Jump to content

ASLSK Errata/Perry Sez


Klas Malmström

Recommended Posts

så slumpas det ut enligt ordinär Random Selection (den, eller de, som slår högst på en tärning drabbas).

 

STOR VARNING

 

Vad jag sett finns inte RS i ASLSK. Man slumpar fram enheten på "vanligt vis" och det kan inte bli flera.

EX.

1-2 MMC A

3-4 MMC B

5-6 SMC

 

Janusz

 

Sam Belcher har en websida http://dicetower.com/PerrySez/Index.htm där han samlar på inofficella "Perry Sez" och nu har han startart en sida för ASLSK också

http://dicetower.com/PerrySez/PerrySezStarterKit.htm

Link to comment
Share on other sites

Jag har tyvärr inte fått mitt ASLSK än, men jag befarar att jag när jag får det så kommer jag börja blanda ihop ASL reglerna med ASLSK reglerna i en sådan stor utsträckning att jag redan nu börjar ifrågasätta om jag ens ska försöka träda in i ASLSKs värld. :huh:

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har tyvärr inte fått mitt ASLSK än, men jag befarar att jag när jag får det så kommer jag börja blanda ihop ASL reglerna med ASLSK reglerna i en sådan stor utsträckning att jag redan nu börjar ifrågasätta om jag ens ska försöka träda in i ASLSKs värld.  :huh: 

 

:blink:

 

Vad jag har förstått så skall inga regler i ASLSK som även finns i ASL vara ändrade.

 

Det är väl tanken i alla fall, men någon ändring slinker väl in. Vad gäller Random Selection så är det väl inget problem att använda ASL varianten i ASLSK. Borde inte betyda så mycket.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag har förstått så skall inga regler i ASLSK som även finns i ASL vara ändrade.

Även om inga regler är ändrade så lär man ju hålla koll på de regler som finns i ASL men inte i ASLSK. ;)

 

ASLSK är helt enkelt inte till för oss gamla rävar, vi får problem med att glömma bort stora delar av de regler vi kan. Om man däremot går från ASLSK till ASL så är det ju inga problem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...