Jump to content

entrenchment +OBA


Janusz

Recommended Posts

Jag hittade en Q&A om att advancande inf inte kan använda entrenchment när de går in i OBA. När de lämnar entrenchment blir de ju mer sårbara, så då tar de väl ockås en smäll utan skydd.

 

Men hur är det med rout? bruten squad vill från entrenchment i A till B ner i entrenchment. Bägge är i OBA.

Tack

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade en Q&A om att advancande inf inte kan använda entrenchment när de går in i OBA. När de lämnar entrenchment blir de ju mer sårbara, så då tar de väl ockås en smäll utan skydd.

 

Men hur är det med rout? bruten squad vill från entrenchment i A till B ner i entrenchment. Bägge är i OBA.

Tack

Janusz

Hm, jag skulle tro att dom blir attackerade av OBAn utan entrenchment + DRM (dock inte FFNAM/FFMO DRM).

 

B27.41 verkar endast tala att Interdiction ej är möjligt om man samtidigt går ner i ett foxhole när man går in i hexen.

Link to comment
Share on other sites

B27.41 verkar endast tala att Interdiction ej är möjligt om man samtidigt går ner i ett foxhole när man går in i hexen.
Note, however, that the cost to enter/exit a foxhole/pillbox during the RtPh may be combined with the entrance cost of the nex hex - thereby escaping Interdiction in the foxhole/pillbox Location (27.41).

 

Notera "thereby" - det är inte så att man får kombinera bara för Interdiction, utan man får kombinera (generellt) och därigenom undviker man Interdiction. Som det är formulerat så borde man få/får man också alla andra tänkbara fördelar av att kombinera flera förflyttnigar till en.

Link to comment
Share on other sites

Jag är inte helt 100%, men då brutna enheter får kombinera ihop förflyttningarna och slippa interdiction så borde de också få använda entrenchment mot OBA.

Ja, jag är inte heller helt 100% säker - hittade ingen Q&A heller.

 

Jag skickade ut frågan på ASL Forumet, så får vi se om någon där har några ideer.

Edited by The Emperor's Finest
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...