Jump to content

Korta scenarion


ago

Recommended Posts

Lite mer seriöst svar; Jag kommer direkt att tänka på söndagsscenariot som vi spelade på Stockholm ASL Tournament för några år sen. Då var kriteriet "Best of three". Men jag minns fasiken inte vad det heter. Karta 42, tysken ska ta sig igenom en rysk linje och komma ut på andra ändan. Återkommer om detta. Edit: Scenariot i fråga är ASL162 Armored Car Savikurki och det är Finnar mot Ryssar.

 

Sen är ju Bidermann's Escape (FrF30 och BoF18) en klassiker i snabbspelade scenarion, men kanske ändå en dutt för stort för att kvala in?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carlsson said:

Lite mer seriöst svar; Jag kommer direkt att tänka på söndagsscenariot som vi spelade på Stockholm ASL Tournament för några år sen. Då var kriteriet "Best of three". Men jag minns fasiken inte vad det heter. Karta 42, tysken ska ta sig igenom en rysk linje och komma ut på andra ändan. Återkommer om detta. Edit: Scenariot i fråga är ASL162 Armored Car Savikurki och det är Finnar mot Ryssar.

 

Sen är ju Bidermann's Escape (FrF30 och BoF18) en klassiker i snabbspelade scenarion, men kanske ändå en dutt för stort för att kvala in?

Tack

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Peyre said:

Älskar Ola Nygårds Scenario: At the very beginning. Ett riktigt popcorn där man slumpar fram vapen och annat. Men det kanske är mindre än det du tänkt dig?

 

Var kan jag hitta scenariot? 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, CTABKA said:

Scenariot ingick i scenariopacket för SAT 2018, spelades som bäst av tre. Du deltog och har scenariot som dessutom fick en uppdaterad layout och ändrad VCs, en draw räknas nu som en rysk seger. Se länk.

https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3544-stockholm-asl-tournament-2018-11-13-maj/

 

Tack, för övrigt saknar jag Fruängen, det var fantastisk bra arrangemang där. 

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Jag och Carlsson spelade ett sjukt kul kort AFV centrerat scenario i Köpenhamn. Man börjar i prinip ovanpå varandra. Tyärr kommer jag inte ihåg vilket det var men topp 10 scenario. Halv karta.

 

Kommer du ihåg @carlsson vilket det var?

 

 

Edited by Fiedler
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Fiedler said:

Jag och Carlsson spelade ett sjukt kul kort AFV centrerat scenario i Köpenhamn. Man börjar i prinip ovanpå varandra. Tyärr kommer jag inte ihåg vilket det var men topp 10 scenario. Halv karta.

Kommer du ihåg @carlsson vilket det var?

 

Har tyvärr dåligt minne. Sist vi möttes var väl 2018 och spelade då SP261 Gunning for Gas på karta 8a. Det är ju förvisso litet, men kvalar nog inte in under SÅ snabbspelade scenarion tror jag...? 🤔

Men ja, det var roligt!

 

R2 - SP261 - Gunning for Gas.png

R2 - SP261 - Gunning for Gas.pdf

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 5/30/2022 at 7:51 AM, carlsson said:

Han har gjort ett gäng, varav några har publicerats i Journal 6, 7 och Sweedish Volunteers.

Något mer på gång @ON TOP ASL

 

On 5/30/2022 at 7:51 AM, carlsson said:

Han har gjort ett gäng, varav några har publicerats i Journal 6, 7 och Sweedish Volunteers.

Något mer på gång @ON TOP ASL

 On 5/28/2022 at 12:46 PM, Crustav said:

Var får man tag på Olas Scenarion från On Top ASL? Vissa har blivit officiella förstår jag. 

______________________________________________________________________________________________________________________

Jag har ett gäng PDF på både korta och lite mindre korta scenarios. 🙃
ZIP-fil är på ca 10 MB som jag kan skicka om ngn är intresserad (kul om det spelas). Min mail är numera ola.nygards -at- swg.com

ON TOP ASL.jpg

Edited by ON TOP ASL
  • Thumbs up 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...