Jump to content

RB1 One Down, Two To Go


CTABKA

Recommended Posts

This old classic have not been played for many years and is very good.

 

We played with the latest version of LHR

http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=3510

 

Replaced the German Radio with an offb'd Observer and that Russians are Fanatic in Factories.

 

The battle was dramatic and very bloody, one of the deciding factors in our playing was the two Artillery modules.

German OBA pulled chits: 1-Red, 2-Black, 3-Red, 4-Red, 5-Black, 6-Black.

Russian OBA pulled chits: 1-Red, then 5-Black chits pulled in a row.

 

Some highlights

Turn 1, my Dug-In T-34 was discover and knocked out in CC, had hopes it would surprise and stall the Germans in the area a bit longer.

 

Turn 2, a German Berserk charged into a building and is killed,

then another German Berserker charge forward and is gunned down.

 

Turn 3 and 4 My reinforcements arrive and 5-6 squads are killed by Stuka dive-bombers.

 

Turn 4, the German Pz pltn rolled forward, and two of three Pz IV are knocked out by Russian OBA, and despite that both had protection of Walls.

 

Played a couple more turns until Turn 7 of 8 , but it became clear that luck had killed the German chances today, a clear Russian Victory, the Germans gained Control of 12 Stone Locations (need 20 to win).

post-25-0-68166300-1556693976_thumb.jpg

post-25-0-13202200-1556694000_thumb.jpg

Edited by CTABKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
20 hours ago, Maglica said:

Att det skulle bero på lättja från MMPs sida tror jag inte på, men jag håller med, allt på en sida är bättre om det funkar.

Slarv? nej

Att 'inte bry sig' är väl själva definationen av lättja.

Men delge gärna vad du tror.

Link to comment
Share on other sites

Om jag fick spekulera skulle jag tro att det har att göra med att man i vissa fall behöver trycka ihop/förminska text och bilder (till den grad att läsbarheten minskar för en åldrande ASL-population) för att få plats på en sida. Sedan kan jag ju förstås tycka att man kan gå ytterligare ett steg om man ändå skall trycka på två sidor; varför inte ge spelarna var sin sida, där enda skillnaden är OoB:n?

... och nej, det är skillnad på "att inte bry sig" och lättja. (Jag tror dessutom att ingedera gäller för MMP.)

Med detta sagt, håller jag med om att dom allt kunde jobba mer med att få ned det till färre sidor. Jag reagerade bara på din anklagelse om lättja.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Maglica said:

Om jag fick spekulera skulle jag tro att det har att göra med att man i vissa fall behöver trycka ihop/förminska text och bilder (till den grad att läsbarheten minskar för en åldrande ASL-population) för att få plats på en sida.

Dina antaganden är fel och varför spekulera? Man kan se ovan att det är samma textstorleken som det alltid varit.

Vad som skett är att hur man lagt upp texten på scenario kortet och inte bemödat sig att lägga texten på ett liknade sätt som Avalon Hill gjorde för att komprimera ihop all information.

Om man ska nysläppta samma scenario som förut och det blir som på bilden ovan. Kan man bara dra slutsatsen att MMP inte bemödar sig att lägga ned tid och arbetet på det.

Finns ca 15 scenarior gamla/nya som lätt skulle kunna konfigureras ihop på ett scenario kort, som det nästan uteslutande alltid varit.

 

Link to comment
Share on other sites

Har du kommunicerat detta direkt till MMP? Jag tänker att ett sakligt och konstruktivt brev till Chas eller Brian ev skulle kunna ge nån form av resultat? Arga inlägg på GameSquad kanske inte ger önskad effekt...

Jag håller hur som helst med om att färre sidor är att föredra, oavsett anledningen! 👍

Link to comment
Share on other sites

Find more than a dozen scenarios that with little effort could have been printed on one scenario card (and many were done so by Avalon Hill) instead of the lazy two scenario cards print run.

Scanrio cards: Two down, One to go

MMP started to release many scenarios on two scenario cards, instead of only one scenario card. The people that worked at AVALON HILL had surley released these scenarios on One scenario card and not two. Har själv konverterat några scenario på två A4 till ett A4 ark, enbart med sax, lim och papp.
forum.aslsweden.com forum.aslsweden.com


MMP are poor caretaker to avoid simple work that people at Avalon Hill performed.

Link to comment
Share on other sites

Sanningen är ett "Argt inlägg" ditt råd och påstående är oseriöst.

Alla 4 Red October kampanjer är skabbiga hundar, (notera att 3 av kampanjerna behövs inte spelas för att dra den slutsatsen) ett sakligt och konstruktivt brev till MMP lär bara hamna i papperskorgen.

Skadan med onödiga 2 sidors scenarior har redan skett, utspritt på mer än en handfull produkter.

Link to comment
Share on other sites

New release from MMP:

TWO DOWN, ONE TO GO

(18 scenarios), free ship Inc. 29$

The last years we ha released many two cards scenarios, but after a constructive and fact based letter of critic. We have decided to convert two cards scenarios back to one card scenarios (like Avalon Hill did).

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...