August 20Aug 20 comment_38910 HejI tyskens mph ändrade amerikansk AFV i E27 VCA med motion attempt.I defensive fire phase vill Amerikanen skjuta mot Tysk AFV som spenderade 4 MF i Los för att komma till B22.Det Amerikanska fordonet har en 9-1 AL. Vilka modifiers gäller för att träffa. MItt resonemang är att dessa gäller;-1 AL+1 Orchard+2 Movedoch dubblering av lägsta tärning.Min motståndare hävdar att case C/C1/C2 gäller medan jag menar att bounding fire endast gäller om man föryttat till ny hex (enl definition i Index).Så: Träffar amerikanen med slag på 1,4?se även https://www.gamesquad.com/forums/index.php?threads/early-dementia-motion-attempts.208440/post-2223412 Edited August 21Aug 21 by Fiedler Carlsson tycker stav- och slarvfel är fult - Jag har blivit haffad av stavningsgestapo :-) Report
August 20Aug 20 comment_38911 (Många stavfel, var du full när du skrev detta? 😜 )Det är nu Defensive Fire eller Tyskens MPh? (Är det DFPh spelar det ingen roll hur många MP han spenderade, det är LOS nu som räknas. Men oavsett så är 4 MP tillräckligt för att inte drabbas av någon Limited Aim öht.)Är Amerikanen i Motion? Ja, det måste han vara eftersom han lyckades med ett Motion Attempt.Så, amerikanen skjuter i sin DFPh och har då följande modifikationer (givet att han inte har Gyro):Motion Firer (Case C4 =Case C (Case B + 2) & lower drx2) = +4 & lower dr x 2Moving Target +2Orchard +1AL -1Netto: +6 + lower dr x 2.Så nej, han träffar inte med 1,4: 2+4+6 = 12. Men han har ROF, dock ingen Acq eftersom han är i Motion.Notera: Bounding Fire är en separat DRM. Case C4 består av Case C, som i sin tur består av Case B, oavsett vad de ”heter”. Report
August 21Aug 21 Author comment_38912 Tackar. intressant att man slipper VCA/TCA change modifer i dfph om man ändrar den mha motion attempt. Report
August 21Aug 21 Author comment_38914 12 hours ago, carlsson said:(Många stavfel, var du full när du skrev detta? 😜 )Det är nu Defensive Fire eller Tyskens MPh? (Är det DFPh spelar det ingen roll hur många MP han spenderade, det är LOS nu som räknas. Men oavsett så är 4 MP tillräckligt för att inte drabbas av någon Limited Aim öht.)Är Amerikanen i Motion? Ja, det måste han vara eftersom han lyckades med ett Motion Attempt.Så, amerikanen skjuter i sin DFPh och har då följande modifikationer (givet att han inte har Gyro):Motion Firer (Case C4 =Case C (Case B + 2) & lower drx2) = +4 & lower dr x 2Moving Target +2Orchard +1AL -1Netto: +6 + lower dr x 2.Så nej, han träffar inte med 1,4: 2+4+6 = 12. Men han har ROF, dock ingen Acq eftersom han är i Motion.Notera: Bounding Fire är en separat DRM. Case C4 består av Case C, som i sin tur består av Case B, oavsett vad de ”heter”.Full av upprörda känslor, möjligen, över hur dåligt skrivna regler. Notera även nedan i det ursprungliga inlägget: Edited August 21Aug 21 by Fiedler Report