Jump to content

Routfråga - ASL 15 Minute Rule Part11 Rout5 Last


Patrik

Recommended Posts

Får inte routa till R2 eftersom det står amrisar i tex hex J6

Men ett fel hävdas och det är att enheten ej får någon interdiction, men det får den eftersom jänkare drar LOS längs med vägen inom normal range, och Orchard Road ger ingen hindrande till open ground Road hexen S2.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Tänkte inte på att det stod Jänkare i J6.

Men är Ganska säker på att även om dessa står där, så är dom Inte med i exemplet då det endast gäller enheterna på Höger sida.

Jag kan ha lyssnat dåligt, men han nämner inget om att J6 är med och påverkar routen.

Link to comment
Share on other sites

Om jänkar på vänstra kartdelen ej räknas, så får man bara routa till R2 eftersom det är närmare i MF och inte går att opta bort.

Precis vad jag tänkte.

 

Men han snackade så mycket så jag orkade inte lyssna på hela filmen, för att se om det verkligen var så. biggrin.png

Link to comment
Share on other sites

Han kunde ju tagit bort saker som inte ska vara med, men ibland har han med mer saker för att "snabba" på sina exempel så han slipper göra en "ny" setup igen.

Håller med att det kan förvilla lite..

 

Oavsett vilket så har fått svar på min fråga, så nu behöver jag inte fundera mer på det hela.

 

Var orolig där ett tag att det var något undantag som jag missat.

 

Så svaret är: Han har Fel om han inte har med Jänke i J6, är den med så funkar det utmärkt att flytta till S1 men får Interdiction.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...