Jump to content

Mentor sökes


ruts

Recommended Posts

Jag undrar om det finns någon i Göteborg som känner för att lära upp en nybörjare. Jag har alla moduler förutom West of Alamein, men tyvärr bara 1st ed. regelbok. Jag är ingen nybörjare när det gäller konfliktsimuleringsspel, men har bara spelat ASL ett par gånger, och det var för fyra år sen när jag bodde i London. Tyvärr har jag inte lyckats intala någon av mina vänner att köpa ASL, och därför har jag inte kunnat använda regelkunskaperna i praktiken efter att jag läst på i regelboken. Det har gjort det svårt att minnas allting från gång till gång, och jag tror mig behöva lite kontinuitet i mitt spelande för att lära mig. Bäst vore givetvis att få träffa någon/några som redan kan reglerna bra.

 

Jan Fransson

rutsdc@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Är själv nybörjare till ASL och bor i Göteborg. Kommer att åka till Borås den 8 maj för att förhoppningvis få mitt första parti där. Har dock köpt in ASL Starter Kit #1 som jag håller på och sätta mig in i just nu.

Finns ett gäng som spelar ASL på Konfliktspelsföreningen YLVA i Göteborg, men just nu har de gått över till World in Flames istället.

Link to comment
Share on other sites

Ruts; Glöm inte bort ASL Starter Kit som är ett utmärkt sätt att komma in i hobbyn. Priset ligger på 220,- och tyckte man inte om det så har man inte förlorat så mycket pengar. Tyckte man däremot om det öppnar sig en helt ny värld av underbara spelupplevelser...!

 

Med hjälp av det kan du kanske övertala dina kompisar!?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Först och främst, tack för alla snabba svar.

 

Jag har nog tänkt att köpa asl starter kit, återstår bara att övertala mina vänner att de ska ta steget till ASL efteråt. Det finns ju inget bra ställe att handla spel på i stan längre, eller har jag missat något?

 

Vad gäller Borås 8:e maj kan jag inte komma, eftersom jag får besök just den helgen, tyvärr. Annars hade det säkert varit en bra början, det vore dock smidigare att ha någon i Göteborg att spela med.

 

Janne

Link to comment
Share on other sites

Jo, alltså.

Jag brukar alltid vara pigg på att lära upp nybörjare. Men nu är det så att jag just fått barn, och så...

 

Mitt förslag är att Ruts (och alla andra) lägger in sina telefonnummer i sin presentation på detta forum. Sedan kan Ruts lätt ta kontakt med Tobias för att spela lite. Tobias äger ASLSK, han vet var det finns lokaler, nu har han en sugen motståndare.

 

Ska se om jag får tid över

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...