och dels så ser det mer realistiskt ut att inte hela huset fallit till marken, utan bara delar av det.

 

Även om du inte gör något av ovanstående tycker jag att du gjort ett riktigt snyggt jobb!

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Skäms lite faktiskt, hoppas du förlåter mig J!

Tja, du lär ju inte få ett ex när jag är klar. Så enkelt är det!

 

För det första tycker jag att du på något sätt ska markera muren mer. Det är nästan så att man inte lägger märke till den nu.

 

För det andra tycker jag det skulle vara coolt att ha lite av husbilden oförstörd. Det kommer synas tydligare vilket hus som det en gång var och dels så ser det mer realistiskt ut att inte hela huset fallit till marken, utan bara delar av det.

Muren ska bli tydligare, ska öka kontrasterna lite. Det som är så lurigt är att få printerna att ge mig samma färger och nyanser som orginalkartan. Försöker få i alla fall rubble och level1 hill helt lika.

 

Om du ser efter så ser du en rektangel, vågrätt. Det är huset som ligger kvar under rubblen som jag lagt ovanpå. Plockade bort lite rubble för att det inte helt skulle täcka huset, men tydligen så syns det inte i alla fall. Ska ta en titt på det, men problemet är att man på bara en timma extra säkert kan få det se riktigt verkligt ut. Men jag har typ 20 hus och 10 fabriker att fixa!

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...