Jump to content

PB


Klas Malmström

Recommended Posts

Jag har en nybörjare som är otroligt sugen. Han har spelat typ 10 scenarion sammanlagt, bara lite grann med tanks, och vill redan kasta sig över ABtF eller PB. Han har ingen aning om vad NATT innebär )

 

Min fråga är om PB fungerar som start. Är det inte en del natt, och gliders och skit? Tysken har väl en del pansar, men har britten det. OBA?

 

Janusz

 

Har inte själv spelat PB CG, men det finns en kampanj som börjar efter luftlandsättningen.

 

Vet dock inte om det fortfarande är natt inblandat.

Link to comment
Share on other sites

Jag spelar PB med tre nybörjare, men vi kör mittenkampanjen (5 kampanjscenarion). Jag skulle vilja påstå att det är den bästa kampanjen man kan börja med! Ingen OBA, ingen natt, blandad terräng och lagom litet både vad gäller storlek och antal enheter. Dessutom är det j*vligt roligt!

 

Så, även om din nybörjare är otroligt sugen ska han nog lära sig lite mer först tror jag.... ;)

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vad menar Andreas med att han ska vänta lite?

Min newbie fixar tanks, hanterar kanoner och infanteri bra, däremot är nog kanonrök och mortars lite främmande.

 

Utan natt och OBA låter det ju guld!

Jag ska framföra det till honom, då blir han glad.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Vad menar Andreas med att han ska vänta lite?

 

Öh, märkte själv att det blev lite otydligt. Mitt svar var på frågan om att han vill spela den STORA kampanjen - DEN ska han nog vänta med en stund...

 

Å andra sidan är det ju bara genom att spela, spela och åter spela, som man lär sig...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej!

 

lite senare inlägg men det "vanliga livet" tillata inte alltid att vara up-to-date. Hur som helst, så tror jag nog att man skall spela CGs om man är sugen oberoende om man har mycket "regelkött" pa ben eller ej. Jag kom ihåg att jag var bra sugen på att spela RB när jag började med ASL även om mina regelkunskaper inte var så lysande (undrar om de har blivit bättre med tiden??) - man lär sig så otrolig mycket genom att spela en CG eftersom OBA, guns, AFV och Inf är för det mesta samtidigt inblandade - så jag tror att det är bara att hoppa i vattnet och blir blött om fötterna.

 

MvH/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...