Jump to content

105 Going to Church (FKaC) tidigare G35


Tinmon

Recommended Posts

Någon som har spelat 105 Going to Church (FKaC) som tidigare publicerats som G35? Hur är balansen? Verkar det roligt? Måste hitta ett bra scenario till Cyber ASL Open VI...

 

Tyvärr fanns inga uppgifter på ROAR.

 

- Håkan

Detta scenarion finns inte med i errata-PDF-filen för FKAC så jag tror inte det är någon ändring från den versionen som publicerades som G35.

 

Från början kommer scenariot från Backblast som BB5 och dess ROAR nummer är:

Canadian: 90

German: 118

 

Ingen aning (utan att kolla scenariokorten) om det är någon ändring mellan BB5 och G35 dock, men enligt ROAR numren så ser det ganska jämt ut.

 

Vilken jag har uppfattat det som när jag har spelat det.

Link to comment
Share on other sites

Från början kommer scenariot från Backblast som BB5 och dess ROAR nummer är:

Canadian: 90

German: 118

 

Ingen aning (utan att kolla scenariokorten) om det är någon ändring mellan BB5 och G35 dock, men enligt ROAR numren så ser det ganska jämt ut.

 

Vilken jag har uppfattat det som när jag har spelat det.

Låter ju lovande - fick upp BB5 när jag kikade på siffrorna men trodde inte att det var samma. Verkar som om det där med tusentals scenarier är en lätt överdrift :rolleyes:The artist formerly known as Prince, aka The Sign... :P

 

Ähum.

 

Tillbaka till verkligheten så får man alltså konstatera att man har ännu ett jämnt och spelbart scenario på listan. Måste nog börja stryka lite alternativ om Klaus och jag ska komma igång och spela.

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Jag spelade Going to church mot Pär Nilsson på Friendly Fire i Linköping i somras.

Det var ett litet och relativt trivsamt scenario.

Balanserat eller ej är jag inte rätt man att avgöra. Kul var det i alla fall.

Men se upp med vad det står i Victory Conditions! Jag vann redan i runda ett utan att varken jag eller Pär visste om det. Det var "The Empirors finest" som knallade förbi och upplyste oss om det ...

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Men se upp med vad det står i Victory Conditions! Jag vann redan i runda ett utan att varken jag eller Pär visste om det. Det var "The Empirors finest" som knallade förbi och upplyste oss om det ...

Fast om man vet att folk kommer att skjuta som tusan mot ett visst hus så är man väl dum om man befinner sig just där! :o;)

 

Det är ju ett antiklimax när sådant där händer. Har också varit med om att (i princip) vinna redan i första rundan. Har inte riktigt räknat det som min första seger fast rent tekniskt så antar jag att det var det...

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Det går att stå skyddad i kyrkan men då kan man ju heller inte göra någon nytta.

Pär och jag fortsatte att spela "till slutet", för ett västgötaklimax är aldrig roligt.

Slutstriden blev en blodig historia när knivarna kom fram inne i kyrkan och slaget stod och vägde.

Som helhet var det ett snabbt och riktigt trivsamt scenario utan en massa onödigt krångel. Att få äran att spöa Pär var bara en bonus ... :)

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spilt det et par ganger. Et ok scenario, selv om det kanskje er litt begrensede muligheter for forsvareren.

 

Jeg er ganske sikker på at da det ble re-publisert som G35, så fikk Kanadierne en ekstra HS (e.l.), slik at Kanadiernes balanse er forbedret litt siden den opprinnelige versjonen.

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte minns fel så är "Going to church" en lektion i Upper level encirclement. Som Britt behöver man kunna regeln, komma ihåg den och använda det för att verkligen ha en chans.

 

Kul scenario har jag för mig. Det sista scenariot jag spelade mot Espen innan jag flyttade till Sverige :o(

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spilt det et par ganger. Et ok scenario, selv om det kanskje er litt begrensede muligheter for forsvareren.

 

Jeg er ganske sikker på at da det ble re-publisert som G35, så fikk Kanadierne en ekstra HS (e.l.), slik at Kanadiernes balanse er forbedret litt siden den opprinnelige versjonen.

Skillnader mellan 105 och G35:

Endast lite omformuleringar av olika texter.

 

Skillander mellan BB5 och G35:

BB5 hade balanser i flera nivåer (som kan användas närman t.ex. bjuder på vilken sida man vill spela).

 

I BB5 var tysk ELR = 5, i G35 var tysk ELR = 4.

 

I BB5 har kanadensarna 7 stycken 4-5-8, i G35 har dom 8 stycken.

 

I G35 är "Kindling attempts are NA" adderat till SSR1.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...