Jump to content

ROAR


ON TOP ASL

Recommended Posts

Hej

 

Jag listar alla mina spelningar på ROAR.

Hur gör ni?

 

http://www.jrvdev.com/ROAR/VER1/default.asp

Jag med (om inte min motståndare get det förstårs).

 

Synd bara att det kan ta ett tag innan nya scenarion dyker upp.

Jag anmälde W1 och W2 för över en månad sedan och jag tror

inte dom är inlagda ännu.

Link to comment
Share on other sites

Jag har bokfört det jag spelat på ROAR. Lätt att kolla det jag spelat och förhoppningsvis till nytta för andra.

 

Rekommendationerna för scenariona hoppas jag stämmer när jag ska välja något nytt. Brukar också titta på statistiken, om något har sned statisktik händer det att jag och min motståndare låter den som har dålig statistik få balance.

Link to comment
Share on other sites

Jag har bokfört det jag spelat på ROAR. Lätt att kolla det jag spelat och förhoppningsvis till nytta för andra.

 

Rekommendationerna för scenariona hoppas jag stämmer när jag ska välja något nytt. Brukar också titta på statistiken, om något har sned statisktik händer det att jag och min motståndare låter den som har dålig statistik få balance.

 

Jag brukar också titta på rekommendationerna ibland.

 

Statistiken tar jag dock med en ganska stor nypa salt om det inte är

en ansenlig mängd spelningar den bygger på.

Link to comment
Share on other sites

Jag anmälde W1 och W2 för över en månad sedan och jag tror

inte dom är inlagda ännu.

 

Har du kollat?

Inte alltid han "JR" sätter upp på portalen att det är "added" nya scenarios.

Mina scenarios blev listade direkt utan att jag visste om det.

Kollade faktiskt precis innan jag skrev det förra inlägget.

Jag hitta i alla fall inte W1 och W2.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med föregående talare:

 

Använder ROAR för scenarioval även om det i valet är viktigare med ett bra betyg än exakt balans (om det inte är många spelningar registrerade).

 

Registrerar de flesta partier jag spelar även om man kan diskutera om det är ett bra vertyg eftersom det kanske är många som litar för mycket på siffrorna. Med dagens utbud så är det kanske svårt att få vettiga siffror när det gäller balansen....

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Registrerar själv bara till ROAR om det är få som registrerat scenariot och om jag tycker scenariot var extra bra.

 

Jag brukar också ta ROAR med en nypa salt, speciellt de scenarion som har svår set up, eller det finns någon annan knepighet med. Med andra ord nybörjarovänliga helt enkelt. Dessa har en tendens att ha konstiga ROAR-resultat.

 

Men jag använder också ROAR till att se om scenariot är bra. Är det många som har registrerat scenariot så brukar scenariot för det mesta vara mycket bra också.

Link to comment
Share on other sites

Registrerar själv bara till ROAR om det är få som registrerat scenariot och om jag tycker scenariot var extra bra.

 

Hej Martin

Var ju liten konstig registrerings-strategi där? Föreslår registrering av alla scenarios. :huh:

ROAR med en nypa salt - ja, dessutom tror jag att ROAR-stat är lite grann självbalancerande. Tror att erfarna spelare ibland tar den sida som har minst win-stat för att kompensera mindre erfarna spelare!?

Link to comment
Share on other sites

dessutom tror jag att ROAR-stat är lite grann självbalancerande. Tror att erfarna spelare ibland tar den sida som har minst win-stat för att kompensera mindre erfarna spelare!?

Jo, men om det är på det sättet så understryker det verkligen vilka scenarion som har riktig kass balans om det är så att de visas som obalancerade på ROAR...jag tror ändå att man göra lite grova antaganden baserat på statistiken där, så liten användning för ROAR finns det nog.

Link to comment
Share on other sites

så liten användning för ROAR finns det nog.

Tvärtom, stor användning av ROAR. Jag kollar ofta upp scenarios på ROAR.

 

Med dagens utbud så är det kanske svårt att få vettiga siffror när det gäller balansen....

Å andra sidan om fler använde ROAR skulle denna statistik direkt bli mycket bättre, hos mina ftf är det bara ca: 10-20% som registrerar. <_<

 

Ex:

MMP ger ju ut bra saker, men denna ROAR-statistik gör mig betänkt på scenarios:

Indeed! [J39] British 0 German 14

To the Matter Born [HS18] British 0 German 10

 

Efter denna statistik så skulle jag kolla 2 ggr på scenario-balancen (men kunde gott ha spelat scenariot), m.a.o ovärderlig info från ROAR för att få till en lyckad ASL-spelning. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin. Var ju liten konstig registrerings-strategi där? Föreslår registrering av alla scenarios

 

Jag vet... :unsure: Problemet är att scenarion man spelar slutar sent någon kväll och man är för lat för att registrera. Därför tar jag bara de som verkligen behöver registreras och inte Fighting withdrawal för hundrade gången. Dessutom glömmer jag konstant bort mitt lösenord hela tiden. :(

 

Jag vet, det är en mängd dåliga undanflykter, nån dag ska jag registrera alla mina scenarion. Jag har nämligen statistik på alla ASL scenarion jag spelat i hela mitt liv! :D Den enda som också har gjort det är Lars Thuring, annars brukar dom flesta föra statistik efter dom blir blir av med sin nybörjar-status. Vet inte varför det är så, det bara är...

Link to comment
Share on other sites

Jag har mailat JR flera gånger om mitt lösenord, men har inte fått nåt nytt. Och eftersom jag har registrerat mig två gånger vore det ännu sämre att rega mig en gång till....

 

Dessutom tycker jag verktyget är lite klumpigt, det är helt enkelt för bökigt att registrera.

 

Alltså; Jag använder ROAR om jag får ett lösenord, och det funkar bra, men jag är inte helt nöjd med tjänsten.

Link to comment
Share on other sites

Jag har nämligen statistik på alla ASL scenarion jag spelat i hela mitt liv!  :D  Den enda som också har gjort det är Lars Thuring, annars brukar dom flesta föra statistik efter dom blir blir av med sin nybörjar-status. Vet inte varför det är så, det bara är...

Ni är inte helt ensamma... :rolleyes: Har allt i Excel, med lite automatisk statistik och länkar till AAR.

Link to comment
Share on other sites

Har knappt 800 scenarior bokförda

Motspelarens namn , vilken sida som vann qsv.

 

Har försökt att skriva ner alla scenarior som jag inte bokförde

under -80 talet och vissa perioder av -90 talet ur minnet

efter en massa "kladd" och över tusen scenarior senare så

var jag klar, - Exampel "Fighting Withdrawel" har Jag spelat

mot 14 olika spelare 22ggr (som jag minns).

 

Varför jag bland andra, inte skrev ner våra första 100-1000

scenarior beror nog på att vi inte förstod att vi skulle spela detta

spel fortfarande efter att 20år hade passerat.

 

Melvin

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig raporterat ett enda scenario till ROAR

kan bero på att jag inte äger en dator.

 

ROAR är en hyfsad indicator på balansen i scenarior

fastän ett 20-40 scenarior (som jag känner till)

har en ganska tveksam statistik,

 

Melvin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...