Jump to content

Någon som har pengar över och..


Klas Malmström

Recommended Posts

När AOO kommer ut kommer priset sjunka som en sten.

 

Är det någon som vet hur mycket från detta pack som kommer att komma i AOO. Jag har för mig att jag hört att AOO i princip rippat hela packet för att sen göra några småändringar och att det faktiskt är samma människor bakom bägge projekten.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Att det skulle vara samma människor har jag svårt att tänka mig; sist jag hörde något så verkade det snarare som om Mark N/Mike ? var ganska sura på MMP.

Mike Reed jobbar ju lite för MMP så han kan väl inte vara för sur antar jag. :D

 

Jag vill minnas dock att rättigheten till Kinetic Energys saker ligger hos Mark Neukom (stavning ?), eller kanske hos båda två men dom måste vara överens.

 

Jag tror inte att AOO är en "kopia" av MM98.

Link to comment
Share on other sites

När AOO kommer ut kommer priset sjunka som en sten.

Ett pris på > $300 är väl antagligen från någon som absoult vill ha denna packen och kanske inte just för att han vill spela med Axis Minor fordon.

 

Skulle jag tro i alla fall - så jag är inte så säker på att prisbilden kommer att ändra sig så mycket.

Link to comment
Share on other sites

Intressant att det inte ingår någon bild alls, och att säljaren är HELT grön.

Janusz

Säljare är Chas Smith enligt http://www.strategyzoneonline.com/forums/s...ead.php?t=27475

 

Det står någon blänkare att han inte har resurser att lägga in en bild - han kanske inte har någon digitalkamera tillgänglig.

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du? Är AoO bättre eller sämre eller suger MM +98 eller????

MM'98 suger definitivt inte. Brickorna är professionella (i mitt tycke) och det finns flera coola scenarion med om jag minns rätt. Däremot så är det nog inte lika heltäckande som AoO förhoppningsvis blir - det fanns väl bara 1-2 ark med brickor med, så det går inte att jämföra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mike Reed jobbar ju lite för MMP så han kan väl inte vara för sur antar jag.  :D

 

Jag vill minnas dock att rättigheten till Kinetic Energys saker ligger hos Mark Neukom (stavning ?), eller kanske hos båda två men dom måste vara överens.

 

Jag tror inte att AOO är en "kopia" av MM98.

Jag tror inte heller att AoO är kopierat från MM98, iallafall inte de delarna jag såg innan HP splittades ut som egen modul. Rättigheterna ligger hos Mark Neukom (bara) och IIRC är han inte alls intresserad av ASL mer & kommer väl inte överens med MMP eftersom han sitter på den packen. Ditto för Korea modulen de började på. Spelade du inte ngt från den med Mike Reed när vi var på ASLOK första gången?

Link to comment
Share on other sites

Mike Reed jobbar ju lite för MMP så han kan väl inte vara för sur antar jag.  :D

 

Jag vill minnas dock att rättigheten till Kinetic Energys saker ligger hos Mark Neukom (stavning ?), eller kanske hos båda två men dom måste vara överens.

 

Jag tror inte att AOO är en "kopia" av MM98.

Jag tror inte heller att AoO är kopierat från MM98, iallafall inte de delarna jag såg innan HP splittades ut som egen modul. Rättigheterna ligger hos Mark Neukom (bara) och IIRC är han inte alls intresserad av ASL mer & kommer väl inte överens med MMP eftersom han sitter på den packen. Ditto för Korea modulen de började på. Spelade du inte ngt från den med Mike Reed när vi var på ASLOK första gången?

Det stämmer - vi speltestade ett litet Korea-scenario på ASLOK 98.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...