Jump to content

Tärningstorn


Janusz

Recommended Posts

Tja, nu har jag också ett. Inte för att jag vet vad det ska vara bra för, eller om jag någonsin bryr mig om att använda det. Men eftersom amerkanerna är helt galna i dem, så kan det ju vara bra att ha, i alla fall.

 

Janusz

post-9-1083334492.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så, har du fattat vad det ska vara bra för?

 

Fördelen med tärningstorn och glas är:

a/ Snabbar upp spelet eftersom det oftare går fortare att slå ett tärningsslag

b/ Platsbesparande; Tar inte upp någon större yta att slå på

c/ Håller spelplanen fri från missöden...

 

...och fördelen med torn mot glas är att

a/ Man slipper skramlet (bra när man har en sovande flickvän i rummet bredvid)

b/ Det går ytterligare lite snabbare att slå ett slag

c/ Man kan använda tärningstornets utsida till tabeller etc...

 

 

Känsla eller inte, men jag tycker det är betydligt smidigare. Kör själv med glas men är sugen på ett schysst tärningstorn...!

 

PS. Janusz, du har dålig pli på dina tärningar när de ska vara med på foto! DS :P

Link to comment
Share on other sites

Så, har du fattat vad det ska vara bra för?

Det är ju dels för att få tärningarna att stanna på bordet (som jag sett vissa ha problem med att göra) samt hindra de fuskare som med minimal rotation får tärningarna att landa på bra siffror

 

Sen är nog tärningstorn en liten hobby i sig

Link to comment
Share on other sites

Jag är stolt ägare till ett tärningstorn som jag lät Olle Gustavsson tillverka åt mig. Det är prytt med bilder från regelboken, färgat med tyska militärfärger och är säkerligen det mest nördiga jag har i mitt hem. :P

 

Hursomhelst är jag mycket nöjd rent speltekniskt med tärningstornet. Känslan, som jag trodde skulle saknas, finns kvar och vill man slå bra så skakar man bara tärningarna extra länge innan man kastar ner dom i "the dicetower of ultimate fate!!!". :D Dessutom, som tidigare nämnt så spar man plats på spelbordet. Tyvärr så är det otympligt att ta med sig. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...