Jump to content

Rout längs en stig?


TSUN

Recommended Posts

En bruten enhet routar in i en woods-hex för 2MF.

Om den hexen också innehåller en path som fortsätter genom fler skogsrutor, kan enheten routa vidare genom skogen genom att följa pathen och bara betala 1MF per ruta istället för genom skogsdelen av rutan (2MF)?

Är det någon skillnad om det är en road genom skogen istället?

Link to comment
Share on other sites

En bruten enhet routar in i en woods-hex för 2MF.

Om den hexen också innehåller en path som fortsätter genom fler skogsrutor, kan enheten routa vidare genom skogen genom att följa pathen och bara betala 1MF per ruta istället för genom skogsdelen av rutan (2MF)?

Är det någon skillnad om det är en road genom skogen istället?

Ja, det går att rout:a längs en väg/path.

Link to comment
Share on other sites

Om man nu måste routa till "nearest woods or building" och då kommer till en woods/road-hex, får man verkligen använda sig av vägens lägre 1 MF? Då är man ju faktiskt på vägen och inte i den skog man egentligen måste gå till.

I vart fall har man ju inte skogens bättre skydd.

 

Se där ännu en fråga som kan hålla en vaken på nätterna!

Link to comment
Share on other sites

Om man nu måste routa till "nearest woods or building" och då kommer till en woods/road-hex, får man verkligen använda sig av vägens lägre 1 MF? Då är man ju faktiskt på vägen och inte i den skog man egentligen måste gå till.

I vart fall har man ju inte skogens bättre skydd.

 

Se där ännu en fråga som kan hålla en vaken på nätterna!

Eftersom man inte måste använda väg/stig när man routar så tror jag inte att man räknar med dom när man beräknar närmaste rout-mål. Så skulle i alla fall jag spela.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom man inte måste använda väg/stig när man routar så tror jag inte att man räknar med dom när man beräknar närmaste rout-mål. Så skulle i alla fall jag spela.

Enligt vad vi, kan utläsa av reglerna (sedan gammalt)så är det väldigt tydligt att man måste beräkna närmaste rout-målet med Path/Woodsrood/och även med vägar som leder in i hus och fabriker. Däremot behöver man inte nyttja dem för att komma fram fortare om det nu inte

är enhetens sista MF som ska brukas och enheten måste nå fram.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...