Jump to content

Vad jag helst skulle ha i min brevlåda nu!


Martin Svärd

Vilken av följande ASL-produkter skulle du vilja ha i din brevlåda idag?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En trevlig omröstning. Dock svarar jag i egenskap av lukrativ affärsman och fanatisk ASL-spelare; Beyond Valor... Jag vet ju att detta är oerhört viktigt för hobbyn.

 

Skulle regler och BV finnas skulle det bli Valor of the Guards.

 

Kort sagt:

1. BV

2. Reglerna

3. VotG

4. ASL SK#2

5. HP

6. AoO

Link to comment
Share on other sites

Jag håste ju faktiskt hålla med Andreas om att grundmodulerna (BV, Regler, ev. ASLSK#2) faktiskt är viktigast att få fram för hobbyns skull. Däremot så har jag ju redan dem, så personligen är det AoO och sedan VotG som gäller.

 

Det känns förresten lite konstigt att välja mellan BV och AoO - BV finns ju redan, och det kan bara inte vara jämförbart att skita ur sig ett nytryck av existerande material i förhållande till att göra en helt ny modul. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Det känns förresten lite konstigt att välja mellan BV och AoO - BV finns ju redan, och det kan bara inte vara jämförbart att skita ur sig ett nytryck av existerande material i förhållande till att göra en helt ny modul.

Så vitt jag förstår så är det inte bara ett nytryck; Man har valt att fräscha upp samtliga markörer och bara det är ju ett jobb i sig... Sen om det beror på att varken plåtar eller original fanns kvar från AH-tiden eller inte har jag ingen aning om.

 

Jag tror att nya BV kommer bli riktigt, riktigt fräscht! :)

Link to comment
Share on other sites

Så vitt jag förstår så är det inte bara ett nytryck; Man har valt att fräscha upp samtliga markörer och bara det är ju ett jobb i sig... Sen om det beror på att varken plåtar eller original fanns kvar från AH-tiden eller inte har jag ingen aning om.

Men...gjordes inte det mesta av det där när BV fräschades upp förra gången när de hade grå Finnar och Red Barricades med? De kan väl inte ha slarvat bort plåtar och orginal igen??? :huh:

Edited by pmanlig
Link to comment
Share on other sites

Så vitt jag förstår så är det inte bara ett nytryck; Man har valt att fräscha upp samtliga markörer och bara det är ju ett jobb i sig... Sen om det beror på att varken plåtar eller original fanns kvar från AH-tiden eller inte har jag ingen aning om.

Men...gjordes inte det mesta av det där när BV fräschades upp förra gången när de hade grå Finnar och Red Barricades med?

 

Det var vad jag också trodde.

 

Det som är nytt är väl dom tio kartorna i ASLSK stil och jag tror att det är andra scenarion (än dom som finns med i originalet) också.

Link to comment
Share on other sites

Byte av kartor kan jag förstå, men varför skall de byta scenarion? :huh:

Det är möjligt att jag minns fel, man jag har ett svagt minne av att dom skulle ta med en del out-of-print scenarion (liknande som dom gjorde i FKAC).

 

Men det kanske är original scenariona + en del OOP scenarion.

 

Så här står det på http://www.multimanpublishing.com/preorder...wGame.php?id=17

 

Beyond Valor (ASL)

 

Beyond Valor is Advanced Squad Leader's first and most important module. This module contains the German and Russian orders of battle along with the generic markers which the ASL system requires.

 

MMP has altered the contents of Beyond Valor from both its first and second editions. We are converting the mapboards of the ASL system to the style of mounting material used by the immensely popular ASL Starter Kit. The pricing of this style of mapboard allows us to put 10 (!) ASL maps in the new Beyond Valor. Add an incredible thirteen countersheets and twenty scenarios and you have quite a hefty box which will give you hours of ASL enjoyment and the base upon which you can build your Advanced Squad Leader system.

 

Contents:

 

10 8"x22" geomorphic mapboards for the ASL system boards 1 ,2,3,4,5,8,20,21,22,23)

 

13 countersheets representing the German and Russian orders of battle and including ASL system markers

 

20 currently out of print ASL scenarios

 

4 six-sided dice

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag fortfarande inte har hittat varken regelbok eller Beyond Valor sätter jag dessa högst på min lista. Helst regelboken först, för då hinner jag läsa den innan Beyond Valor landar i brevlådan. :D

Link to comment
Share on other sites

Själv satte jag AOO överst på min lista. Tätt därefter kommer Hakka Pälle. Men tycker ändå att det är totalt urdåligt att MMP under så lång tid låtit Regelboken och Beyond Valor varit out of Print och out of stock.

 

För några veckor sen sa Brian Youse att Finns is back. Men när man läser Beyond Valor reklamen står ingenting om finnarna där. Har MMP glömt uppgradera sin hemsida eller har dom ångrat sig igen?

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

MMPs hemmsida är bara sämst, och uppdateras när någon kommer på att det kanske inte gjorts senaste året.

 

Tanken med den nya BV-versionen är att de 10 kartorna och 20 scenariona + brickor ska göra modulen självförsörjande, dvs. att man med endast lådans innehåll plus regelbok kan spela alla scenariona. Gamla BV var en fortsättning på otroligt populära squad leader, och därmed krävde den nästan att man ägde flera moduler.

3 "The Czerniakow bridgehead" behöver bräde 8

4 "The commissar's house" behöver 1, likaså 5 "In sight of the Volga"

9 "To the square" behöver både 1 och 8.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...