August 26Aug 26 comment_38921 Jag håller på att göra en rejäl utrensning i spelhyllan och kollar intresset för ASL-modulerna Code of Bushido och Gung Ho. Det handlar om originalutgåvorna från tidigt 90-tal, vilket innebär att det är de gamla monterade kartorna från Avalon Hill.Komponenterna är i rätt bra skick. Kartongerna har tillbringat merparten av tiden stående på hyllan, och har lite skav på hörnena. Vid inventering av brickorna för några år sedan har jag för mig att det saknades en amerikansk MMG. Dessa säljes helst som paket. Code of Bushido saknar nämligen en regelsida! (Det kom en ersättningssida till G17 i Gung Ho där reglerna fortsatte med kapitel 11, så jag slängde helt sonika den gamla sidan G17.) För den som kan leva med detta (kanske äger PDF-regelboken?) kan jag så klart sälja modulerna separat. Brickorna ligger någotsånär sorterade i djupa "counter trays" från DVG. De ryms därför lätt och ledigt inuti resp. spelbox och därför har jag inga problem att skicka för den som till äventyrs vill betala frakten. Dessa finns annars i Göteborg. Report
August 28Aug 28 comment_38929 Tror inte att intresset är så högt bland etablerade spelare då kvaliteten på brickor i båda modulerna är väldigt mycket sämre än i Rising Sun.Möjligen att en ny spelare kan vara intresserad till en billig peng, bara för att slippa nypris på Rising Sun.För några år sedan när Code of Bushido var out of print hade du suttit på en guldgruva.Ebay kanske är lättare för så gamla grejer.Andreas Carlsson, du är ju känd för att spela med äldre brickor annars😉 Edited August 28Aug 28 by Peyre glömde info Report
August 29Aug 29 comment_38930 (Jag ska vara ärlig – Jag börjar faktiskt tröttna på mina gamla brickor... 🙈 Det hänger på att hitta tid att sortera in allt det nya.)On topic: @Nick901 Jag håller helt med Peyre, de här två modulerna är svåra att sälja idag. På eBay ligger Code of Bushido för dryga tusenlappen, men utan bud. Men man vet aldrig, vi håller tummarna att du får det sålt! Report
August 29Aug 29 Author comment_38931 Tack för att ni tog er tid att svara, @carlsson och @Peyre , jag uppskattar det verkligen! Typiskt nog satt jag för just några år sedan och inventerade brickor och plockade ihop allt, men nåt kom i vägen och jag sköt på projektet. Nåväl, jag har haft prylarna i 30+ år, jag kan gott vänta ett tag till Report
August 31Aug 31 Author comment_38937 Göteborg. Det alternativet finns så klart alltid. Men modulerna som är till salu är det av ett väldigt specifikt skäl: det blev lite för crunchigt med alla reglerna! Kanske lite hädelse att säga det, men ändå... Report