Jump to content

TAC65 cloaking counters?


TSUN

Recommended Posts

I natt-scenariot TAC65 "The Last Bridge" är ryssarna Scenario Attacker fast de kan välja att redan sätta upp på brädet, istället för att komma in i turn 1. Antag att de väljer onboard setup utanför NVR. Är det rätt tolkat att de då sätter upp concealed och inte får några cloaking counters?

Link to comment
Share on other sites

I natt-scenariot TAC65 "The Last Bridge" är ryssarna Scenario Attacker fast de kan välja att redan sätta upp på brädet, istället för att komma in i turn 1. Antag att de väljer onboard setup utanför NVR. Är det rätt tolkat att de då sätter upp concealed och inte får några cloaking counters?

Jag tror att även dom som sätter upp onboard får sätta upp cloaked.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att vara anfallande ryss och enlig ROAR statistiken behöver jag all hjälp jag kan få.

Dock, eftersom de enheter som väljer att komma in i Turn ett ändå kommer in på fel sida om bron och måste i stort sett gå igenom setup-området för de ryssar som sätter upp på brädan, så förstår jag inte vilken fördel det skulle vara att inte sätta upp onboard om man då ändå blir "Cloaked" då också??

Edited by TSUN
Link to comment
Share on other sites

hmmm. Jag har spelat denna minikampanj, och, hmmm, vad ska man säga.

Den känns inte alls speltestad.

Scen 1, The last bridge, så bara MÅSTE ryssen få massor med rök med sin granatkastare. Annars är det slut. (observera att det inte längre är -1 TEM på broar). En bra tyska torde inte förlora detta. Fanatsik SS i fortified stenhus. EN bro att kommma över. Tyska kulsprutor, lätta FlaK, eldkraft från flera håll. Jaja, natten kan bli lång.

Scen 2, Ta himmler hus, kan vara bra, min motståndare bara dog och gav upp.

Scen 3, tyskt motanfall mot himmlers hus. Ja, så var vi där igen. Ryssar i fortifierat stenhus mot tyskar som anfaller i shellholes. En tysk 88:a mot två fina ryska tanks som ska försvara. Nä, det är bättre att vara ryss i Berlin -45

Scen 4. Reichstag. "Nä, det är bättre att vara ryss i Berlin -45". Allt man vill ha i fråga om kvalitet, kvantitet, stöd, och tid, mot bottenskrapet av det sista tredje riket har. Visst SS i all ära, men nu är det inte en enda bro ryssen ska över, utan en stor slätt, med tankstöd, artilleri och massor med finfin trupp.

 

Jag bitter?

Nä, men det kändes lite som jag hellre spelat något som var bättre speltestat.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...