Jump to content

Så, vilka scenarios har du spelat nyligen?


ON TOP ASL

Recommended Posts

AP71 Head in the Noose Ago vs Olsson

 

Tyskt motanfall i frankrike -44. Amerikanen skall hålla strategiska hus vid väg.

Köpte som amerikan inga förstärkningar, då jag ansåg att jag inte ville ha ytterligare en tysk panzer på boarden. Planen var att byta mina två baz. mot tyskens två fordon. Detta lyckades dock inte mer än till 50%, så den tyska Stug:en kunde i andra halvan av scenariot härja fritt med freeze och OVR. Slaget såg förlorat ut. Men efter ett utfall mot det av tysken redan tagna huset DD4, lyckades amerikanen låsa fienden i Melee. Tysken hade behövt en fyra i CC för att vinna. Litet trevligt scenario som ju kan varieras beroende på valda förstärkningar.

 

http://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=61165

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

SV5 Lions and Tin Men Ago vs Olsson

 

Tyskar på frammarsch genom Norge (VC Exit mellan/inkl. P2-P7). Valde som allierad att gruppera på vardera flanken, och därmed inbjuda till avancemang i centerns gully där det kostar fler MF:s. Ansåg att tiden (4,5 Turns) var tyskens största problem. MMG:n röktes in direkt från MTR vilken dock direkt efter malf. och övergavs. Tysken kom planenligt smygande i gullyn och upp i skogen invid bebyggelsen, tyvärr hade svenskarna i detta läge svärmats av tyskar och kunde inte längre hålla sin position. MMG retirerade till ett final stand i O5 och bromsade anstormningen med en Firelane mot L8, men föll trots sustained fire i CC varvid tysken i sin sista Turn lugnt kunde uttåga med tillräckligt med VP:s. Positivt att norrmännen höll sin flank.

Förstärkningsgrupp 2 och 3 tillfördes tyskarna (vi hade nog båda hoppats på 1:an bara för att den var roligast, tank+cyklar).

Roligt och snabbspelat scenario.

post-103-13322364806125_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det var ett bra tag sedan jag spelade ASL sist, så vi bestämde oss för ett ganska litet och enkelt scenario - Soldiers of Destruction. Det är östfronten 1944, fyra ryska T-34/85 med ett par plutoner 6-2-8 ska bryta igenom den tyska fronten på bräde 6 och 4 som försvaras av SS grenadjärer förstärkta med två tunga pansarvärnskanonvagnar - en Jagdpanther och en Nashorn. Jag spelade tysk och grupperade mitt pansar långt bak för att få ut maximal skottvidd.

 

Spelet började bra då min Nashorn, i en väl vald eldställning bakom en mur på bräde 4, med sin mäktiga 88LL kanon slog ut en oförsiktig T-34 på typ 15 hexes avstånd på första skottet. Ryssarna avancerade metodiskt på bräde 6. Ytterligare två ryska vagnar slogs ut i hopplösa dueller med min Jagdpanther och när ryssarnas sista vagn malf:ade sin kanon och det ryska infanteriet i en korseld av tyska LMGs kastade ryssarna in handduken.

 

Ett riktigt trevligt litet scenario, även om jag har känslan att det är svårt för ryssen att vinna. Passar bra om man bara har en ledig kväll att tillgå. Inga SSR, OBA eller annat "krångligt" gör att spelet flyter på snabbt med förhållandevis lite regelstudier!

Link to comment
Share on other sites

Ett riktigt trevligt litet scenario, även om jag har känslan att det är svårt för ryssen att vinna. Passar bra om man bara har en ledig kväll att tillgå. Inga SSR, OBA eller annat "krångligt" gör att spelet flyter på snabbt med förhållandevis lite regelstudier!

 

Ser intressant ut. Har aldrig spelat det själv, men ROAR säger 21-86 till tyskens fördel så det ligger definitivt i nåt i det du säger!

Link to comment
Share on other sites

First crisis at Army Group North

 

Återigen östfronten, fast denna gång 1941, bara tre dagar in på Barbarossa. Sju ryska vagnar, plus ett gäng 447 ska bryta igenom det tyska försvaret på bräde 4 och 5 och exita minst tre vagnar. Det ryska trumfkortet är deras tre KV-1 vagnar med dess tjocka pansar. Tyska försvaret består av tre Panzer III, en 37mm ATG plus lite infanteri. Som tur är för tyskarna så anländer en 88mm FLAK på turn 1.

 

Vid en snabb blick på ryssarnas OB så ser pansaret imponerande ut, dock inser man snabbt att de lider av mechanical reliability problem, vissa vagnar har inga radioapparater (platoon movement..eeech) och andra svagheter. Nåväl. jag spelade ryss och rullade stadigt västerut med kraftsamling på bräde 4. Tysken grupperade sin "88:a" på bräde 4 så jag ändrade kraftsamlingsriktning in på bräde 5 - stirra in i eldröret på en 88:a på typ 15 hexes avstånd - nej tack!

 

Utan att gå in på detaljer så lyckades till slut två KV-vagnar exita. Ett antal wrecks från båda sidor... Grymt roligt scenario, lagom stort och en intressant taktisk utmaning på båda sidor. "1941 - känsla" på grund av ryssens diverse svagheter och tyskarnas mestadels lätta utrustning (inga Panthrar här inte!). Spelar gärna detta igen!

Link to comment
Share on other sites

Panzers marsch!

 

Valde detta icke-officiella scenario mest på grund av att titeln lät cool. En välutrustad tyska styrka med 9 elite squads beväpnade till tänderna, 3 SPW och 3 Panthrar ska bryta igenom det tyska motståndet på bräde 5 och ta ett antal hus på bräde 1.

 

Spelade som ryss och scenariot var en lång resa i frustration rakt igenom. INGENTING funkade. När tyskens uppsuttna SPW-pluton hade brytit igenom mina linjer, en av mina T-34:or i brand och den andra i en hopplös frontduell med två Panthrar så kastade jag in handduken... egentligen inget fel på scenariot men... på grund av detta fiasko lär det nog dröja innan det spelas igen! :huh:

Edited by hubespocket
Link to comment
Share on other sites

Kul med AAR:er! :)

Skriv gärna från vilken publikation scenariona är också, alltid kul att veta.

 

Soldiers of Destruction är från Avalon Hill The General, minns ej vilket nummer.

 

Crisis at AG North finns med i nyaste upplagan av Beyond Valor, ursprungligen ett gammal SL scenario som gjordes om och publicerades, tror jag, i The General första gången som ASL-scen.

 

Panzer Marsch är ursprungligen framtaget av franska Tactiques (en fransk ASL-tidning tror jag) som sedan översatts till engelska.

 

Samtliga ovanstående scen har jag laddat hem från brittiska View from the Trenches hemsida.

Link to comment
Share on other sites

Last act in Lorraine

 

Vi beslöt att låta ryssarna vila ett tag och köra ett västfrontsscenario istället. Valet föll på Last act in Lorraine som såg riktigt intressant ut. Scenariot har publicerats i The General för herrans massa år sedan. Nåväl, det är december 1944. Ett Ami infanterikompani understött med inte mindre än tretton Shermans ska erövra den franska byn Singling (byn på bräde 12) som försvaras av ett gäng väldigt krigströtta tyska grenadjärer (antagligen markpersonal från Luftwaffe som tvångsförflyttats till armén då det är conscript squads med 2 i ELR). De goda nyheterna för tysken är dock att dina grenadjärer understöds tre Panthrar, två Jagdpanzer IV och både PAK- och FLAK kanoner.

 

Inledningen gynnar amerikanen på grund att det tyska försvaret uppenbarligen överraskades av anfallet (tyskarna får inte får flytta på Turn 1 vilket ger Amis två movement phases att utveckla sin anfallskraft och som tysk kan man bara se på och lita på tärningarna i def och prep...). Dessutom får Amis lägga två rejäla rökridåer med sitt artilleri för att avskärma sin framryckning mot byn. Jag spelade tysk och ställde upp mitt pansar långt fram för att utnyttja Panthrarnas 75LL kanoner maximalt - ett misstag skulle det senare visa sig. Grenadjärerna spred ut sig i själva byn, med en HMG och min arty observer i ett kyrktorn (klassiskt). Låt spelet börja!

 

Turn 1, jänkarna anfaller från två håll med 6-7 vagnar i varje anfallsgrupp, infanteriet uppsuttet på vagnarna. Några eldskurar från tyska 20mm FLAK och HMGs senare övertygar Amis att det inte är någon bra ide rulla in i eldgivning uppsuttna på Shermans, så resten av jänkarinfanteriet hoppar av vagnarna utom LOS från tyskarnas tunga vapen. Ett "tank-shootout" uppstår omedelbart. Panthrarna har svårt att hitta mål pga Amis rök...två turns senare brinner 7 Shermans, dock är samtliga tyska vagnar utslagna. Gjorde några rookie-misstag och visade Panthrarnas ganska svaga sidopansar...missnöje! Min OBA börjar alldelles utmärkt, men menige Schmidt hade tydligen glömt byta batterierna till radion (slog 12 på maintain radio contact DR) så vi kan glömma OBA tillsvidare...

 

Tyvärr hann vi aldrig slutföra scenariot utan bara första akten. Måste medge att det såg ganska risigt ut för tyskarna då Amis hade sex Shermans kvar. Sannolikt hade de kunnat metodiskt rensa byn med tanke på deras kraftiga understöd av pansar....but we`ll never know.

 

Med "facit i hand" skulle jag placerat mitt pansar i ett bakre läge istället för att dras in i pansarstrider direkt (fem tyska vagnar mot tretton Shermans). Även om tysken slår ut 2 vagnar mot varje förlorad egen vagn innebär det ändå att det är tre Shermans kvar...känns historiskt! Om jag får tillfälle att spela tyskarna igen så skulle jag placerat mitt pansar i ett bakre läge, väntat ut Amis anfall och låta mina FLAK, PAK och stackars ELR 2 grenadjärer klara sig bäst de kunde, och sedan gå till motanfall i någon lämplig flank. Tre Panthrar med två Jagdpanzer som täcker flankerna skojar man inte med... pansar är trots allt anfallsvapen.

 

Ett riktigt nice scenario, kul att köra västfronten i december 1944 som inte är Ardenneroffensiven. Hatten av för min Ami motståndare som manövrerade skickligt och satte mitt pansar i en rävsax. Ganska stort dock, så se till att ha en hel lördag fri för spel!

Edited by hubespocket
Link to comment
Share on other sites

Ser intressant ut. Har aldrig spelat det själv, men ROAR säger 21-86 till tyskens fördel så det ligger definitivt i nåt i det du säger!

 

ja, vill man "raise the stakes" en aning kan man som ryss få 4 JS-2 istället för T-34 i "balance". Värt att pröva kanske.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

OA27 Long Range Recon Ago vs Olsson

 

Ville nämna scenariot för det fantastiska antal dubbelettor som slogs.

Bl.a. en Firelane on fire som efter 4 ! snakeeyes efterlämnade 4 truckvrak.

Redan efter vrak nr.2 resonerade jag att det kan omöjligt hända igen...

Slutet blev också speciellt då min sista mottattack mot VC-byggnad, resulterade i att jag blev ensam stående i huset, men som Berserk. Dvs. oförmögen att ta kontroll över det och därmed förlust.

Annorlunda och kul scenario. Rysk "SAS"-styrka var dock en besvikelse. Inte mycket "åka runt och skjuta från Jeep-flak" blev det.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

J152 Messenger Boys Olsson vs Fk Ståhl

Britter under "Operation Bluecoat", skall ta sig fram genom Bocage-terräng för att erövra ett visst antal hus.

Valde som britt att masskoncentrera anfallet längs vägen direkt mot byggnaderna, med endast små lättrörliga enheter på högerflanken. Lyckades till en början att bryta det främre tyska försvaret, men lyckan vände då jag började förlora mitt pansar, en efter en. Parkerade t.ex. en Sherman på vägen bredvid hex 39O8 där den tyska AT 50L fanns. Övriga förluster via ATMM, PSh, Unlikely hit, STUN. Skrapade dock ihop resterna av det uppsplittrade anfallet och tog sista återstående hus (T3) i sista CC (behövde 7, slog 7).

Trevligt scenario med bra enheter. Kul tvist med tyska Commissar ! ledda fanatiska enheter.

 

 

post-103-0-88800000-1380280303_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En ny och den sista (?) Schwerpunkt släpptes på ASLOk. Jag hann med att spela en bunt och tänkte att jag kunde sammanfatta mina intryck:

 

SP227 Party Boys: SS-pojkar och Pantrar mot kanadensiskt infanteri (elit). Hade tyskarna och körde över tysken och förlorade totalt en HS innan min motståndare gav upp runda 3. Min motståndare hade ställt upp alldeles för aggressivt, så jag har svårt att säga något om balansen. OK scenario.

 

SP226 Grave Decision: Anfallande tyskar mot ryssar. Combined Arms, -41. Spelade ryss och fick storstryk, men av mycket kompetent motspelare (Sidhu). Rätt intressant situation. Baserat på min spelning så tyckte jag det var svårt som ryss, men jag såg en del andra matcher där ryssen gjorde bättre i från sig så det kanske inte är så illa.

 

SP225 Sunflowers Along the Kodyma: En hund av gigantiska mått. Spelade bra och hade bra tärningsslag mot en förvisso hyfsad motspelare, men fick ändå storstryk som tysk. Bara efter en kort titt på scenariokortet så fattar man inte hur tysken ska ha en chans.

 

SP223 Road Warriors: Ryssar mot tyskar -41. Udda men inte jättekul situation att spela. Jag vann enkelt som ryss mot hyfsat kompetent motstånd. Tror jag hellre spelar ryss i detta scenario.

 

SP221 The Red Hammer: Anfallande ryssar mot tyskar i stadsmiljö. Ryssarna ska rensa GO MMCs och har för lite tid. Pro-tyskt, men jag lyckades ändå gör det svårt för mig (dubbeletta på advancing fire från en SU-152 mot min killstack hjälpte till), men lyckades till slut vinna ändå. Tyskarna duckar concealed i befästa stenhus och försöka köpa lite tid. Med lite justerade VC kan det bli ett OK scenario tycker jag, men inte mer.

 

SP220 Hoepner's Edict: Frankrike -40. Tyskarna anfaller fransmän. Stridsvagnar och infanteri på båda sidorna. Min motspelare spelade inte så bra och kombinerat med mina utmärkta tärningsslag gjorde att han kapitulerade innan jag egentligen fick nån känsla för scenariot. Skulle nog hellre spela tysk, men det är en gissning. Fransmannen har två S-35or, som kan bli knepiga för tysken att slå ut, men setup-begränsningar gör att man kan ducka dem och ge sig på fransmannen övriga styrkor i inledningsskedet.

 

Över lag var folk rätt besvikna på årets upplaga av Schwerpunkt. Jag kanske återkommer med kommentarer om den Rally Point de också släppte.

Link to comment
Share on other sites

Glömde en:

SP217 The Go Devil: Få amerikaner försvarar många hus mot tyskt infanteri med sex (!) Jagdpantrar. Spelade tysk och vann hyfsat enkelt, men min motståndare tabbade sig en del med sina M36 pv-vagnar. Tror att jag vunnit enklare om jag spridit ut mina tyskar lite mer - nu anföll jag rätt samlat med en pytteliten flankerande styrka. Det var den styrkan som tog hem segern. Rätt intressant situation och en delikat setup, men jag tycker man gott kunde haft lite mer infanteri på båda sidorna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

HC1 First Matanikau Ago vs Olsson

 

(Hell´s Corner, Operations special issue #3)

 

Scenario där man som japan måste försöka alla fula tricks för att försöka decimera de överlägsna amerikanska styrkorna (VC innefattar CVP+huts). Hade som japs ett antal lyckade concealed ambush HtH CC, men det räckte inte i slutändan. Byn intogs efter en flankering, och endast två överlevande squads flydde ut i djungeln. Minnesvärt var duellen mellan am. MMG och jap. MTR över flodmynningen, massor av ROF men noll effekt ! Snyggt också med den amerikanske ledaren som tillsammans med sin squad letar droppad DC i djungeln. Squaden bryter men ledaren lyckas ensam hitta DC:n som genast placeras på närmaste jap. Boom !

 

 

post-103-0-89976300-1441369895.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hej hej
Kör en snabb AAR.
Skratta inte för mycket, men det här tyckte jag var kul. smile.png

Körde Beyond Valor 6 Red Packets igår.
Motståndare Henrik Sannesson.

Ryssen vann men det var jämnt.
Vi gjorde båda mängder av dåliga beslut men det är nog enda sättet att lära sig. Kul scenario hursomhelst.
Jag var tysk och väl offensiv.

Vinstvillkor är att ryssen ska plocka ut 18 vp mot västra kartkanten.
Tysken har en spw en psw samt en PZIIIF, samt en halfsquad med lmg och 8-1 ledare.
Ryssen kommer in med 2 plutoner BA6, 1 IAG bil samt 1 MC pluton om 3 grupper 447 och en 8-0 ledare.

Jag tänker mota ryssen tidigt. Kör upp långt med PSW och tar position i en by skyddad av en stenmur.
Tänker låta SPW med tankledare 9-1 ta norra flanken. Så manövrerar jag PZIIIF dit den behövs.

Ryssen rullar in och blir nedskjuten bakom stenmuren.
PSW får återkommande ROF och tornträffar. Sänker två vagnar.
OBS! Att 3e överlevande BA6 motade 3 skott mot tornet innan ROFen tog slut.

 

https://i.imgur.com/Ltb9uvk.png

 

Sedan blir jag övermodig.
Kör fram med PZIIIF bakom en "skyddande" buskage och blir nedskjuten direkt.
PSW möter samma öde.
Plockar ned MC plutonen i norr dock.

https://i.imgur.com/ZXRKQcZ.png

 

Sen försvann halva inlägget.. Och jag tappade bort bilduppläggningssidan.
Jag lyckas hursomhelst sänka IAG bilen.

Släpper igenom de kvarvarande 3 BA6 bilarna.

Jagar efter den kvarvarande 447 gruppen med ledare med SPWn men den senare dör i en streetfight.

 

https://i.imgur.com/2hFGbif.png

Kul scenario.
M

Edited by Martin08
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vad betyder ”10-2 vinst”?

 

Högst osäker om man säger så, men:

Vinstvillkoret är väl mer trupper ut över södra kartkanten än den andre spelaren.

 

Jag kunde springa ut med 4 squads och 2 ledare (7-0 & 8-0). 10 pts.

Finnen kunde springa ut med 2 ledare (8-0 & 9-0). 2 pts.

 

Rätta gärna om man räknar på ngt annat sätt.

Link to comment
Share on other sites

Tänkte göra ngn genomtänkt AAR, men orkar inte.

 

I lördags spelade jag och Mr Walker igenom ASL Scenario 13 från SK2:

Priority Taget.

 

1941, Grekland.

 

Tyskarna landar med 9st 5-4-8 och 5 halfsquads, 4 ledare samt 3 lmg och 3 DC.

Karta X.

Målet är att tyskarna ska slå ut eller ta kontroll över 3 st Brittiska AA kanoner; 40L.

Försvarade av en blandning greker och nya zeländare.

 

Mycket kul scenario, det smällde en hel del.

Jag var tysk och byggde upp 2 assault stacks om 16-1 i FP från norr, och sprang från södra sidan med en blandad anfallstyrka.

 

Norra grupperna stötte på problem direkt.

Och jag riskerar att bli stillastående.

Springer genom skogen och lyckas slänga en DC på flankskyddet på en kanon. Utan att bli mer än pinnad själv.

 

På nästföljande tur skjuter den brittiska centrala kanonen sönder sitt kanontorn, vilket öppnar upp fältet.

 

Jag lyckas ta första kanonen.

 

Därefter kommer jag åt den norra kanonens crew med en dubbelettor på ett lmg skott.

 

Sedan lyckades britterna eliminera den centrala kanonen m h a tafflig lagningsmanöver.

 

Därefter var det bara att springa in.

 

Bildlänk

http://www.bilddump.se/bilder/20190505200409-94.234.37.90.jpg

 

Väldigt kul scenario.

Vi körde utan bore sighting och concealment Na från start. SAN=3 på båda.

 

M

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Körde rematch på Aslsk2-S13 priority Taget idag.

 

Nu var jag Britt och Mr Walker Tysk.

 

Det var på håret, men även idag vann tyskarna.

 

De kommer med så mycket trupper.

9st 5-4-8 samt 5st 2-3-8.

 

Jag sköt av en hel del. Men lyckas tysken engagera enbart en kanon, så blir det genast en jämn match.

 

Kul "tyskvänligt" scanario hursomhelst.

 

M

Edited by Martin08
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Från SK2 Ambitious Assault S9.

Avola Sicilien Juli 1943.

Operation: Husky.

Jänkare och britter anfaller en italiensk by på Sicilien , juli 43. Karta W.

Jag försvarar.

 

Som scenario är det här skitkul!

Antagligen lämpligt för tre spelare om ngn känner för det.

 

Vinstvillkoret känns dock rätt tuffa för de allierade och bör nog göras om.

 

Tror det är väldigt svårt för de allierade här.

Så länge som italienarna har minst en obruten trupp inom 7 hex från centerhex vinner de.

 

Italienarna startar med 11 squads i stenhus.

HMG, MMG samt 3 Lmg.

 

Jänkarna kommer in med 5 och en halv squads 7-4-7 visserligen. Turn fyra kommer britterna med förstärkning först.

Och det tar minst två turn bara att springa fram till centrumtorget för britterna.

 

Nu spelar jag visserligen med concealade enheter och en robot som anfaller.

 

Bild är från omgång fyra, italienarnas tur.

Britterna försökte just skjuta mot skulkande LMG squad, men missade LOS och träffade husväggen.

Aktiverade sniper och bröt en amerikan 7-4-7. :)

 

Efter det här har de allierade två turns på sig och det är rätt kört.

Grundproblemet att anfallarna startar så långt bort. Minst två turns går åt till att marschera.

Vilket gör att du har 3,5 turns på dig att rensa 11 squads i stenhus med flera våningar och i kuperad terräng, samtidigt som du duckar för en HMG och MMG.

 

Egentligen bara för italienarna att hålla undan så vinner de.

post-1233-0-46862200-1596015500_thumb.jpg

Edited by Martin08
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tack för rapporten.

Jag har precis kikat lite på detta scenario som kandidat till nästa omgång SK med en kollega som jag håller på att indoktrinera.

 

Jag tror du gör det lite extra svårt för de allierade när du kör med multi level buildings. SK har inte sånna.

 

Vore kul att höra mer hur du spelar solo med robot.

 

Spelar du ASL-reglerna till starter kit scenarion?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vore kul att höra mer hur du spelar solo med robot.

 

Spelar du ASL-reglerna till starter kit scenarion?

Jag försöker spela med de regler jag kommer ihåg. Roligare så. Tycker det är synd att de inte införde concealment i SK.

 

De robot regler jag kör med är en salig röra.

Från början är det Peter Kossits som har gjort ngt bot system inriktat mot SK#1.

 

Finns på bgg. Ett ganska kul kort system som är tillräckligt att komma igång och spela spelet.

 

Sedan finns det ngn italienare på SASL Facebook grupp som håller på och bygger ngn bisarr SASL för vanliga scenarion.

Han är uppe i version 23 av sina regler nu. Det blir som en extra regelbok och nog lite mycket för min smak. Men han har två roliga tillägg till Kossits soloregler från 2016.

 

Sedan har jag ngt kortsystem för afv manövrar som jag snodde huvuddelen av från "Alone in the dessert".

 

Allt som allt är det här ok. Men går absolut inte att jämföra med ASL matcher.

 

Men gillar man att dra kort och slå tärning så är det perfekt!

 

Men körde igenom alla Sicilien sk scenarion under Juli iaf.

 

Söker ni ett scenario att öva overruns på så kan ni plocka fram SK S22: Another Summers Day.

 

Jänkarna släpper ned en och en halv pluton fallskärmsjägare med tre baz43 som landar splittrat över 2 kartor.

 

Tyskarna kommer in med lite 8-3-8 och en tiger.

 

Det första som hände var visserligen en ch från en baz43 och tigern brann upp, men men.. En rolig övning i overruns kan det kanske bli nästa gång. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Håller på och går igenom SK scenario S26, Last Ally, last Victory.

Ryssarna försvarar en by som tyskarna vill åt. Väldigt mycket.

Det här är smått hysteriskt kul. Finns i SK3 lådan.
Gillar man pansarslag så gillar man det här.

https://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=59887

Det verkar som att de flesta SK scenarior har en föregångare i "riktiga" asl scenarion. Det här har jag dock inte kunnat gissa mig till vilket det är.

Edited by Martin08
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...