Jump to content

US Winter Offensive


ON TOP ASL

Recommended Posts

Å andra sidan blev 2004 ett riktigt sug-år. Vad kom ut egentligen? ASL-starterkit, For King and Country och Journal 5.

 

Starterkit är i och för sig en produkt som jag personligen verkligen tycker saknades i ASL repertoaren - det var alldeles för svårt att lära sig ASL-systemet innan. Dock säger jag inte att starter-kit inte har någont negativt med sig.

Betyg: 4- (av 5) (skulle få en femma om kartorna var vanliga gemorfiska kartor (som bräde 1) dvs. lika snygga som bräde 1 och "mountade".)

 

For King and Country var i sig inget nytt. I princip bara nytryck. Jag köpte det inte ens. :o

Betyg: 2 (skulle FKAC innehålla fyra nya geomorfiska bräden och 12 nya scenarion skull det få 5 i betyg!)

 

Journal 5 var det bästa som kom ut år 2004. Ökenscenario kampanjen var suverän. Pavlovs House och Fast Heinz coola klassiska scenarion (även om Fast Heinz inte var snabb nog (eller hur Roger <_<;) )). Bloody nose var också coolt. Synd att jag inte fått tillfälle att spela Flames of unrest och Pitchin 'in, två partisanscenarion som ser mycket intressanta ut. Verkar tycka att partisanscenarion är roligare än mina motspelare.

Betyg: 4

 

Hoppas MMP tar sig rejält i kragen och släpper en hel hög med ASL produkter. AOO framför allt! Någon som hört några rykten?

Link to comment
Share on other sites

Någon som hört några rykten?

Egentligen inte, utom att det verar som MMP är "offensiva", typ utspel av Brian som "januar looking real good" etc..

 

I all min enfald tror jag faktiskt att J6 och RuleB kommer i januari.

Följt av SK#2 och kanske BV i februari.

Nya Actio Packs till våren och VotG före sommaren.

 

Tror att MMP hade mycket trubbel i höstas och att "flaskhalsen nu blir botten upp i ketchup-flaskan" som leksingen abrahamson uttryckte det ungefär! :D

Link to comment
Share on other sites

Armies of Oblivion... VEM vill spela med en sketen traktor från Rumänien mötandes en Opel Blitz med terränglameller på Rysslands stäpper sensommaren '41???

Jag....

 

Börjar tröttna på Pantrar och kungstigrar 45.... (Kanske borde spela tysk mer....)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror vi haft den här diskussionen förrut, men den tåls att ha igen! :)

 

Naturligtvis med en nypa salt. ;)

 

Armies of Oblivion... VEM vill spela med en sketen traktor från Rumänien mötandes en Opel Blitz med terränglameller på Rysslands stäpper sensommaren '41???

Jag köper hellre fyrtio olika kampanjer än AoO.

 

Jag vill spela Rumäner med urkassa pansarvagnar och fältkanoner 1941, och Jag vill spela Rumänska ingengörer som utmärker sig i Sevastopol, och jag vill spela rumäner, när hela deras armé blir så gått som överkörd utanför Stalingrads stepp.

 

Jag köper hellre en AOO än 40 kampanjer med Waffen SS möter USA 1945. :D

Link to comment
Share on other sites

Perry suggested "months" for the rulebook at Winter Offensive

På min orderbekräftelse för ASLRB som jag fick från Andreas så står det 2005-02-01... :huh:

 

Men jag läste nog juni när jag fick det tror jag. I alkla fall blev jag glatt överraskad när jag läste bekräftelsen igen! :D Finns kanske en skyddsmekanism i hjärnan som kickar in? Eller också översätter den automatiskt datum utifrån tidigare erfarenheter...

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Måste säga att jag tycker det är märkligt att dom inte kan få ut regelboken.

 

Vad jag hörde/läste så var det något strul med versionerna av Quark som MMP och tryckeriet hade och att en del av (eller hela) kapitel K var tvunget att få en ny layout.

 

Dom sökte ju korrekturläsare till K kapitlet för ett bra tag sedan (eller åtminstone ett par månader sedan).

 

Man kan ju tycka att det borde vara klart vid det här laget.

 

Det måste finnas någon mer anledning till att det tar sådan tid.

Link to comment
Share on other sites

Man ÖNSKAR ju att MMP åtminstone kunde ge sina återförsäljare realistisk information, men men...

Så MMP Insider är inte särskilt uppdaterad då antar jag? Med senaste nytt på Consim/WFHQ/ASLML... Kan iofs förstå att man inte vill ge mer info än vad spelbutiker utan särskilt ASL-intresse vill ha. Det hindrar ju inte att man har en officiell källa för info (men nu ska vi inte gå in på det igen :rolleyes: ) för att packa den i olika former som passar det individuella intresset hos butiker och privatpersoner.

 

Hmmm, du skrev realistisk info ser jag nu när jag förhandsgranskar mitt - inte riktigt samma sak som flitigt uppdaterad... <_<

 

-Håkan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...