Jump to content

ASL Kickoff 2012, 13-15 Januari


carlsson

Recommended Posts

West Coast ASLers bjuder in till ASL Kickoff!

 

Alla är välkomna, allt ifrån rookiesar till gamla ASL-rävar!

 

ASL Kickoff är en spelhelg där vi träffas i glada vänners lag och spelar vårt favoritspel och har det trevligt! Avgiften går oavkortat till Spelföreningen Armagedon för lokalhyra, samt till den mat vi ämnar bjuda på under helgen.

Vi har hyrt Armagedons lokaler för detta ändamål, och vi är ensamma i lokalen under Kickoffen. Det finns kiosk i lokalen (med godis, tilltuggg och dricka), och vi kommer även att tillhandahålla öl för dom som gillar sånt!

 

 

För mer information och anmälan, titta på: http://www.aslsweden.com/asl-kickoff-2011.html

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte dyka upp tillsammans med minst två av mina nya padawans från Skövde.

 

Jag byter schema i januari till delat dygn, vilket btyder att jag jobbar helger. Jobbar jag inte skall jag försöka dyka upp mest för det stora nöjet att få spinna vidare på star wars temat. "In time you will call me Master...Roger"

 

Mattias Laakso pd padawan

Link to comment
Share on other sites

Jag byter schema i januari till delat dygn, vilket btyder att jag jobbar helger. Jobbar jag inte skall jag försöka dyka upp mest för det stora nöjet att få spinna vidare på star wars temat. "In time you will call me Master...Roger"

 

Mattias Laakso pd padawan

*challange accepted* :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte dyka upp tillsammans med minst två av mina nya padawans från Skövde.

 

Två ??? :blink:

 

Ur Wikipedia:

 

Padawan (egn.padawan) när en yngling blir vald för vidare utbildning blir han/hon en padawan, som är en jedilärling i Star Wars-universumet. Varje jedi får bara ta hand om en padawan. Om man hinner fylla 13 innan man blir vald till någons Padawan, så förblir man yngling för resten av livet. Om en padawan inte blir tilldelad en mentor vid 13 års ålder är han för gammal för att lära. Det finns bara en sithlord/lärling på den mörka sidan till skillnad från den goda sidan, där jediriddare och padawans kan vara flera stycken. Denna regel om att det bara får existera två Sithlorder kallas för "The rule of two". Den instiftades av Darth Bane cirka år 990 BBY.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Ur Wikipedia:

 

"Om man hinner fylla 13 innan man blir vald till någons Padawan, så förblir man yngling för resten av livet. Om en padawan inte blir tilldelad en mentor vid 13 års ålder är han för gammal för att lära."

 

 

Det var som jag misstänkte då, jag började lite för sent med ASL... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Luke klarade sig ganska bra. Eftersom Yoda sade att Anakin är för gammal för att tränas, och då var han väl typ 8 år, så är det ett mirakel att Luke ens kan tända sitt lasersvärd utan att snubbla och hugga benen av sig. Han va la 20 när han började tränas.

Link to comment
Share on other sites

Jag måste tyvärr avanmäla mig. Det visar sig att eventet krockar med arbetsrelaterad konferens i London.

 

Nåväl, hoppas ni har skittråkigt och att era motståndare dajsar er hela tiden.

 

/E

Självklart måst man prioritera - konferans, chansen att få pippa, tackar man ej nej till ;):D
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Måste tyvärr meddela att jag inte kommer att närvara vid spelträffen. Jag kommer att göra rekryteringstest till polisen i falun den 16 jan samt att jag och tjejen flyttar dagarna innan träffen.. Sorry boys

 

Lycka till!

Är utbildningen i Falun eller bara testet?

 

//M

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

När jag packar upp ser jag att jag saknar bräda 63 med mig hem.

 

Det spelades ju en hel del ASO-scenarior i Borås. Bräda 63 används i W04 I don't like retreating samt i SP196 Hussars and hounds.

 

Saknar även min printout på W04 I don't like retreating.

 

Är någon som spelat något av dessa scenarion och lånat brädor av mig som kan ha tips på var 63'an finns?

Link to comment
Share on other sites

Stort tack till Andreas för en osedvanligt trevlig spelhelg i Armagedons lokaler i Borås. Den årliga ASL kick-offen kommer att vara helgad i min almanacka i framtiden.

Tack också till "Ivar", "Brain" och Andreas för jäkligt roliga speltimmar!

Matts

 

PS: Kan man tänka sig att utrusta "bamba-tanten" med lite latex och strutsplymer till nästa år? Hon kändes rätt grå och tam i år, även om ärtsoppan och punschen smakade bra.

Link to comment
Share on other sites

Tack för en riktigt kul helg och ett bra arrangemang, uppskattade verkligen den familjära stämningen.

 

Dessutom ett stort tack till Bergwall, Andreas L och Tomas för deras hjälpsamhet till och tålamod med en nybörjare.

 

Inget att tacka för. Kul med nytt blod i hobbyn. Ser fram mot att se hur mycket du lärt dig till nästa år!!

Link to comment
Share on other sites

När jag packar upp ser jag att jag saknar bräda 63 med mig hem.

Har du hört något om din bräda?

Jag har kontrollerat packningen för säkerhets skull och fick inte med mig den ivf.

Vilka körde något scenario som involverade bräda 63?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...