May 31May 31 comment_38759 Stavka Archives 3BRuss-Melvin F vs Germ Svante S.Victory Conditions: Control the Factory without losing 22 CVPs of 658ss/348ss (A Panzer wreck count as 3 eliminated 348ss HS ).German Victory, Gained Control of the Factory, lost 10.5 x 658ss squads (21 CVP), if one more 348ss HS had been eliminated the Russians would have won. Edited May 31May 31 by CTABKA Report
June 3Jun 3 comment_38773 Jag vet att det är som att svära i kyrkan. Men är det inte 55/45 till tysken? Report
June 4Jun 4 Author comment_38780 Det är en hel vetenskap, att bedöma, första MC på ryska guncrew DR 12. MOL attack på Pansar IVF2, DR 6 or less eliminated, miss, CC mellan Attacker 658ss vs 628E hand-to-hand, DR 2, leader creation 8-1 ldr samt infiltration. Som ryss lyckades jag ändå ge tysken blodiga förluster i CC.Sista PFPh bedömer jag 80-20 i rysk favör. Efter Prep och Critical Hit, elimineras två ryska squad i två olika factory hexes, som möjliggör tysk framryckning mot sista försvaret 80-20 i tysk favör Svante tyckte i början att det såg ut att vara en lätt strid för tysken som har gott om tid, men höll på att förlora på båda sätten, dvs för mkt förluster eller misslyckas att ta fabriken.Nu har Svante spelat igenom alla 6 Stavka scenariorna, jag vann 3 han vann 2, det sjätte scenariot Cherkassy Pocket spelade Svante mot dig.Håller på att uppdatera alla 6 Stavka Archives scenarior samt 6 till SA7-SA12 kommer, varav 3 är klara och 3 andra håller på att solotestas. Report
June 5Jun 5 comment_38782 Spännande med nya. Kommer dessa också vara deluxe som gjorts om eller är det ett helt nytt koncept? Report
June 5Jun 5 Author comment_38783 Har aldrig hävdat att de är nya, endast uppdaterade uteslutande dog-scenarior, till mycket bra scenarior de senaste 10-20+åren och grundligt speltestade. Tror du har har spelat flertalet av scenariorna. Report