Jump to content

Stockholm ASL Tournament 2009, 22/5 - 24/5


CTABKA

Recommended Posts

Hej och välkommen till turneringen som hålls under Kristi Himelfärds helgen fredag 22/5 till söndag 24/5.

 

Scenario är nu klara och uppdaterade med all nödvändig information, här är även de senaste filerna med smärre uppdateringar.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Hej i Mumin dalen,

 

Nu ska scenario-packet färdigställas inom en snar framtid och för att ha lite hum om hur många scenarior som ska kopieras

och läggas ihop så är här en lista (från söder till Norr) på de personer som vi antar oss kommer och får scenariorna i Köpenhamn eller skickade per post innan den 20 Februari.

 

Om du vet/tror något annat så bekräfta det gärna innan slutet av nästa vecka (15 Februari - Söndag).

 

1. Robert Maglica.

2. Andreas Carlsson.

3. Anders Olsson.

4. Mattias Bergwall.

5. Mattias Rönnblom.

6. Matts Dagerhäll.

7. Klas Malmström.

8. Erik Leander.

9. Martin Svärd.

10. Martin K.

11. Bror?? till Martin K.

12. Danne Q.

13. Johan S.

14. Melvin F.

15. Christoffer P.

16. Olle G.

17. Jakob M.

18. Asad Rustum.

19. Sami Lukkarinen.

20. Patrik M.

21. Patrik G.

22. Robert Andersson.

 

Det fattas säkert några namn på listan och ett antal andra på listan är inte helt säkra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scenario blir klara på torsdag

 

Postar sedan till

Robert A.

Martin K.

Asad R.

Andreas C. e-postar du mig din hem adress, eller plockar någon upp ett pack åt dig ?

Grattis till nedkomsten från storken :)

 

de övriga räknar jag med att träffa i Stockholm & köpenhamn.

 

Är det någon som känner sig bortglömd?, så kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Vad kostar turneringen? Har ev några nya killar som vill med... :vampire:

 

Från det första Word-dokumentet ovan:

 

Welcome to the seventh annual event that is held in May

The registration start on Friday 12:00 - 12:45, pre-registration is made by sending an e-mail to prospect33@gmail.com the chance for registration will be possible until May 18. We have plenty of space for up to 50 players, the entry fee is 200 SEK (20 Euro), breakfasts, Coffee, tea and the scenario-pack are all included with the entry fee. There will also be possible during the weekend to purchase newly grilled hamburgers from the grill-meister Andreas C. for a decent sum.

 

The location for the tournament will be in a School called Tullinge Gymnasium (Paved Road- Alfred Nobels Alle´) with good tables, chairs and light. You will be able to sleep in any of the several large rooms provided or in the library, more than 30 gymnastic mattresses (2 inches) are available to sleep on, we will be between 20-26+ players.

 

The scenario-pack will be available in February (you can pick it up in Copenhagen or it will be sent to you). Optional rules will not be in effect unless indicated by SSR.& all official errata are in effect.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En fråga angående de frivilliga svenskarnai SV6, vilken nations trupper får representera dem, ryssar?

 

Robert A. ställde ovanstående berättigade frågan (på den avslutade tråden som man inte kunde editera) och svaret är:

 

Använd hemmavid Ryssar (Ruser) för att representera svenska enheter & LMG, däremot har de följande

NATIONALY Distinctions i scenariot

använd 5-4-8 eller 2-3-8 om du Battle Harden någon 2nd Line enhet (5-4-8 anses vara 1st Line Infantry).

4-4-7 deployment - använd 2-3-7 HS.

4-3-7 squad, 2-2-7 HS dessa är Green units.

 

Swedish units have no nationality modifier for Leader Creation dr or HoB DR.

 

Till turneringen så kommer nya brickor i sin egen nations färg att finnas till låns under den rundan.

 

Detta svensk pack med mer än ett dussin scenarior och ett halvt countersheet kommer att finnas tillgängligt

senare i år, Augusti tidigast eller senast till midvinter (scenariorna håller på att speltestas för en sista ggn),

Martin S. som håller i projektet (läs artikel i Swedish Mag. #1) kommer säkert att skriva ett liten artikel

i Swedish Mag. #2 där det även kommer att finnas en web adress som man kan gå till för att baställa

ett pack, passa på när tillfälle ges för om scenariorna mottages väl så tror jag att det säljer slut fort,

brickorna ser kanon ut, nu hoppas vi alla ca 10 inblandade bara att insidan (=scenariorna) blir desto bättre.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Jag vill bara tillägga att ni som läser om svenskarna till ASL kan väl se till att inte sprida det. Det är ingen jättehemlighet, men det vore trist om det kom en debatt på gamesquad forumet där en massa amerikaner börjar gnälla om varför svenskarna ska ha 7 eller 8 i moral och inte amerikanernas squads.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi är nu 26 st föranmälda varav 1 är amerikan, kontakta mig om någon

saknas och tänkt komma eller om någon får förhinder.

Vi blir 3st som heter Martin i år.

 

1. Robert Maglica.

2. Andreas Carlsson.

3. Martin Lundgren.

4. Fredrik Ewers.

5. Sean Morris.

6. Anders Olsson.

7. Mattias Bergwall.

8. Stefan Nilsson.

9. Matts Dagerhäll.

10. Klas Malmström.

11. Erik Leander.

12. Martin Svärd.

13. Martin Kruse.

14. Uffe ?.

15. Asad Rustum

16. Danne Qvarfordt.

17. Christoffer Peyre.

18. Johan ?.

19. Johan Sahlin.

20. Melvin Falk.

21. Sami Lukkarinen.

22. Olle Gustafsson.

23. Jakob Mörlin.

24. Patrik Manlig.

25. Patrik Gynnestan.

26. Robert Andersson

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag kanske inte dyker upp förrän närmare kl 13, då planet landar 11.15 på Arlanda och det tar ett tag att leta sig ut till Tullinge.

 

Om jag blir sen kan ni nå mig på 070-692 21 84.

Hade planet landat en timme tidigare hade du kunnat få lift, nu erbjuds du lift tillbaka

på söndag till arlanda om du vill.

 

Har ditt nummer, det blir inga problem om du kommer en aning sent (om du inte tror mig fråga Andreas C. ;):D ).

Link to comment
Share on other sites

Hade planet landat en timme tidigare hade du kunnat få lift, nu erbjuds du lift tillbaka

på söndag till arlanda om du vill.

 

Tack Melvin, jag tar gärna skjuts ut till Arlanda på Söndag och för en gångs skull har jag ett sent plan så jag slipper ha bråttom iväg från turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Har ditt nummer, det blir inga problem om du kommer en aning sent (om du inte tror mig fråga Andreas C. ;):D ).

 

Ligger en viss sanning i det. Har nog varit sen alla åren utom det första... Shame on me! :ph34r:

 

I morgon tror jag dock att vi klarar det, inhandlingen är redan klar och vi lämnar Borås senast 0530. Å andra sidan åker min dotter med, så vi kommer ha lite fler pauser än vanligt...

 

 

Ses i morgon gubbar! :)

Link to comment
Share on other sites

Tack för helgen som varit och för uppslutningen av er alla,

grattis till Martin Svärd som vann turneringen och Olle Gustafsson som kom på andra plats.

 

Vi ses Augusti månad på Friendly Fire - Linköping, scenariorna designade utav Martin Svärd & Mattias Rönnblom

för turneringen är mycket lovande kan jag nog lova att ni kommer att tycka.

 

Nästa års turnering SAT 2010 June, då kommer temat vara tio scenarior som täcker Öst fronten

- Ryssar gentemot Tyskar, Finländare, Svenskar.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan bara instämma med övriga gratulanter, ett fantastiskt arrangemang, bra scenarion och ett stort grattis till Martin. En dubbel seger för Martin iom att hans scenario Norwegian Edelweiss var ett mycket uppskattat val i finalrundan.

Link to comment
Share on other sites

Tack alla för helgen!

 

Hoppas alla hade kul och vill komma tillbaka nästa år. Maila gärna om ni tycker något går att göra bättre.

 

Nu är all statistik skickad till Mattias Rönnblom, så resultaten kommer antagligen upp redan ikväll på Friendly Fires hemsida.

 

Vilken sida vann?

Efter första rundan såg det ut som om britterna skulle överlägset. Då stod det nämligen 11-2. Efterhand kom tyskarna ikapp, men hann inte riktigt ända fram innan det var slut.

 

Britterna vann med 32 segrar mot Tyskarnas 26.

Link to comment
Share on other sites

Tack alla för helgen!

 

Hoppas alla hade kul och vill komma tillbaka nästa år. Maila gärna om ni tycker något går att göra bättre.

 

Kanske: Något kortare scenarion i vissa fall.

 

Definitivt: Håll avslutstiden. För oss som åker långt är det skönt att komma hem så tidigt som möjligt.

 

 

Annars tack och trevligt som vanligt! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag var inte med eller så, och har inte tittat närmare på scenariona förrän nu. Fråga:

Varför tar ni med ett såpass skevt scenario som "frontal assault", som måste ändras i grunden för att vara ok? Finns det inte nog med bra Eng/Tyska scenarion annars?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag var inte med eller så, och har inte tittat närmare på scenariona förrän nu. Fråga:

Varför tar ni med ett såpass skevt scenario som "frontal assault", som måste ändras i grunden för att vara ok? Finns det inte nog med bra Eng/Tyska scenarion annars?

Janusz

 

Efter Mels ändringar så känns scenariot balanserat. Det syns om inte annat på statistiken från turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Jag var inte med eller så, och har inte tittat närmare på scenariona förrän nu. Fråga:

Varför tar ni med ett såpass skevt scenario som "frontal assault", som måste ändras i grunden för att vara ok? Finns det inte nog med bra Eng/Tyska scenarion annars?

 

Melvin kanske gillade scenariot?

 

Eller är det så att han gillar att rätta upp hundar? Han speltestar mina scenarion inför Friendly Fire 2009...

Link to comment
Share on other sites

Melvin kanske gillade scenariot?

 

Eller är det så att han gillar att rätta upp hundar? Han speltestar mina scenarion inför Friendly Fire 2009...

 

Hör jag kanske musiken från "Mission Impossible" i bakgrunden? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag såg att Mel i praktiken gjort om scenariot fullständigt. Min fråga gäller varför man alls tar med ett scenario som i utgångspunkt är så skevt? Det måste väl finnas andra scenarion som är både kul och balanserade från början.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Efter Mels ändringar så känns scenariot balanserat. Det syns om inte annat på statistiken från turneringen.

 

Mitt och Asads parti avgjordes medelst omodifierad DR. Hade jag slagit något lägre hade det varit 3-2 till britten istället. Så balansen verkar okej ifall man kan dra slutsatser utifrån fem partier.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...