Jump to content

Skjuta på ett mål långt ner


carlsson

Recommended Posts

Äntligen får jag säga detta: Klas, du har fel. Han står som sagt på en Cliff, och det du markerat slutar med EXC: cliff. Alltså upphävs det avsnitt du refererat. YEEEESSSSS!

Jag skrev dock bara att han skulle se den röda regel-referensen. Den ihop med B11.31 förklarar hur man kan (eller inte kan) skjuta nedför en Cliff.

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev dock bara att han skulle se den röda regel-referensen. Den ihop med B11.31 förklarar hur man kan (eller inte kan) skjuta nedför en Cliff.

 

Om du skall ifrågasätta mitt inlägg är det väl effektivare att angripa mitt påstående att han står på en cliff. I ASL är väl cliffs hexsides, och i själva verket står han vid cliffen ifråga, och elden korsar densamma.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstod nog antagligen inte ditt inlägg. Men det kanske kunde tolkas som om när jag skrev "se den röda texten" menade jag "det är den röda texten som är den enda regeln som avgör om du kan skjuta eller inte" - men

det var inte det jag menade - den röda texten pekar ju vidare till B11.31. B11.31 och B11.32 hanterar eld genom en Cliff hexsida när den som skjuter och målet är adjacent. Är dom inte adjacent på gäller C2.6 även om elden korsar en Cliff hexsida.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...