Jump to content

KGP 2, CG II, Setup area???


Cpt. Hopper

Recommended Posts

Tjena Grabbar!

Jag och en polare har precis klarat av första dagen på Kampfgruppe Peiper 2, CG II "The bridge at Cheneux". Vi är lite osäkra på hur det här med att etablera sin Setup Area funkar. Efter att ha följt instruktionerna efter bästa förmåga tycks det som om både amerikanerna och tyskarna befinner sig i små säckar utsprida längs kartan. Det verkar vara helt annorlunda från Red Barricades där man ju har en sammnahängande front. Jag har en bild på hur jag tror att amerikanernas Setup skall se ut inför nästa scenariot. Någon vänlig veteran kan kanske kan ta en titt och se så att går rätt till! Amerikanerna kom in från vänstra kanten vid grön pil. Tyskarna har inte tagit någon mark bakom amerikanerna utan håller sina ursprungliga objectives.

MVH

Hopper :unsure:

P.S

 

F = Foxhole

Vit blobb = Objective

 

http://i214.photobucket.com/albums/cc143/Stoffe999/bdCHA.jpg

Edited by Cpt. Hopper
Link to comment
Share on other sites

Då Setup Area:or i KGP definieras av Strategic Locations och terrängen runt dem så kan det bli "små öar".

 

Ok! så man skall alltså inte knyta sin setup area till var man kom in på kartan? Utan ens setup area kan vara långt från entry area som på bilden med en massa uncontrolled terrain där imellan?

 

Tack för ett snabbt svar annars Klas B)

Link to comment
Share on other sites

Ok! så man skall alltså inte knyta sin setup area till var man kom in på kartan? Utan ens setup area kan vara långt från entry area som på bilden med en massa uncontrolled terrain där imellan?

Ja.

Det går ju alltid att välja Objectives och gräva foxholes så att entry hexarna kommer in i en setup area, men jag vet inte om man vinner något

på det (att ha entry hexarna i en Setup Area alltså).

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

För några år sedan var jag med och spelade amerikan i en KGP kampanj. Stoumont tror jag den hette.

 

Lärdom 1. Använd de foxholes som är givna i setupen till att komplettera utbredningen av din önskade setuparea inför omgång två.

 

Lärdom 2. Gräv under pågående omgång nya foxholes på de ställen där du vill utöka din setuparea ytterligare inför nästa omgång.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

För några år sedan var jag med och spelade amerikan i en KGP kampanj. Stoumont tror jag den hette.

 

Lärdom 1. Använd de foxholes som är givna i setupen till att komplettera utbredningen av din önskade setuparea inför omgång två.

 

Lärdom 2. Gräv under pågående omgång nya foxholes på de ställen där du vill utöka din setuparea ytterligare inför nästa omgång.

 

MVH

 

Tack Göran för tipset! Jag behöver alla jag kan få. Tyskarna formligen slaktade mig i första scenariot. Skall göra ett nattanfall nu och hoppas på att närstrida den nedslige tysken till Hell :lol:

Edited by Cpt. Hopper
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...