Jump to content

Hitta lösa kartor?


GreenBladeRising

Recommended Posts

Hej!

Snart har vi kört igenom hela ASLSK #2 och börjar få hyggligt grepp på reglerna även om osäkerheter kvarstår. Nåväl, köpte på mig Yanks! och Beyond Valor för några år sedan och de har sedan dess blivit liggande (samt ASL-reglerna), nu känns det som att vi snart törs hugga in på allt detta så jag gick igenom boxarnas inehåll lite och jag såg till min förvåning att alla kartor till scenarierna inte var med. Tror det främst var några kartor emellan 2-10 (osäker). Vart finner man dessa i för boxar och finns det någon möjlighet att få tag på sådana löst i dagens läge?

 

Man vill ju gärna ha dem monterade på styva skivor som det var förr även om det rent teoretiskt skulle vara möjligt att printa ifrån VASL.

Link to comment
Share on other sites

Av karta 1-10 har vi följande på Trojan Games:

ASLSK Style (48,- st)

1, 2, 3, 4, 5, 8

 

Mounted (58,- st)

4, 8, 9, 10

 

Unmounted (38,- st)

1-10

 

 

Vill man inte köpa löst följer det med ASLSK style i följande moduler:

Beyond Valor: 1-5, 8, 20-23

For King and Country: 1, 7, 8, 12

 

 

Hör av dig om nåt av detta är intressant! :)

Link to comment
Share on other sites

Av karta 1-10 har vi följande på Trojan Games:

ASLSK Style (48,- st)

1, 2, 3, 4, 5, 8

 

Mounted (58,- st)

4, 8, 9, 10

 

Unmounted (38,- st)

1-10

Vill man inte köpa löst följer det med ASLSK style i följande moduler:

Beyond Valor: 1-5, 8, 20-23

For King and Country: 1, 7, 8, 12

Hör av dig om nåt av detta är intressant! :)

 

Aha! Ja, jag har ju den äldre upplagan av Beyond Valor. Antar att man lär kika efter en begagnad For King and Country då för att få monterade kartor. Bra att veta att du hade några monterade löst iaf! Det är inte aktuellt just för stunden men eventuellt inom ett par månader. Tack för informationen!

Link to comment
Share on other sites

Carlsson menar Cross of Iron för karta 5, och Kanske är det Crescendo of doom samt G.I:Anvil of Victory för flera av de andra.

På ebay kan man inbland köpa lösa kartor. Inte billigt, men klart bättre än att köpa hela SL-spel.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Vissa monterade går fortfarnade att köpa från MMP.

http://www.multimanpublishing.com/sale/aslboards.php

 

Notera att i BV och FKAC kommer ASLK Style-kartorna med. Inte de gamla hederliga monterade alltså!

Du måste hitta gamla exemplar av Cross of Iron etc för att hitta dessa monterade. Ingen lätt match mao... :(

 

Den kopian av FKAC som jag fick av MMP hade monterade kartor - har dom ändrat det ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...