Jump to content

Carrier och HS


Göran Andersson

Recommended Posts

Hej alla!

 

Har jag fattat följande rätt vad gäller vad som finns inne i en Brittisk Carrier

 

Min uppfattning just nu: Uppsuttet finns en HS och ingen extra crew. Om Carriern lämnas genom att HS sitter av finns ingen crew eller HS kvar över huvud taget. Med andra ord finns det inte ens en "inherent driver" som i en vanlig truck.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

 

Har jag fattat följande rätt vad gäller vad som finns inne i en Brittisk Carrier

 

Min uppfattning just nu: Uppsuttet finns en HS och ingen extra crew. Om Carriern lämnas genom att HS sitter av finns ingen crew eller HS kvar över huvud taget. Med andra ord finns det inte ens en "inherent driver" som i en vanlig truck.

Det låter korrekt. Fast i vissa Carriers är det en crew som är inherent, isf en HS.

 

Du kan se dom som kör Carriern (alltså inherent crew/HS) som crewn i en vanlig halftrack.

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Var framgår det att Carriern bemannas av en crew eller HS ?

See D6.82:

 

6.82 CREWS/HS: Carrier crews usually dismounted to make an attack as normal Infantry; therefore, their inherent crews are really 2-4-7 HS (or 2-4-8 if representing an elite unit) that, due to their unique training, need not pass a TC nor have a leader present (A1.31-.32) to recombine after Dismounting, or to Deploy for the purpose of mounting their Carriers (after having been combined into squads) when dismounted [EXC: those Carriers armed with a FT or 76mm mortar or specified as towing ordnance, have inherent crews].

 

Skulle tro att det kanske står i resp. fordon kapitel H notes också.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...