Jump to content

portage


Jerry

Recommended Posts

Hej

med risk för ännu ett jordskred..........!

Jag har en squad springer upp en våning i ett hus hittar en rysk mmg (pp5)

jag har betalat ett mp för upp ett mp för att leta hur gör jag för att räkna ut om jag kan flytta mmg:n eller inte ??????

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

Jag har en squad springer upp en våning i ett hus hittar en rysk mmg (pp5)

jag har betalat ett mp för upp ett mp för att leta hur gör jag för att räkna ut om jag kan flytta mmg:n eller inte ??????

 

I den beskrivna situationen tycks det ganska uppenbart: Du har spenderat två mf; eftersom du luggar på en 5pp-spruta har du två mf, med andra ord är det dags att stanna. (Du får ju inte tillgång till full mf om du droppar ett tungt sw halvvägs genom en förflyttning heller.)

 

En mer intressant fråga är, om du istället redan hade spenderat två mf på förflyttning, hade du då fortfarande kunnat spenderat ett mf för att plocka upp sprutan fast du då retroaktivt hamnar över gränsen?

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

I den beskrivna situationen tycks det ganska uppenbart: Du har spenderat två mf; eftersom du luggar på en 5pp-spruta har du två mf, med andra ord är det dags att stanna. (Du får ju inte tillgång till full mf om du droppar ett tungt sw halvvägs genom en förflyttning heller.)

 

En mer intressant fråga är, om du istället redan hade spenderat två mf på förflyttning, hade du då fortfarande kunnat spenderat ett mf för att plocka upp sprutan fast du då retroaktivt hamnar över gränsen?

 

Detta är utrett av Ole Boe på annan plats.

Portage innebär att förflytta SWs och flytta innebär i SW-fallet göra av med MF när man possessar vapnet. Därför räknas det inte som att man burit vapnet om man endast plockar upp det eller endast dumpar det där man startar sin förflyttning innan man gjort av med några MF.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...