Jump to content

När tärningarna går fel


Göran

Recommended Posts

När tärningarna inte är med en utan visar dubbel sexor och andra höga hemskheter...

 

När man depletar sina enheter....

När man sedan fortsätter och depletar hmg:n men får behålla dom klenare....

När man inte lyckas ralla fanatiska ryssar i fabrik....

När man inte få någon rate of fire medan motståndarens vapen fotsätter att tugga..

När man inte får fyr på husen.....

Springer vilse i kloakerna......

Motståndaren lyckas undvika alla minorna......

 

Säger man jaha vilken otur jag har?

Svär lite tyst för sig själv?

Byter tärningar?

 

Nää inte jag, ett eller några små utbrott är väl på sin plats

Så som tärningarna i väggen....

Högljudda svordomar......

Godispåsen slängs ut över golvet......

eller som en god vän (som dessutom är medlem här) skriker till mjölkpaketen

"Nu ska du döööö" och går ut och slänger mjölkpaketet på väggen. Så mjölken rinner längs väggen.

 

är man färdig för psyket eller finns det hjälp?

 

Svar till. Är jag normal

Link to comment
Share on other sites

Jag försökte någon gång förklara för Bill "Fish" Connor att det är en logisk omöjliget att spela ASL och vara normal. Jag tror inte riktigt att han var med på resonemanget! :D

 

Vad gäller vredesutbrott så kan jag bara rekommendera ett par saker:

 

1) Skrik och hota tärningarna, men inte din motståndare (det är rätt så otrevligt).

2) Älta inte saken, utan tag det kort och explosivt! :D

 

Vissa spelare hamnar i fällan att de ältar "otur" så mycket att de glömmer bort att koncentrera sig på spelet, och då får man ännu mer "otur". ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker själv det är riktigt tråkigt att spela med eller mot spelare som blir förbannade.

 

Okej, ett utbrott nån enstaka gång, det är väl inget, men när man varje gång man spelar blir förbannad för att det inte går som man vill, eller snackar om att ge upp efter första rundan etc, det är inte roligt att spela mot en sån person! Man förstör för sin medspelare och man förstör för sig själv om man aldrig kan acceptera att man har oflyt ibland.

 

En gång, under en KG Peiper-kampanj, kastade jag iväg mina tärningar till ett annat rum, för det hade inte gått så bra den senaste rundan... Det tycker jag var onödigt av mig, för jag tycker inte mina medspelare ska vara rädda för mig (av den anledningen).

En annan gång tog jag (samma) tärningar och körde dem några varv micron. Sen slog jag jättebra! :P

 

Håll uppe humöret och kom ihåg att:

a/ det är bara ett spel

b/ slår du dåligt idag slår du bra imorgon. Det är sällan så dåligt som det verkar!

 

:D

Link to comment
Share on other sites

snackar om att ge upp efter första rundan etc

Detta har jag upplevt, inte kul när ett anfall misslyckas och motståndaren direkt säger "jag ger upp vi startar om" :(

Detta gör ju att det känns som om (vi spelar på flera gånger tills starten verkar ok FÖR MIG). Det var tråkigt, jag menar har man en chansartad startplan så kan man väl inte kräva att få spela om starten tills den blir lyckad :o Hallå!?

 

För övrigt, skall man aldrig ge upp i ASL!

Link to comment
Share on other sites

Er det meg du tenker på Ola :huh:

 

Forrige gang vi spilte så ga jeg meg i starten på min andre turn (jeg var angriper). Men jeg må si at det var mer pga dårlig spill enn dårlige kast - selv om det var noe av det også.

 

For min del har jeg lettere for å gi meg hvis det har gått veldig dårlig som angriper enn hvis jeg er forsvarer. Som angriper ville man i real-life forsøket å trekke seg tilbake etter et mislykket angrep, og slik føler jeg det i ASL også. Det er liksom så meningsløst å angripe inn i den sikre død.

 

Som forsvarer derimot, gir det mer mening å forsøke et heroisk forsvar til døden, i tillegg til at det jo er ganske gøy som angriper å kunne knuse forsvareren - slik at du tar vekk en del av moroen fra angriperen ved å gi deg tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Er det meg du tenker på Ola

Nej naturligtvis inte! Synd bara att DET scenariot tog slut så fort - känns ospelat liksom, ska försöka det nån mer gång. (Tror att tysken har en relativt OK chans). Scenariot vi snackar om var OA9 - Tyranny's End

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Jag har sett hur en sida har förlorat >66% av sina trupper under första rundan, antingen i döda eller brutna. Är det OK att ge upp i det läget?

Varför skulle man ge upp?

Fortsätter det i samma ordning har man ju antingen dött med allt eller lyckats kämpa sig kvar så mycket att det är kul att fortsätta efter runda 2.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett hur en sida har förlorat >66% av sina trupper under första rundan, antingen i döda eller brutna. Är det OK att ge upp i det läget?

Varför skulle man ge upp?

Fortsätter det i samma ordning har man ju antingen dött med allt eller lyckats kämpa sig kvar så mycket att det är kul att fortsätta efter runda 2.

Vet inte, men jag har för mig att spelaren i fråga slog en dubbelsexa på sin personliga MC när det där hände! :D

 

Jag var inte inblandad, så jag kommer inte ihåg riktigt vad som mer hände - annat än är det var en av de grövsta ROF vi någonsin sett här i nejderna...

Link to comment
Share on other sites

Man förlorar aldrig för att tärningarna slår dåligt - du förlorar när du torskar på dina PMC (Personliga moralslag alltså):unsure: . Eller när dina trupper tar slut. :o Eller när scenariot slutar såklart...

 

Man kan ju citera Geena Davis i Long Kiss Goodnight:

"Life is pain. Learn to live with it."

 

- H

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...