Jump to content

Then things got worse


parni

Recommended Posts

Jag spelade igår med Mattias Rönnblom (kusin för övrigt) och fick stryk på sista turnen. Det blev således väldigt spännande. På Roar kan man läsa att scenariot är tämligen oblanserat i orginal (profranskt). Fransmännen börjar med 6 st B1-Bis vagnar och 11 elit-killar. Vi gjorde en egen balans som jag tror blev rätt ok. DEn gick ut på att plocka bort 1 vagn och ersätta en 9-2 AL till en 9-1 AL. Vidare la vi också till en 2-4-8 till tysken. Med denna balans blev det som sagt spännande, och vägde fram och tillbaka. Vid ett tillfälle hade jag stor möjlighet att finna om jag hade komiit ihåg VC. Man kunde nämligen vinna direkt om man hade fått bort all MMC från stenbyggnader inom ett visst områded. Jag hade dock uppfattat att det gäll vid game end. Jag får komma igen nästa gång !!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Vad gjorde tysken av sitt lilla luftgevär? Han har väl en kanon som inte duger till nött?

 

Spelade detta scen som fransman, och lyckades ganska snabbt förvandla hela den tyska linjen till ett gytter av aquisitionbrickor (varje fransk tank har två kanoner). Min ärade motståndare ställde sin 28LL åt "fel" håll, så den pekade bakåt mot hans egna linjer. Jag parkerade en plton tanks rätt framför den, och den gjorde ändå ingen skillnad, utan sköt sig trött och dog sedan.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...