Jump to content

Äntligen - Lagret påfyllt på Trojan Games!


carlsson

Recommended Posts

Idag fick vi några paket med vår senaste beställning, och nu har vi mer eller mindre allt som finns att köpa från MMP!

 

Bortsett från grundmodulerna finns även ASL Journal #2 Reprint, Out of the Attic #2 och Action Pack #6!

 

Vi har dessutom fått in C4 Corner Cutter som är ett måste om man man vill ha snygga kanter på sina brickor.

 

 

Over and out, från Trojan Games

www.trojangames.se

Link to comment
Share on other sites

Idag fick vi några paket med vår senaste beställning, och nu har vi mer eller mindre allt som finns att köpa från MMP!

 

Bortsett från grundmodulerna finns även ASL Journal #2 Reprint, Out of the Attic #2 och Action Pack #6!

 

Vi har dessutom fått in C4 Corner Cutter som är ett måste om man man vill ha snygga kanter på sina brickor.

 

 

Over and out, från Trojan Games

www.trojangames.se

Vill, bara varna för C4 Corner Cutter, efter ha sett bilder på brickor klippta med denna

konstruktion. Det såg mycket dåligt ut men vill men minska värdet på sina brickor så varför inte.

 

En Sax från FISKARS är det enda som duger och ger bäst resultat - klipp väldigt lite, så lite som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Vill, bara varna för C4 Corner Cutter, efter ha sett bilder på brickor klippta med denna

konstruktion. Det såg mycket dåligt ut men vill men minska värdet på sina brickor så varför inte.

 

En Sax från FISKARS är det enda som duger och ger bäst resultat - klipp väldigt lite, så lite som möjligt.

 

Jag har en längre tid funderat på att ta steget...

Hur långt tid får man räkna med för att klippa ett helt system med en FISKARS-sax?

Link to comment
Share on other sites

Vill, bara varna för C4 Corner Cutter, efter ha sett bilder på brickor klippta med denna

konstruktion. Det såg mycket dåligt ut men vill men minska värdet på sina brickor så varför inte.

 

En Sax från FISKARS är det enda som duger och ger bäst resultat - klipp väldigt lite, så lite som möjligt.

 

Allt är ju subjektivt...

Själv tycker jag att kvalitén blir fullgod och att tidsbesparingen är enorm om man jämför med sax-klippning. Det kräver dock några brickor innan man får in rätt snits på det, och en bra kniv!

 

Sen går det faktiskt att variera hur mycket hörnen ska klippas även på CC'n. Även om jag personligen föredrar dom lite mer klippta än knappt synligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en längre tid funderat på att ta steget...

Hur långt tid får man räkna med för att klippa ett helt system med en FISKARS-sax?

Tror absolut att det går fortare att klippa med en Fiskars-sax än en C4 counter clipper.

 

Kan inte någon utmana mig - vi slår vad om 300 kr så får vi se vem som klipper 300 brickor fortast,

klippta brickor som aviker i klippningen för mycket från alla övriga klippta brickor, räknas inte (dvs max tre)

 

Om man har mer än 3 osymmetriskt klippta brickor förlorar man på automatik,om båda har det

vinner ingen.

 

Såg tråden med bilder och brickorna var ganska brutalt sönderklippta och osymetriskt klippta,

att fina till dem i efterhand med en sax skule inte vara mödan värt eftersom brickan i praktiken redan var "förstörd".

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Allt är ju subjektivt...

Själv tycker jag att kvalitén blir fullgod och att tidsbesparingen är enorm om man jämför med sax-klippning. Det kräver dock några brickor innan man får in rätt snits på det, och en bra kniv!

 

Sen går det faktiskt att variera hur mycket hörnen ska klippas även på CC'n. Även om jag personligen föredrar dom lite mer klippta än knappt synligt.

Tror inte att tidsbesparningen är enorm, det är det nog endast om man inte bekymmrar sig hur osymmetrisk brickorna är klippta, men då

skulle även tidsbesparningen vara betydande om man klippte med en sax och inte brydde sig om hur mycket av brickhörnet for iväg.

 

Kräver man en symmetrisk klippning med bra resultat så tror jag absolut inte att C4 Counter clipper har något värde.

Link to comment
Share on other sites

Jag antar naturligtvis din utmaning Mel! Dock känns pengar överflödigt, här snackar vi prestige. ;)

 

Vi återkommer om tid och plats. Än så länge är jag för oerfaren av klippningsprocessen och behöver iallfall klippa några timmar till innan jag känner mig redo.

 

Har lite svårt att se hur det kan bli osymmetriskt när CC:n är gjord som den är - det går ju inte sätta i en bricka fel...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...