Jump to content

Rök i MPh


Classe

Recommended Posts

Fan va kinkiga vi var idag då... :D

 

Kolla första meningen i C8.6, den borde säga allt som behöver sägas:

 

"Unlike Smoke, WP may be fired by ordnance during (but prior to any friendly unit firing anything other than SMOKE) any friendly fire phase - not just the PFPh/DFPh - although placement in other than the PFPh results in Dispersed WP"

 

(Samma sak står naturligtvis i C8.5 SMOKE också, men inte lika kristallklart.

Link to comment
Share on other sites

Fan va kinkiga vi var idag då... :D

 

Kolla första meningen i C8.6, den borde säga allt som behöver sägas:

For å fortsette å være vanskelig: Hvis du sjekker definisjonen på "Fire Phase", så vil du se at MPh ikke er med. Så hvis man velger å følge definisjonen, så er det bare AFPh (i tillegg til vanlige PFPh/DFPh) som man kan skyte WP, og altså ikke i MPh. <_<

Link to comment
Share on other sites

For å fortsette å være vanskelig: Hvis du sjekker definisjonen på "Fire Phase", så vil du se at MPh ikke er med. Så hvis man velger å følge definisjonen, så er det bare AFPh (i tillegg til vanlige PFPh/DFPh) som man kan skyte WP, og altså ikke i MPh. <_<

Jag har för mig att det finns Q&A på det - men troligen är den för v1-reglerna...

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att det finns Q&A på det - men troligen är den för v1-reglerna...

Du minns korrekt:

 

"C8.6 Within the restrictions of C8.6, can WP be fired at a moving enemy unit during the enemy MPh? If yes, would only the moving unit(s) in the target Location be subject to the NMC?

 

A. Yes to both. However, the WP would still have to be fired before any non-SMOKE ammo in that phase. {96}"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...