Jump to content

ASL i Stockholm eller VASL/PBEM


Stef

Recommended Posts

Hej alla!

 

Jag är en helt ny forummedlem och undrar om det finns ASL-spelare i Stockholm för möjliga FtF-spel, eller om det finns någon som vill testa VASL PBEM (men några live sessions) under de kommande veckorna.

 

Jag är nybörjare när det gäller att spela mot någon annan (har spelat 3 gånger via PBEM), men jag har "pluggat" ASL under 20 år (om inte mer) och har spelat en hel del själv. Jag kan reglerna ganska väl och är därför en perfekt offer för en veteran spelare som vill ha lite kul med en newbie (alt som vill bli mentor till en newbie) utan att behöva förklara reglerna varje gång någon kasta tärningarna... ;)))

 

Jag är för övrigt en ganska van wargame-spelare och -samlare, och äger det mesta i form av ASL-moduler mm, dock i stort sett helt unpunched.... ja, jag skäms.....;)

 

Fun fact: jag är fransman men har levt i Stockholm i 7 år och i Sverige i 20 år.

 

Tack på förhand ! Blir spännande att se om man får ett svar !... ;))

 

Stéphane

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bonjour!

Det finns ett rätt väl utvecklat spelande i sthlm.
Har spelat i två år till och från och communityn är fantastisk.

Det är en väldigt stor del till att jag spelar ASL.

Just nu håller jag på med ngn Corona avhållsamhet och vet att det finns flera andra som kan lära ut. Mkt mkt bättre än mig.

Hör av dig om du vill ta ett parti.

Men välkommen vetja! smile.png

Vänligen
Martin

PS jag skulle säga att höjdskillnaderna är det svåraste i ASL, här är starterkitsen bra då de tar bort det bestyret i början.

SK tar tyvärr bort en massa annat också, men det kan man med gott samvete lägga till. DS.

Edited by Martin08
Link to comment
Share on other sites

Hej Stephan,

 

Ganska upptagen med att spela mot alla andra men kan klämma in en spelning 24 augusti måndag eftermiddag fram till senast 00:00 söder om Stockholm i Hägersten.

 

Skicka en elektronisk post så tar vi det vidare därifrån.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Allt avgjordes i en Close Combat sista Turn 7 (officiell version har 9 Turns).

75-25 till jänkarna fördel, en fördel som de lyckades med (Jänkare behövde slå DR 9 eller lägre och tysken fick inte slå 3 eller 2).

 

Här kan man se de tre versionerna i länken.

 

http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=3666

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...