Jump to content

ASL-dag på Armagedon på söndag!


carlsson

Recommended Posts

Fem deltagare blev vi. Medan jag och Andreas Larsson spelade två scenarion hann de tre andra komma halvvägs in i Dogs of War.

För min del var det kul att få spela några vanliga scenarion igen, efter att ha spelat kampanj hela året.

 

 

Hoppas att vi ses den 8 September!

Link to comment
Share on other sites

Detta hann jag och Andreas Larsson spela!

 

 

PBP8 Terminator

En riktig hund. Britten anfaller över stora delar öppen terräng. Tysken försvarar sig och har trots svårigheter att röra sig, inga problem att stoppa anfallet. Vi avbröt efter tre rundor, då det inte fanns någon tvekan att jag som tysk skulle vinna.

Scenariot står 3-0 på ROAR, vilket oftast inte säger något. Men nu står det 4-0.

 

Min setup:

post-1-0-22948100-1376504604_thumb.jpg

 

 

PBP2 The RHA at Bay

Betydligt roligare. Tysken anfaller en by som hålls av britterna. Två kanoner måste förstöras och tysken ska komma ut med 10 CVP.

ROAR stod 42-27 till tysken så vi beslöt innan spelstart att köra på ABS G2: Tysk 8-0 blir 7-0 och tysken blir av med en MMG.

 

Efter en överdos av VBM Sleeze och halva brittiska styrkan tillfångatagen stod segern klar till mig som anfallande tysk.

Rekommenderas!

 

Ett utsnitt från högra flanken, runda tre. Den ena kanonen har lokaliserats, men den andra är fortfarande dold någonstans (visar sig så småningom att den står i Z2)...:

post-1-0-62907500-1376504942_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...