Jump to content

ASL i Örebro


Fk Ståhl

Recommended Posts

Dags för lite ASL-spel i Örebro igen!

Tid: Söndag 28/10 kl 9 - 21

Plats: NA-borgen mitt i Örebro

 

Ett antal mindre scenarion kommer att finnas framplockade, liksom en komplett uppsättning med counters och bräden. I övrigt är det "Bring and play" som gäller.

Ev långväga gäster kan erbjudas husrum lördag kv - söndag morgon.

Övriga upplysningar av Matts, 070-755 89 47.

Välkomna!

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Skall kolla kalendrar och kusiner

Återkommer inom kort med svar.

 

Som vanligt ett riktigt bra initiativ.

Är dags att komma igång igen efter sommaruppehållet

 

 

 

Dags för lite ASL-spel i Örebro igen!

Tid: Söndag 28/10 kl 9 - 21

Plats: NA-borgen mitt i Örebro

 

Ett antal mindre scenarion kommer att finnas framplockade, liksom en komplett uppsättning med counters och bräden. I övrigt är det "Bring and play" som gäller.

Ev långväga gäster kan erbjudas husrum lördag kv - söndag morgon.

Övriga upplysningar av Matts, 070-755 89 47.

Välkomna!

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Ago/Olsson!

 

Läge för ett spel? Har kollat igenom de Journals jag fick låna och fastnade för två scens som verkade coola.

 

The Porechye Bridgehead samt Frontal Assault. Har ni spelat dom?

 

Tror inte jag spelat något av dom, är de inte väldigt stora? Annars har jag några trevliga scenarion som jag fick med från Borås, den här veckan har jag fullt upp, men gärna en kväll vecka 41.

 

Anders

Edited by ago
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, trist med obalansen. Tyskarnas OB i Porycheye... såg väldigt imponerande ut medans ryssarna var halvsunkiga.

 

Nåja, ett Borås-scen alltså! På återhörande.

 

 

Mel gjorde väl en uppbalanserad variant av "Frontal Assault" till en av Stockholms-turneringarna om jag inte minns fel.

Link to comment
Share on other sites

Jag har spelat bägge. De är grymt obalanserade. Man får känslan att de inte är speltestade ens av designern. I The Porechye Bridgehead, till exempel får man in förstärkningar som man i praktiken inte kan få fram till VC området.

 

Är MMP-varianten av "The Porechye Bridgehead" samma som den ursprungliga LFT-varianten?

Låter märkligt att MMP inte skulle fånga ett sådant gravt fel.

 

/Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det drar ihop sig - äntligen!

För er som inte varit på plats förut är det den så kallade NA-borgen som gäller. Det är Nerikes Allehandas huvudkontor mitt i Örebro, granne med slottet på andra sidan Storbron. Dörren till huvudentrén är låst, men jag håller koll inifrån. Om inte - ring mig på mobilen: 070 755 89 47.

Välkomna!

Matts

Link to comment
Share on other sites

Oförutsätt manfall gjorde att vi som var där fick köra en 3-partare på A119 Showdown in Syria. Scenariot lämpade sig faktiskt bra som ett sådant.

Jag försvarade som brittisk indier mot Anders och Matts Vichy-fransmän.

Det blev en oblodig historia där mitt perifera försvar bröt samman och togs tillfånga. Seger uppnåddes i näst sista turn då fransmännen tog sin 14:e ! CVP-fångpoäng (räknades dock dubbelt),av 15 behövda CVP:s för omedelbar vinst. Förlusten påskyndades av mycket inkompetent handhavande av MOL, 3 gånger ! samt mycket kompetent fiende sniper, 3 gånger !

Övriga förluster begränsades till ca 0,5-1 squad på varje sida.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...