Jump to content

Resultat Friendly Fire 2007


Mattias Rönnblom

Recommended Posts

Stort tack även från mig!

 

Kul som tusan!

 

Tom och Matts. Runda tre möttes ni och spelade "About his shadowy side". Vi vet inte vilken sida ni spelade, då båda bjöd R0, och finns följdaktligen inte registrearde än i databasen. Kan någon av er upplysa mig?

 

Tom, här är länken till ROAR.

 

http://www.jrvdev.com/ROAR/VER1/default.asp

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla som kom. Det är roligt att vi växer, och roligt att så många gillade våra scenarion. Det är positiv feedback som driver oss att göra nya scenariopack. :-)

 

Överföringen papperlapp -> dator blev fel, så Tom registrerades inte som vinnare utan som förlorare i turn 3. Det förändringar ställningarna en del. :-) Priserna stannar hos dem som har dem, men lite av äran måste nog överföras till vår nya tredjepristagare Tom Påhlsson...

 

Nästa år får vi satsa på ett smidigare system och/eller vara lite nogrannare.

Link to comment
Share on other sites

Överföringen papperlapp -> dator blev fel, så Tom registrerades inte som vinnare utan som förlorare i turn 3. Det förändringar ställningarna en del. :-) Priserna stannar hos dem som har dem, men lite av äran måste nog överföras till vår nya tredjepristagare Tom Påhlsson...

 

Låt mig vara först & gratulera Tom här!

 

Packen som jag vann ("Few Returned") överlåter jag gärna om du inte har den. Ge mig din address via privat medelande så skickar jag den till dig asap. Karta 42 kan jag ta med mig till ASLOK nu i Oktober och byta ut till en "rättad" version om du vill.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla,

Och grattis Tom! Mötet med dig i runda tre kommer jag sent att glömma: Det är inte var dag man crittar bort två KV2:or i samma firephase och dessutom är en hex ifrån att advanca sig till seger.

Nejdå, jag är inte bitter ... :)

 

Stort tack till arrangörsgänget för den mycket trevliga helgen i Linköping! Bra scenarion, bra underhållsmöjligheter, bra fixat över huvud taget. Skitkul!

Matts

Link to comment
Share on other sites

Den matchen var helt sanslös :lol:

Jag har aldrig spelat mot någon som har räknat MF på så många olika sätt, i hopp om att på något sätt nå VC!!! :lol:

Fast att vi båda var ganske sletna, blev det en egagerande match. När mina KV-2 poppade som popcorn, trodde jag att det var slut. :o

Men i ASL kan tydligen allting hända, och oftast gör det också det.

Link to comment
Share on other sites

Under min och Henrik Sannessons spelning av "Through Fire And Ice" fick jag för första gången i mitt ASL spelande använda

regel E4.21 när jag plockade upp hans finnska skidor som låg och skräpade. Tyvärr så frös dom ryska trupperna så mycket

att dom satte eld på skidorna dom hittade.

 

E4.21:

"..If skis are Recovered/Transferred they can be used by their new owner, only if it began the scenario with ski capability or makes a ski-use dr of 1 immediately upon Recovery/Transfer. A ski-use dr of 2-6 eliminates the skis automatically...."

 

Var det någon som passade på att kasta en DC från hästryggen i "Cavalry Brigade Model" ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...