Jump to content

Supporting Fire 2020, 20-22 November


carlsson

Recommended Posts

Välkomna till Supporting Fire 2020!

För nionde året i rad arranger vi Supporting Fire, i år den 20-22 November. Supporting Fire är en "Blind Round"-turnering vilket innebär att deltagarna inte får reda på vilka scenarion som kommer att spelas innan respektive runda. Inför varje runda har vi en presentation med de aktuella scenariona där vi går igenom respektive scenario med kartor, vinstvillkor, speciella regler och så vidare.
Vi är naturligtvis medvetna om den befintliga världssituatiunen, och räknar med att våra deltagar visar sunt förnuft. Tvätta händer, använd handsprit (lokalen kommer vara fylld med tvål och handsprit), dregla inte på varandra och stanna hemma om du är sjuk.
Vi vill poängtera att det är upp till var och ens ansvar att delta. Vi är i dagsläget 17 anmälda och räknar med att bli runt 20 i år.
Var: Spelföreningen Armagedon, Borås, Sverige.
När: Fredag 20:e till Söndag 22:e November.
Hur: Glada och trevliga!
Avgiften är som vanligt 500,-, då ingår frukost, middag och lunch, samt möjlighet att sova över i lokalerna för den som tar med sig egna sängkläder. Campingsängar finns att boka för den som meddelar mig. Dusch finns i lokalerna.
Det kommer finnas öl till försäljning, och föreningen har en kiosk med godis, snacks, frysmat och dricka.
Som vanligt kommer vi att ha en fantastisk helg och jag hoppas på friska, sunda och glada deltagare!
Om du är osäker på om en turnering är rätt för dig, så är min personliga rekommendation att turneringar är det perfekta tillfället att lära sig mer om vårt fantastiska spel! ASL-spelare är trevliga och snälla, och vi är ytterst gästvänliga mot nya spelare! ;)
Allt detta, och mer därtill, går att läsa på hemsidan: http://www.supportingfire.com
Välkommen!
Andreas Carlsson med Mattias Bergwall, Fredrik Scheuer, Derek Ward, Tomas Davidsson och Lars-Robert Gregorsson
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bästa deltagare!

 

Med tanke på Folkhälsomyndighetens senaste rekommendationer har vi diskuterat hur vi gör med Supporting Fire 2020.

 

Utdrag ang rekommendationerna från FHM, saxat från https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/lokala-allmanna-rad/ :

 

 

För den som vistas i Västra Götalands län finns beslut om lokala allmänna råd:

  • Avstå från att vistas i inomhusmiljöer som butiker, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus och gym. Nödvändiga besök i exempelvis livsmedelsbutiker och apotek kan göras.
  • Avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar. Detta gäller dock inte idrottsträningar för barn och unga födda 2005 eller senare.
  • Om möjligt undvika att ha fysisk kontakt med andra personer än de som man bor tillsammans med. Det innebär bland annat en avrådan från att arrangera eller delta i en fest eller liknande socialt umgänge.

Nödvändig närkontakt, som vid exempelvis vårdbesök och medicinska undersökningar, omfattas inte av rådet. Det är dock viktigt att tänka på att den som har symtom som kan vara covid-19 ska undvika all nära kontakt med andra.

Beslutet omfattar också skärpta allmänna råd för verksamheter – som exempelvis butiker, köpcentrum och idrottsanläggningar – och arbetsplatser i länet:

  • Alla verksamheter bör vidta åtgärder så att var och en ska kunna följa de allmänna råden vid lokala utbrott av covid-19. Det kan till exempel innebära att verksamheten minimerar antalet besökare vid samma tidpunkt.
  • Arbetsgivare bör vidta åtgärder för att anställda ska kunna följa de allmänna råden vid lokala utbrott av covid-19. Det kan vara åtgärder som att uppmana personalen att arbeta hemifrån, erbjuda utökade förutsättningar för att arbeta hemifrån och att tjänsteresor, konferenser och andra fysiska möten skjuts upp.

Beslutet gäller till och med den 19 november 2020, men kan förlängas.

 

Vår intention har hela tiden varit att ha turneringen, men backar man från sitt personliga turneringssug och tittar på detta objektivt så är det kanske bättre att ställa in? "Better safe than sorry" som man säger.

 

Vi har inte bestämt något än, vi vill höra hur tankegången går bland deltagarna. Eftersom FHM's beslut gäller till dagen innan turneringens startdatum känns det också lite sent att bestämma detta på morgonen den 20:e.

 

Jag vet också att det finns deltagare som redan har köpt tågbiljetter, men jag antar att dessa får returneras utan frågor med tanke på situationen?

 

 

Har communityn några åsikter i ämnet?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Man undra varför, går ut med att turneringen ska hållas 3 oktober, och 2 november att det kanske ställs in, vad har skett.

 

Vi är ingen riskgrupp, Var ingen kruka inför en hysterisk tidsålder.

Ökningen rejäl på en månad är skillnaden. Är ingen riskgrupp men jobbigt nog att åka på det. Isåfall familjekarantän 2 v.

Link to comment
Share on other sites

Ökningen rejäl på en månad är skillnaden. Är ingen riskgrupp men jobbigt nog att åka på det. Isåfall familjekarantän 2 v.

 

Följer statistik: 472 döda under 70 år på ca 10 månader, varav ca 60+% hade andra hälsoproblem.

Dvs per månad ca 15 avlidna under 70 år som i övrigt var friska. Under 60 år finner jag ingen statistik på.

 

På en befolkning över 11 miljoner.

Link to comment
Share on other sites

Man undra varför, går ut med att turneringen ska hållas 3 oktober, och 2 november att det kanske ställs in, vad har skett.

 

Det här ju inte något som vi plötsligt har bestämt, det kom nya rekommnendationer från Folkhälsomyndigheten i helgen.

 

För mig personligen är jag inte speciellt orolig, men det skulle vara oansvarigt av mig som turneringsledare att inte lyfta den här punkten. Anser de flesta av deltagarna att det nu inte vill komma så får vi ju förhålla oss till det, och det är fullt förståeligt om det blir så.

 

Jag kommer för övrigt att städa med desinfektionsmedel under turneringsveckan och köpa in horder av handsprit och tvål, så lokalerna kommer vara renare än nånsin. Vidare räknar jag med personligt ansvar och sunt förnuft, vilket innebär att man stannar hemma om man är sjuk eller motsvarande.

 

Som sagt, vi har inte tagit något beslut i frågan än. Vi blir enbart 17 anmälda i år, så det är ju ingen stor folksamling vi pratar om heller. Men som Mattias säger, det skulle inte vara så roligt om någon smittar hela högen...

Link to comment
Share on other sites

Ta D vitamin, och räkna med att viruset är här för att stanna, sedan hur farligt det är kan man än så länge bara spekulera i. Folkhälsomyndighen vet inte mycket heller.

 

Det har inte dött mer i år än andra år, månaderna 2020 toppar ej dödlighetsstatisken jämfört med andra föregående år. Rapporterna vilka som har avlidit i Corona är uppskruvade, uppdiktade, bakom ett skimmer av sekretess.

 

Döda i Corona under 60 år utan andra sjukdomstillstånd är kanske en i veckan, samma vecka dör det ca 1700-1800 personer (ca 90 000 avlider om året).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Folkhälsomyndigheten har skickat ut nya direktiv. Rimligtvis är dessa väl underbyggda.

2. Det är upp till varje individ att besluta om deras närvaro i skenet av dessa direktiv. Det är därför inte orimligt att se över deltagandet en gång till.

3. Förhoppningsvis blir det tillräckligt många kvar för att Andreas skall kunna organisera en trevlig ASL-träff.

Link to comment
Share on other sites

Om alla är symptomfria tänker jag att vi genom det beaktar en särskild försiktighet..

 

Eftersom flera spelare nu väljer att hoppa av är det väl desto lättare att ta beslut om att genomföra eventet?

Smittorisken blir ju avsevärt mindre nu när vi är färre spelare?

 

Link to comment
Share on other sites

De enda som har hoppat av är utlänningarna, och några svenskar som har fått förhinder. Men än så länge är det ingen som har backat pga Covid.

Som sagt, 17 anmälda, men vi ska nog räkna med att några fler försvinner.

 

Vi ser om vi får in lite mer åsikter i det här ämnet, innan jag tar ett snack med de andra.

Link to comment
Share on other sites

De enda som har hoppat av är utlänningarna, och några svenskar som har fått förhinder. Men än så länge är det ingen som har backat pga Covid.

Som sagt, 17 anmälda, men vi ska nog räkna med att några fler försvinner.

 

Vi ser om vi får in lite mer åsikter i det här ämnet, innan jag tar ett snack med de andra.

Dödsfallen för influensa, hjärtsjukdomar, diabetes etc etc etc etc har plötsligt fallande siffror på hela spektrat, Kina viruset tycks ha "botat" dessa, och kräver monopol på döden,

 

Scamdemic, Pandemic inte så mycket. Personer på folkhälsomyndigheten bör få sparken.

Link to comment
Share on other sites

Supporting Fire via VASL

 

Om någon som inte kommer har lust att delta i turneringen via VASL, så kommer Derek Ward att hålla en miniturnering i VASL under lördag och söndag. Tre scenarion från turneringen kommer att väljas ut, och vi letar nu efter iallafall en spelare till!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Uppdatering på halvslarvig engelska! :)


Friday evening went well with Mattias Bergwall as RD. All games decided to play ASL233 Failure To Communicate, expect one match that played SP158 The fond dagot drag out. Nobody wanted to play SP195 Retreat from Hannut by some reason.


Now it's Saturday morning and all games have started. Derek Ward had choosed three scenarios from the Syrian front 1941. Again, everybody choosed to play one particular scenario, SP71 Cutler's Cross. Only one game is J184 Dayan to meet you, and nobody wanted to play ASL249 Showdown in Syria (which I would have choose, it look insanely fun!).


Attached are some photos from the event.



post-1-0-15095900-1605950932_thumb.jpeg

post-1-0-83477100-1605950939_thumb.jpeg

post-1-0-98614200-1605950945_thumb.jpeg

post-1-0-45553400-1605950952_thumb.jpeg

post-1-0-22333300-1605950957_thumb.jpeg

post-1-0-99291000-1605950961_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Tack Andreas och Brain för sedvanligt perfekt arrangörskap!
En mkt trevlig sammankomst.

Själv lyckades jag inte besegra Melvin i avgörande match (trots vinnarkavaj ohmy.png) men jag pressade till sista turn iaf - kul scenario!
Eftersom jag spelade 1-1 mot Melvin under helgen (jag, Fredrik Scheuer o Melvin spelade mitt "Civil War 2150" till 02:00 på fredagen där jag vann) är jag ändå mkt nöjd. tongue.png

 

Återigen mkt kul att ni arrangerar dessa ASL-träffar.... Tumme upp

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...