Jump to content

ASL Örebro??


stein

Recommended Posts

Vet inte om detta är rätt ställe att fråga detta om inte så ber jag på förhand om ursäkt.

Matts hur blir det med höstens ASL Örebro ligger i hårda förhandlingar att kunna närvara trots flytt.

Men behöver nog få koll på datumet.

Blir det återigen i gamla regementes lokalerna?

 

Var det fransmännen som skulle lyftas fram?

 

Ser fram emot svar samt passar på att bjuda in alla som så önskar detta brukar vara en väldigt trevlig spelhelg.

 

MVH. Nicklas Stein

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicklas,

 

Bollen har nog legat lite still hos mig, men kan nu klämma fram Lör 23/10 som tänkbar speldag.

Hur passar det övriga Örebroare ? Posta gärna svar i denna tråd, så att alla får veta.

datumet är lite senare än vad Matts först har sagt, men det kanske passar dig bättre Nicklas.

 

Temat är "Frankrikes fall". Med en dragning mot Dunkirk evakueringen (24 maj - 4 jun 1940) . Scenariona innefattar tyskar, fransmän och BEF.

Link to comment
Share on other sites

Då blir det så att Frankrike faller

i kasernen Narva på gamla I3 i Örebro

lördag 23 oktober 2010 kl 09.00-23.45.

Vi bryter för gemensam, traditionsenlig lunch på lokalt näringsställe någon gång under tidig eftermiddag.

Sannolikt blir det vitt bröd, surt rödvin och lite vitlök.

Lasse bidrar med lämpliga scenarion,

fransmän, britter och tyskar känns som "bra att ha" under dagen.

Ni som kommer utifrån och inte orkar åka hem på lördagnatten hänvisas sängplats hos lämplig värdfamilj.

 

Välkomna!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Nicklas,

 

Bollen har nog legat lite still hos mig, men kan nu klämma fram Lör 23/10 som tänkbar speldag.

Hur passar det övriga Örebroare ? Posta gärna svar i denna tråd, så att alla får veta.

datumet är lite senare än vad Matts först har sagt, men det kanske passar dig bättre Nicklas.

 

Temat är "Frankrikes fall". Med en dragning mot Dunkirk evakueringen (24 maj - 4 jun 1940) . Scenariona innefattar tyskar, fransmän och BEF.

 

Hej igen!

 

Har du några scenarionummer klara? Klockan går ju som en elvisp och det vore kul att hinna ta fram kartorna en gång innan!

 

B)

MVH

Göran A

Link to comment
Share on other sites

Har du några scenarionummer klara?

 

Hej Göran, och alla andra.

 

Har gjort en sammanställning av de scenarion som vi har att välja mellan (bifogas denna Post).

Man rangordnar scenariona i en trave med det man helst vill spela överst. Den egna traven jämförs med motståndarens. Det scenario ni båda rankat högst, spelas (resonemang eller tärning avgör vid likaläge). Tärningsslag eller överrenskommelse avgör sidval. Vem som möter vem, brukar avgöras av vem man senast mötte (på ett ungefär).

 

Jag mailar scenario-pdf:er, om ni mailar er e-postadress till: lasse_0411@hotmail.com (gäller ej Örebroarna, vilkas adresser jag redan har).

 

Väl mött den 23:e oktober 09.00.

 

Artibus et armis recuperatur gloria

ASL 2010 scenariolista.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eftersom jag känner viss press på mig att prestera bättre än Ago den här gången har jag kollat igenom scenariorna lite, och måste säga att de ser förbaskat roliga ut allihop.

Jag siktar på att hinna spela tre stycken under lördagen.

 

För övrigt har vi ett par priser att locka med under dagen - scenariopack från Canada av varierande kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Har precis fått reda på att vi kommer få långväga besök denna helg, så kommer nog inte mer än att hinna komma förbi och säga hej . :(

Nu när man är flyttad och klar så kan man inte delta i alla fall.

 

Jag är djupt besviken över detta och hoppas nu att en till ASL-Örebro planeras in ASAP.

 

Önskar er alla lycka till

Link to comment
Share on other sites

Har precis fått reda på att vi kommer få långväga besök denna helg, så kommer nog inte mer än att hinna komma förbi och säga hej . :(

Nu när man är flyttad och klar så kan man inte delta i alla fall.

 

Jag är djupt besviken över detta och hoppas nu att en till ASL-Örebro planeras in ASAP.

 

Önskar er alla lycka till

 

Jag har en gammal kompis på Facebook som är intresserade. Är det någon E-mailadress som jag kan vidarebefordra? Lars eller Matts?

Link to comment
Share on other sites

Har precis fått reda på att vi kommer få långväga besök denna helg, så kommer nog inte mer än att hinna komma förbi och säga hej .

Nu när man är flyttad och klar så kan man inte delta i alla fall.

 

Det var trist Nicklas, men så blir det ju ibland när det riktiga livet kommer och STÖR, :) .

 

 

Jag har en gammal kompis på Facebook som är intresserade. Är det någon E-mailadress som jag kan vidarebefordra? Lars eller Matts?

 

Absolut, du har min adress. Spelar han ASL, eller är han intresserad av att börja ?

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

 

Vill preliminärt anmäla mig, hur gör jag? Svårt att låta bli att visitera Livregementets grenadjärers kaserner. Kör ni två eller tre rundor?

 

MVH

 

Göran Andersson

 

Hej Linköpingsbor!

 

Om det är någon mer från Linköping som funderar på att åka upp så går det en bil på lördag morgon vid ca 06.45.

 

MVH

 

Göran Andersson

Edited by Göran Andersson
Link to comment
Share on other sites

Hallå där,

 

Trist att du inte kommer loss, Nicklas! Men det går fler tåg.

Samma gäller för Andreas.

Och Martin: Du kan lämna ut min e-post också. Vore kul att få korn på en spelare till. Har du själv planer på att delta på lördag?

 

Just nu ser det ut som om vi blir: Anders, Lasse, Thomas, Göran och jag. Vore rätt roligt med någon till ...

Matts

Link to comment
Share on other sites

Tack alla Närkingar för ett jättetrevligt och nyttigt träningsläger :)

 

Anders eller Lars...det var jag som glömde kvar min särtryckta regelbok :( Som tur var tog ju någon av er hand om den tills vidare enligt Mats! Tack för det :) !

 

MVH

 

Göran Andersson

Edited by Göran Andersson
Link to comment
Share on other sites

Tack alla Närkingar för ett jättetrevligt och nyttigt träningsläger

 

Tack själv, trevligt med en ny bekantskap i ASL sfären. Personligen hade det ju varit ännu trevligare om jag hade fått vinna något scenario under dagen. Sista scenariot blev ju dock inte färdigspelat då vi hals över huvud blev tvungna att evakuera lokalerna 3 h innan utsatt tid p.g.a. en tidigare än väntat, larmaktiverings tid.

Det jag på nytt fick lära mig i de två tidigare scenariona var; 1. Underskatta aldrig 1 FP (speciellt inte under 9-2 ledning), 2. Don't ever Stack (inte ens med en 10-2). Båda scenariona avslutades innan halva tiden gått. Då skall ändå sägas att scenario 2 börjades av mig med en 24 FP Prep -2 (DR 3=4 KIA). Säg den glädje som varar.

Kul dock att göra Matts glad (tills vi möts igen ;) ).

 

Scenariolista:

1. SP10 Bring Up the Boys, British Victory

2. SP22 Tod's Last Stand, German Victory

3. OA5 Rear Area Defenders, Ej klar.

 

 

Kan rekommendera SP22 som kul, litet och dynamiskt (trots namnet) scenario.

 

PS. Göran, Anders har din regelbok.

Edited by Olsson
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...