Jump to content

ASL Dalarna II


ON TOP ASL

Recommended Posts

Hej !

 

Då följer vi upp förra årets trevligaste turnering (och så ligger den nära också :) ).

Ett antal sthlm:are förstår ju inte det här med "sommar i Dalom" och har därför begärt turnering i November, "då det inte händer något i alla fall". OK, 17-19 Nov får vi nu försöka slå Manlig i ASL och ta det hemliga priset från MMP + Jankens finfina dioramor med ASL motiv (nu kända över hela ASL världen).

 

Maglica, du bara måste komma nu! Jag har lyckats flytta en Jul-basar i bystugan för att åstadkomma en ASL-helg på jämn vecka. :lol:

 

Intresserade, skriv gärna i den här tråden!

 

(Maglica, lägger du detta i kalendern!)

ASL_DALARNA_II.pdf

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Deltagande:

Maglica och Klas verkar intresserade.

Från Dalarna blir vi Ola, Janken, Conny + Steger och en del 'hangarounds' = newbies.

Från Norge kommer troligen Olav, och Ole Böe + förhoppningsvis några till.

Förra årets segrare, Manlig vore ju kul, är det nån som hört av honom på länge?

+ eventuella sthlm,are - var är ni?

Link to comment
Share on other sites

Maglica, du bara måste komma nu! Jag har lyckats flytta en Jul-basar i bystugan för att åstadkomma en ASL-helg på jämn vecka. :lol:

 

Inbokat i kalendern! B) Jag hoppas oxå att några av dom som ville ha eventet flyttat från sommarhalvåret till den mörka årstiden dyker upp. Annars var ju själva flytten förgäves. :angry:

 

/Robert

 

Förra årets segrare, Manlig vore ju kul, är det nån som hört av honom på länge?

 

Manlig? Nej ... har inte han gått över till Magic? ... :rolleyes: ....

Link to comment
Share on other sites

Jag ska fundera på saken. Åker du bil via Linköping, Robert?

 

Nej, det bli en för stor omväg. Men en möjlighet är att man sammanstrålar

hos en murvel i Närke och sedan tar sig därifrån tillsammans. Har man tur

kanske man till och med kan få kaffe där. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Göran !

 

Kula om du kommer, turneringen är lite annorlunda - ta med scenarios (brickor) som du har lust att spela och kom överens med din motståndare. Den som går segrande ur striden är fortfarande med i turneringen, annars spelar amn s.k. friendly play, ha kul/spela ASL! :)

 

Är det någon person du pratat/chattat med är det bara bestämma en spelning och så startar ni. Oformellt så det förslår men trevligt, och pris delas ut, manlig räknas väl som favorit igen? Vore ju kul om någon kunde ta upp kampen!

Janken håller på och lagar ett av sina snygga dioramor!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej! Lite info om Turneringen. MMP pris är på väg, Janken håller på att bygga diorama (Conny övar och övar :) ).

 

Boende:

Patrik Manlig m. följe har hyrt en stuga för helgen. Det finns flera stugor att hyra, eller så går det ju också bra att övernatta i spellokalen!

 

Resa:

För de som vil ta sig hit per tåg så hämtar vi upp på stationen (om ni hör av er).

Pris-ex från STHLM.

post-29-1160997224_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Till protokollet vill jag bara tillägga att Martin, Mattias och Roger var dom som tyckte att hösten var en mycket bättre tid för turnering i Dalarna än sommaren och som därmed tvingar mig att köra i mörker och på potentiellt dåligt väglag (förutom att öl inte smakar riktigt lika gott på en regnig veranda när temperaturen kryper ned mot 0). <_< (Vilket iofs inte spelar någon roll om fler ASL-dårar är på plats)

 

Martin dyker inte upp. Hur blir det med Mattias och Roger? Eller var önskan om flytt till hösten (som Ola uppfyllde) bara något slags allmänt utlåtande? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Dom som kommer ser ut så här.

 

Dalarna:

Anders Hansson

Conny Gesar

Ola Nygårds

Janken 64

 

Göteborg

Robert Maglica

 

Gävle

Patrik Manlig

+ kamrat? (kommer inte ihåg namnet)

 

Norge

Ole Böe

Olav Heie

 

Linköping

Klas malmström?

 

Sen vore det ju kul om det kom lite fler folk från;

stlm

borås

linköping

umeå!?

gbg

+ övrigt :D

Link to comment
Share on other sites

Sen vore det ju kul om det kom lite fler folk från;

umeå!?

Hejsan!

 

Jag kan egentligen inte svara för övriga delar av Umeåenklaven, men sannolikt uteblir Umeå med någon representant (som vanligt!). Däremot har jag siktet inställt på att göra en resa neröver kommande vår då det förhoppningsvis blir en turnering i Stockholm.

Link to comment
Share on other sites

Vilka räknar med att åka? (Jag gör det)

 

Kör du bil upp (med platser kvar)? I så fall vilken väg och vilken tid åker du?

Har intresse att vara med men vet inte ifall jag kan ta ledigt. Kan ta mig till Götet för att åka med därifrån.

Link to comment
Share on other sites

Kör du bil upp (med platser kvar)? I så fall vilken väg och vilken tid åker du?

Har intresse att vara med men vet inte ifall jag kan ta ledigt. Kan ta mig till Götet för att åka med därifrån.

 

* Kör bil upp (skall försöka hinna byta till vinterdäck innan.)

* Kan finnas platser kvar. ;)

* Åker snabbaste vägen, väster om Vänern (alltså inte via Borås) och sedan östra sidan av Siljan.

* Åker från Göteborg efter lunch då det tar en stund att avverka de ca 60 milen.

 

/Robert

Link to comment
Share on other sites

Mitt resande eller icke-resande beror också på jaktschemat. Klas jaktschema, närmare bestämt. :-)

 

Går det en bil härifrån och utrymme kvarstår åker jag nog gärna med.

 

Däremot inte tillräckligt entusiastisk för att orka släpa blippar på tåg. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

OK, om det är någon som funderar på att åka i sista stund, så kan ni sluta att fundera, e´bar å åk! :D

 

Rogneholt kommer med tåg, Melvin med buss, andra pendlar bil. Melvin undrade vad det var för pris, han hade redan vunnit 2 st Beyond Valor i år (klar vinnar-kandidat), well, hemligt pris sa jag på telefon!

(Tips, se förra årets turnering)

Kul, vi verkar bli 10 st (11 på lördagen, 1 intresserad Newbie kommer förbi).

 

Hej hopp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...