Jump to content

ASLRBv2


Klas Malmström

Recommended Posts

Från Keith Dalton (citat från Brian Youse) på WarfareHQ Forum:

 

Good news for everyone waiting on an ASLRB reprint. All sections except K are now in our hands in blueline form. Chapter K getting some last minute proofing (necessary due to forced re-layout) and we're hoping to send it to printer on Monday.

Still waiting on AOO counter comments from Perry, more details after this week's playtest session thursday night...

 

Se http://www.war-forums.com/forums/showthread.php?t=18307

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mera från Youse på consimworld:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@89.NQl...@.ee6d502/28513

 

 

More Announcements

 

Last chapter of the ASL Rulebook Reprint and Operations #47 being sent off to printers on Monday.

 

Usual turnaround on Ops is about 10-14 days so mid-Feb looks about right.

 

Will have to find out what turnaround is on rulebook, its a very large print job (obviously).

 

Brian

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet varför dom ska ha med kapitel K (training manual) överhuvudtaget?

 

Med lanseringen av starter kit serien är väl det kapitlet bara kaka på kaka?

 

Det är i alla fall min ödmjuka åsikt. :)

För att de hade det i första tryckningen*

 

För att det är ett bra sätt att komma in i reglerna

 

För att alla inte har ASLSK

 

För att Kapitel K finns och det inte finns någon anledning att inte ta med det**

 

- Håkan

 

* Och ska man komma med en v2.1 så kan man ju lika gärna rätta errata också när man ändå håller på men det ville man ju inte för att man ville ha en enda version av v2 - plus att det vore mer jobb - men nu blev det ju lite jobbigt ändå när man slarvade bort filen och fick göra om K ändå! Hå hå ja ja...

 

** Fast om man hade vetat att man hade slarvat bort filen så kunde man ju ha kommit med minst en invändning. Själv så tycker jag nog att om jag väntat så här länge på v2 så gör en eller ett par månader hit eller dit inte så mycket!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...