Jump to content

Scandinavian Open 2008


CTABKA

Recommended Posts

Scenario listan har kommit för Köpenhamn :)

 

'ASL Scandinavian Open 2008

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Friday the 22nd to Sunday the 24th of February 2008 will see the 11th ASO being held in Tojhus Museeum, Copenhagen... Denmark

 

The main event will be the 5 round tournament, and in addition to this there will be several 3 round mini tournaments Saturday/ Sunday.

 

The scenario list for the main tournament i:

 

1. Round;

J102 "The Yelnya Bridge"

SP 150 "The Legrew Maneuver"

RPT 14 "Keitel and Cox"

 

2. Round;

SP 154 "On the Road to Hell"

DB 59 "Grind them to Dust"

FF 10 "Blackjack is Back"

 

3. Round;

DB 52 "Jungle Rats"

FrF 24 "Forging Spetsnaz"

J9 "A Stiff Fight"

 

4. Round;

FrF 22 "Wunderwaffe"

SP 146 "Terrify and Destroy"

AP 22 "Ghost Riders"

 

5. Round;

FrF 21 "Cavalry Brigade Model"

SP 147 "The Zebra Mission"

DB 61 "Housing Crash"

 

We will provide an ABS for all scenarios, which will be announced no later than 1st of February 2008.

 

Michael Hastrup-Leth

Link to comment
Share on other sites

Absolut, Martin!

Har velat gå på flera turneringar detta år men varje gång har något kommit i vägen som t.ex. jobb, familj och annat oviktigt :lol:

Tänker dock göra ett seriöst försök att bättra på statistiken nästa år i Köpenhamn. Din och Eriks skalper är några jag siktar efter......Muhhahahh (ondsint skratt här).

 

Hopper B)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Jag har inte ens hälften av dessa scenarios. Är det någon som har dubletter och/eller kan tänka sig att sälja till mig? Ville ju gärna testa dem innan!

 

/Tom

 

Hej Svenske grabbar,

 

Jeg har alle scenarier til ASO liggende som .tif billeder. Send mig en mail på bo_siemsen@city.dk hvis i mangler en kopi.

 

 

venlig hilsen

 

 

Bo Siemsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

The Balances and Clarifications have been realeased for Copenhagen ,

discovered that it was taking up several pages if you wanted to print them out.

 

Here is a link that you may use with all info. on a single page

have even made some changes to the original text but the meaning of

the all should be the same.

Link to comment
Share on other sites

Du måste gå till Gamesquad.com om du vill printa ut sidan, går ej att ladda upp sidan här

- för stor fil (drygt 5 MB ej tillåtet med mer än 2MB).

Din Word-fil är inte alls så stor (endast c:a 3K).

Däremot så fungerar in detta Forum map att bifoga filer - har så inte gjort på ett bra tag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Grattis Mel!

Och snyggt jobbat allihopa! Tyvärr kunde jag inte vara med och försvara min sistaplats från i fjol, utan påbörjade i stället bygget av det som ska bli kombinerat arbets- och spelrum i nya huset under helgen. Sånt är livet.

Nu väntar jag bara på några bra AAR från Danmark, men det verkar segt ...

Link to comment
Share on other sites

Saxar lite från Olav!

 

I første runde møtte jeg Melvin Falk (som vant turneringen, med Toby Pilling på 2.). Vi spilte ASL J102 The Yelnya Bridge, som jeg hadde spilt to ganger før med Hans. Jeg bød R1 for russer, siden jeg følte at jeg hadde et godt oppsett for forsvar, mens Mel bød G2 for tysk side, siden han mente dette var en dog. Og etter å ha sett hans angrep, kan jeg ikke si meg annet enn enig. Han kjørte veldig agressivt med sine vogner - var vel litt heldig med røyk i starten og fikk litt gratis der, men det var ikke avgjørende. Jeg hadde glemt en ting - at en kanon ikke kan skyte flere levels opp eller ned enn den er hexer unna. Det har betydning i dette scenariet fant jeg ut, for da min kanon (russisk 76L mot tynn-pansrede vogner) hadde sett hans tanks i 3MP var han for nærme til at jeg kunne skyte. De ble allikevel tatt ut en etter en (STUN - CH på IF - og to stk med ATR), men med all røyken han hele tiden la ut (sD 6 og AE med smoke på 4) fikk jeg aldri gjort skade på hans infanteri, og han tok lett victory-locations. Mitt motangrep var mest for syns skyld og endte med massakre :-) Lærerikt.

 

Ja, som alltid har Melvin sina egna åsikter om Dog's etc... och det verkar ju stämma! Gratulerar med vinsten, speciellt att Toby blev slagen på målinjen (anser att Melvin är en mycket bättre spelare, dessutom trevligare). Heja, bra jobbat! :)

Link to comment
Share on other sites

Tack för de fina orden :vampire:

 

hade bara spelat Yelna bridge en ggn innan och vann

då ganska enkelt som tysk, bjöd G2 i köpenhamn och

vann igen ganska enkelt. skulle även med G3 tro att det

blir en relativt enkel seger för tysken.

 

Turn 2 : huske Olav mig att han synes jag vara aggressiv i anfallet

mitt , och då svarte jag nästan spontant ...

 

I´m tze SS... :D

 

ps.Hoppas inte mina Norska släktningar ser att jag försöker skriva på Norsk.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...