June 2Jun 2 comment_38761 Rising Sun ASL Tournament, 10-13 September, 2026, Färingsö - StockholmVälkomna om 3 månader till Färingsö, ett stort hus med sjötomt, sex rum med 10 bäddar.4 rundor, Scenariorna släpps i sommar. kommer vara Japs vs Jänkare och Russ.Torsdag Friendly Gaming 12:00 och på fredag.Fredag middag 18:00 jag lagar mat pelmeni-smetanaLördag frukost buffe 07:00-09:00, middag bokat bord på restaurang 16:00Söndag frukost buffe 07:00-09:00.Anmälan sker till mig: melkerfalk@hotmail.com Edited September 6Sep 6 by CTABKA Report
June 2Jun 2 Author comment_38763 Storhagsvägen 21B, Färentuna - Morgan T. är husvärd.Bastu finns tillgänligt och bad 😀 Upp till 10 parkeringsplatserJag är Turneringsansvarig och kock, står över om vi blir udda antal deltagare. Edited August 29Aug 29 by CTABKA Report
June 2Jun 2 comment_38766 Bra initiativ!Ser ju fantastiskt ut! Blir svårt för mig att vara med tyvärr, men håller det öppet. Report
June 17Jun 17 Author comment_38795 J240 Hurricane Biak - June 1944, US army vs Japshttps://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=66516Updated version Edited Monday at 06:32 PM1 day by CTABKA Report
June 18Jun 18 Author comment_38796 WC3 Earned, Not Given - Dec 1944, US army vs Japshttps://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=67198Updated version Edited Monday at 06:31 PM1 day by CTABKA Report
June 18Jun 18 Author comment_38797 J239 Shoot or Shovel - Dec 1943, US Marines vs Japshttps://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=66502Updated version Edited Monday at 06:33 PM1 day by CTABKA Report
June 18Jun 18 comment_38799 Vill också lägga till att det finns en bubblepool som håller 38 grader att tillgå.Ta med badbyxor!/M Report
June 21Jun 21 comment_38809 On 6/18/2026 at 1:31 PM, Morgan said:Vill också lägga till att det finns en bubblepool som håller 38 grader att tillgå.Ta med badbyxor!/MLyxigt! Report
August 15Aug 15 Author comment_38898 BoF12 Forging Spetsnaz - Aug 1945, Soviets vs Japshttps://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=61780&viewAllPlayings#playings Edited Monday at 06:34 PM1 day by CTABKA Report
August 16Aug 16 comment_38900 11 hours ago, CTABKA said:BoF12 Forging Spetsnaz - Aug 1945, Soviets vs Japshttps://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=61780&viewAllPlayings#playingsKlassiker Report
August 18Aug 18 comment_38903 On 8/15/2026 at 6:20 PM, CTABKA said:Scenariot WO18 A Quick Strike stryks, allt för mycket mek, för att vara med på en turnering och på en söndag. Återkommer med ett scenario som ersätter det.- Vill någon ha kartan så finns den att erhålla på plats.LOL! Det enda scenariot som jag ens hunnit titta på och planera inför. 😂🙈 Report
August 18Aug 18 Author comment_38907 5 hours ago, carlsson said:LOL! Det enda scenariot som jag ens hunnit titta på och planera inför. 😂🙈Fastän, BoF12 Forging Spetsnaz har du väl spelat förut samt J239 Shoot or Shovel var med i runda 5 - Köpenhamn 2024, Svante var i final och vann som Jänkare mot Arnaud som spelade Japs.Som årets vinnare av Köpenhamn 2026, får du anta utmaningen, lika oförberedd som inför Supporting Fire varje år [EXC: The 6 Round Directors , 20-25% of all players]. Report
August 18Aug 18 comment_38908 Jodå, jag har spelat Forgin Spetznas när det kom för ungefär 2000 år sen, och Shoot and Shovel har jag gått igenom med Svante...Men ändå. 😜 Report
August 25Aug 25 comment_38916 Hur ser det ut, finns det fortfarande platser kvar och vilket är isf. sista anmälningsdatum?Nyliga omständigheter har gjort att min möjlighet att delta har gått från 0% till ca. 50% så det kan finnas en chans att jag kan få till det men vet inte säkert förrän någon gång nästa vecka. Report
August 26Aug 26 comment_38920 Tackar då vet jag. En liten chans att få till det är bättre än ingen chans. Jag återkommer när jag vet så får vi se om det är görbart eller inte. 👌 Report
August 27Aug 27 comment_38926 Är det ingen mer som kan komma redan på torsdag? Så att vi blir fyra spelare? Report
August 27Aug 27 comment_38927 1 hour ago, Peyre said:Är det ingen mer som kan komma redan på torsdag? Så att vi blir fyra spelare?Hade velat, men hinner helt enkelt inte. :( Report
August 31Aug 31 comment_38934 Tyvärr så sket sig alltihop för mig, jag blev inkallad att jobba istället. :( Report
August 31Aug 31 comment_38936 9 hours ago, Scipio said:Tyvärr så sket sig alltihop för mig, jag blev inkallad att jobba istället. :(Vad synd😕 Report
September 6Sep 6 Author comment_38944 Ta med sig till - The Rising SunKartor behövs inte tas med, kommer finnas gott om bra färgkopierade pixelfria kartor för alla 4 scenariorna. 3-4 hoppfällbara spelbord (180x74cm) som jag och Magnus tar med oss, kommer ta med mig buntband, för att säkra upp borden under helgen.Följande 4 personer tar med sig varsitt ASL set, två tärnings torn till varje spelbord: Melvin, Danne, Peyre, Magnus. Övriga: Christian, Andreas, Morgan, Svante tar inte med sig varken ASL eller tärningar/torn.Personligt, ett måste att ta med sig: Två lakan eller påslakan, örngott, badhanduk, handuk, badbyxor, badrock. Täcken och kuddar finns att tillgå om man inte vill ta med sig egna.Torsdag: är vi 3 personer, ankommer på dagen ca 13:00, friendly gaming.Turneringens mat schema:Frukost: på fredag för oss som är där på torsdag, samt frukost på lördag och söndag: Yohurt, ägg, kaffe, te, bröd, ost, pålägg, honung, sylt, etc, möjligen lunch under helgen eller frukosten övergår till att bli Brunch (stora omeletter - fransk/italiensk).Middag: Fredag, lagar jag mat pelmini & smetana samt lök, dill, svartpeppar, tomatsås etc att tillsätta. Choklad tårta till dessert.Middag: Lördag, middag på restaurang kort avstånd med bil. Edited Monday at 06:36 PM1 day by CTABKA Report
September 6Sep 6 Author comment_38945 Final updated PDF file, with Tournament rules, Scenario updates, etc. Rising Sun Tournament 2026.pdf Report
September 8Sep 8 comment_38948 För info: Jag tar inte med mig hela butiken upp. Om du vill beställa något, meddela mig på lämpligt sätt. Till exempel Journal 17 eller Action Pack 22 som är årets släpp från MMP än så länge.Är man också sugen på Precision Dice, Doomed Battalions, Yanks eller andra goa grejer så är det bara att höra av sig!www.trojangames.se Report
Thursday at 10:14 PM5 days Author Popular Post comment_38953 Dagen börjde med Forging Spetsnaz: Morgan vann som Japs mot Peyre - Rysk Matros, Melvin - Spetsnaz i en slutfas som var 50/50 i närstrid där Spetsnaz blev Spetsade av det Japanska stålet. Därefter var det Cigarr i poolen, Peyre bjöd.Andra dagen, fredag med toppenväder, blev det Forging Spetsnaz igen, nu blev Peyre Japs mot Melvin som Rysk Matros och Morgan ledde Spetsnaz. Sovjetiska styrkorna rev upp det Japanska försvarslinjerna och som följd blev de slaktade i rask takt. Edited Sunday at 07:36 PM2 days by CTABKA Report
Saturday at 10:41 AM3 days Author comment_38954 House of The Rising Sun - Tournament 2026 (Sept 11-13), 16 Scenarios played (4 each round), total 7 American/Russ Victories vs 9 Japanese Victories. Winner - Melvin FalkRound 1, “J240”, HURRICANE BIAK, American Victory, Andreas Carlsson, Magnus Söderberg, Japanese.Round 1, “J240”, HURRICANE BIAK, American Victory, Melvin Falk, Daniel Qvarfordt, Japanese.Round 1, “J240”, HURRICANE BIAK, American Victory, Christian Lindberg, Svante Sandblom, Japanese.Round 1, “J240”, HURRICANE BIAK, Japanese Victory, Christoffer Peyre, Morgan Tourbier, American.Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, American Victory, Svante Sandblom, Morgan Tourbier, Japanese.Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, Japanese Victory, Melvin Falk, Christian Lindberg, American.Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, Japanese Victory, Christoffer Peyre, Andreas Carlsson, American.Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, Japanese Victory, Magnus Söderberg, Daniel Qvarfordt, American.Round 3, “BoF12”, FORGING SPETSNAZ, Russian Victory, Andreas Carlsson, Christian Lindberg, Japanese.Round 3, “BoF12”, FORGING SPETSNAZ, Russian Victory, Svante Sandblom, Magnus Söderberg, Japanese.Round 3, “BoF12”, FORGING SPETSNAZ, Japanese Victory, Melvin Falk, Christoffer Peyre, Russian.Round 3, “BoF12”, FORGING SPETSNAZ, Japanese Victory, Morgan Tourbier, Daniel Qvarfordt, Russian.Round 4, “J239”, "SHOOT OR SHOVEL" American Victory, Magnus Söderberg, Morgan Tourbier, Japanese.Round 4, “J239”, SHOOT OR SHOVEL, Japanese Victory, Melvin Falk, Andreas Carlsson, American.Round 4, “J239”, SHOOT OR SHOVEL, Japanese Victory, Christian Lindberg, Daniel Qvarfordt, American.Round 4, “J239”, SHOOT OR SHOVEL, Japanese Victory, Svante Sandblom, Christoffer Peyre, American. Edited Monday at 04:07 PM1 day by CTABKA Report
Sunday at 03:26 PM2 days comment_38955 Nyss hemkommen från en superkul turnering på en fantastisk plats.Tack Melvin för proffsigt ordnat. Och Tack Morgan för att vi fick vara hos dig.Och tack alla deltagare för en härlig helg. Report
Sunday at 06:34 PM2 days comment_38956 Verkligen jättebra arrangerat, Tack till Melvin och Morgan för allt fixande.Tack till alla för fina partiet och gött häng! Report
Monday at 05:11 AM2 days comment_38957 Tack Melvin för bra arrangemang och grymma scenarion, tack Morgan för din gästfrihet! ♥️Nästa gång föreslår jag att vi kör grillat också. 🍻 Report
Monday at 02:45 PM1 day comment_38958 9 hours ago, carlsson said:Tack Melvin för bra arrangemang och grymma scenarion, tack Morgan för din gästfrihet! ♥️Nästa gång föreslår jag att vi kör grillat också. 🍻Inga problem, grillen står redo på terrassen! Report
Monday at 02:46 PM1 day Author comment_38959 Round 1, “J240”, HURRICANE BIAK, American Victory, Andreas Carlsson, Magnus Söderberg, Japanese.Round 1, “J240”, HURRICANE BIAK, American Victory, Christian Lindberg, Svante Sandblom, Japanese.Round 1, “J240”, HURRICANE BIAK, Japanese Victory, Christoffer Peyre, Morgan Tourbier, American. Edited Monday at 02:51 PM1 day by CTABKA Report
Monday at 03:10 PM1 day Author comment_38960 Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, Japanese Victory, Melvin Falk, Christian Lindberg, American. Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, Japanese Victory, Christoffer Peyre, Andreas Carlsson, American. Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, Japanese Victory, Magnus Söderberg, Daniel Qvarfordt, American. Round 2, “WC3”, EARNED, NOT GIVEN, American Victory, Svante Sandblom, Morgan Tourbier, Japanese. Report
Monday at 04:05 PM1 day Author comment_38961 Round 3, “BoF12”, FORGING SPETSNAZ, Japanese Victory, Morgan Tourbier, Daniel Qvarfordt, Russian.Round 3, “BoF12”, FORGING SPETSNAZ, Russian Victory, Svante Sandblom, Magnus Söderberg, Japanese. Edited Monday at 04:13 PM1 day by CTABKA Report
Monday at 05:08 PM1 day Author comment_38963 Round 4, “J239”, SHOOT OR SHOVEL, Japanese Victory, Christian Lindberg, Daniel Qvarfordt, American. Round 4, “J239”, "SHOOT OR SHOVEL" American Victory, Magnus Söderberg, Morgan Tourbier, Japanese. Report
Monday at 05:30 PM1 day Author comment_38966 Nu är alla foton som togs samt resultaten upplagda. Tack för alla som kom och skapade god stämning. Fräscha ASL spelare, med bad från bryggan var dag, morgon och kväll, bastu och pool.Vi har planerat in en ny sammankomst på Föringsö - Maj 2027, temat blir: May 1940 västfronten (87 år senare...). Report