Jump to content

Antal nationaliteter i en turnering


CTABKA

Recommended Posts

  • CTABKA changed the title to Antal nationaliteter i en turnering
23 hours ago, Peyre said:

Valde 9-15. Blir mer variation😂

Enda gången som jag deltagit i en weekend turnering med mer än 8 nationaliteter var i Arnhem för ca 15 år sedan. 11 nationaliteter var med, man får strycka ett scenario per runda , minns att man strök scenarior för att minska antalet nationer man skulle slippa kånka på, fick ned siffran 11 till 7. Brukligt är att man stryker scenarior man inte vill spela men den gången var det annorlunda.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CTABKA said:

Enda gången som jag deltagit i en weekend turnering med mer än 8 nationaliteter var i Arnhem för ca 15 år sedan. 11 nationaliteter var med, man får strycka ett scenario per runda , minns att man strök scenarior för att minska antalet nationer man skulle slippa kånka på, fick ned siffran 11 till 7. Brukligt är att man stryker scenarior man inte vill spela men den gången var det annorlunda.

Minns i början av Köpenhamn turneringen - då fick man även räkna på antal monterade kartor man orkade bära med sig...

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/8/2022 at 1:29 PM, Klas Malmström said:

Minns i början av Köpenhamn turneringen - då fick man även räkna på antal monterade kartor man orkade bära med sig...

Minns även att vi som tog med sig det mesta fick även låna ut mycket grejer, speciellt mounted mapboards, och i viss mån brickor och overlays.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, CTABKA said:

Minns även att vi som tog med sig det mesta fick även låna ut mycket grejer, speciellt mounted mapboards, och i viss mån brickor och overlays.

Jo, så var det, det minns jag med.

Man fick ha lite koll på vem som lånade vad....det var lite därför jag började ta med färg-kopior på overlays...inte hela världen om som försvann...

Link to comment
Share on other sites

Pratar vi om spelarnas nationalitet eller vilka styrkor man slåss med? 😜

Det är naturligtvis skönt att behöva ta med så få nationer som möjligt. Ibland blir det dock svårt; årets upplaga av Supporting Fire kräver Ryssar, Tyskar, Finnar, Svenskar och Allied Minors. Med tanke på temat (ni får själva lista ut vilket) så är det helt enkelt omöjligt att dra ner antalet nationer mer än så. 

Som förra året kommer en lista på alla fordon och Guns att distribueras.

Jag svarade för övrigt upp till 4 på enkäten. :) 

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...