Jump to content

Aldrig mer MMP+ Hjälp!!!


Cpt. Hopper

Recommended Posts

:angry::( Jag beställde för över 8 veckor sedan följande från MMP:

Gung Ho

Blood Reef Tarawa

Fick så grejorna i förra veckan med Air mail (tog 8 veckor!!!). Det hade säkert gått snabbare att få en leverans med Luftwaffe till Stalingrad. Jag öppnar boxarna med en käsnla som jag senast upplevde på Julafton 1981.

Vad ser jag till min fasa. Någon på MMP har gått AWOL och endast packat halva innehållet i Gung Ho...Arghhhhh. Jag ringer upp MMP och talar med en kvinna som upplyser mig om att de kommer att skicka grejorna till mig ASAP. Idag upptäckte jag dock att även Chapter T dividern saknas i Blood Reef Tarawa. Skickat mail till MMP igen, men väntar mig inget svar denna sidan jul.

Finns det någon vänlig själ där ute som har lust att dra en kopia på Chapter T dividern och skicka den till mig.

 

Det var första och sista gången jag beställer något från MMP.

Trojan Games here I come.

Cpt. Hopper

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

 

Tråkigt med dina dåliga erfarenheter, men jag vill gå i svarsmål för MMPs höga service och snabba leveranser.

 

När jag senast valde flygfrakt på en beställning från MMP på en måndag eftermiddag, hade jag lådan från MMP på fredag samma vecka!

 

De packar också varorna exemplariskt och du hade haft samma bekymmer med dina köp om du köpt dom från någon annan. Men även då skulle MMP ha stigit in och tagit sitt ansvar och skickat dig ersättningsgrejer.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade också problem med en order jag gjorde hos MMP när de skickade fel journal till mig. Fick snabb respons när jag mailade och klagade och de skickade mig en ny journal som dök upp någon vecka senare.

 

Jag valde också air mail och hade inga problem med leveranstider, tog ungefär två-tre veckor för paketet att komma fram. Åtta veckor låter ju som väl lång tid.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Mina leveranser från MMP har varit relativt skapliga, kanske för att jag oftast väljer vanlig frakt i stället för flyg. Men jag har fortfarande inte fått Journal 6, trots att jag "prenumererar" på den. Det gillar jag inte.

Notera när det gäller leveranserna att de faktiskt varnar för väntetid upp till 16 veckor (!).

Trist att det blev så fel med dina grejer, men de rättar säkert till det så fort de kan. När jag beställde min OVHS kom boxen utan counters efter några veckor. När jag hade mailat och klagat kom countersheeten med flyg efter några dagar, så det finns hopp.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Matts: observera att de har slutat med prenumerationerna på Journal. Vet inte fr.o.m. vilket nummer, men kolla upp status på din prenumeration om du inte gjort det än.

 

Hopper: Kan det vara så att tullen har inspekterat dina grejor? Jag beställde tidigare saker från USA, men efter att vid ett par tillfällen råkat ut för tullen så slutade jag med det. Saker som normalt tog en vecka att komma fram blev fördröjda i 3-6 veckor, och dessutom åkte jag i vissa fall på att betala tull vilket gjorde det dyrare än att köpa det i Sverige. Priset kunde jag i.o.f.s. stå ut med, men det är förj-igt att de tar sån satans tid på sig, det var totalt oacceptabelt för mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag har i egenskap av Trojan Games tyvärr mycket dåliga erfarenheter från leveranserna. Det KAN bero på att tullen alltid tar mina paket, oavsett om jag väljer flyg eller inte. Standardtid för leverans är två månader. Lätt att vara snabb och alert på lagret då...

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Jag har i egenskap av Trojan Games tyvärr mycket dåliga erfarenheter från leveranserna. Det KAN bero på att tullen alltid tar mina paket, oavsett om jag väljer flyg eller inte. Standardtid för leverans är två månader. Lätt att vara snabb och alert på lagret då...

Mina erfarenheter tyder på att det är tullen som är boven i dramat. De är ett j-la gissel; jag förstår inte hur det kan vara acceptabelt att det skall ta ett antal veckor att få igenom paket, och det är ju en ren förolämpning att man sedan åker på en extra fraktavgift för att bekosta att tullen kollar paketet - även om de i övrigt inte hittar något. Det värste exemplet jag varit med om var när jag skulle få ett ex av v2-reglerna. Tullen snodde den, smackade på med ett uppskattat pris på $100(!) (trots att paketet var märkt "gåva") och jag fick betala runt 500:- för paketet... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått tre paket från MMP men bara det största (15 kartor, sex moduler och ett gäng journals) fastnade i tullen. De andra paketen har innehållt en journal eller en modul och de har passerat utan problem.

Det finns någon magisk storleksgräns där, beställer man ett eller två spel slinker det ofta igenom, men tre eller fyra så börjar lådan blir så stor att den fastnar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått tre paket från MMP men bara det största (15 kartor, sex moduler och ett gäng journals) fastnade i tullen. De andra paketen har innehållt en journal eller en modul och de har passerat utan problem.

Det finns någon magisk storleksgräns där, beställer man ett eller två spel slinker det ofta igenom, men tre eller fyra så börjar lådan blir så stor att den fastnar.

Jag tror det är mera tur/otur hur klåfingriga tullen är.

 

Jag har haft både små/stora, dyra/billiga paket fastna i tullen/slinka igenom.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Jag har fått tre paket från MMP men bara det största (15 kartor, sex moduler och ett gäng journals) fastnade i tullen. De andra paketen har innehållt en journal eller en modul och de har passerat utan problem.

Det finns någon magisk storleksgräns där, beställer man ett eller två spel slinker det ofta igenom, men tre eller fyra så börjar lådan blir så stor att den fastnar.

 

 

Det tror jag inte, köper ganska mycket böcker från bl.a. USA och byggsatser från Hong Kong (vilket kan bli ganska rejäla paket) och aldrig haft några problem.

Antingen har du otur, eller så ligger MMP i något register. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

När jag fick mitt första tullpåslag i samband med ett köp (av MMP eller från eBay, minns inte vilket) så ringde jag upp tullkontoret, vars telefonnummer stod på lappen med paketet. När jag frågade vad det var för påslag de hade gjort svarade killen att "Så gör vi med alla paket som inte är privata gåvor".

När jag undrade hur det kom sig att jag sluppit påslag de närmare 20 gånger tidigare som jag köpt något från USA trodde han att jag drev med honom.

De tar nog allt de kan, men har säkert inte möjlighet/personal att göra annat än stickprovskontroller.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...