Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ASL Sweden Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SA3B Storm From The North

Featured Replies

Stavka Archives 3B

Russ-Melvin F vs Germ Svante S.

Victory Conditions: Control the Factory without losing 22 CVPs of 658ss/348ss (A Panzer wreck count as 3 eliminated 348ss HS ).

German Victory, Gained Control of the Factory, lost 10.5 x 658ss squads (21 CVP), if one more 348ss HS had been eliminated the Russians would have won.

20260531_110948.jpg

20260531_122949.jpg

20260531_125640.jpg

20260531_154641.jpg

Edited by CTABKA

Jag vet att det är som att svära i kyrkan. Men är det inte 55/45 till tysken?

• Author

Det är en hel vetenskap, att bedöma, första MC på ryska guncrew DR 12. MOL attack på Pansar IVF2, DR 6 or less eliminated, miss, CC mellan Attacker 658ss vs 628E hand-to-hand, DR 2, leader creation 8-1 ldr samt infiltration. Som ryss lyckades jag ändå ge tysken blodiga förluster i CC.

Sista PFPh bedömer jag 80-20 i rysk favör. Efter Prep och Critical Hit, elimineras två ryska squad i två olika factory hexes, som möjliggör tysk framryckning mot sista försvaret 80-20 i tysk favör Svante tyckte i början att det såg ut att vara en lätt strid för tysken som har gott om tid, men höll på att förlora på båda sätten, dvs för mkt förluster eller misslyckas att ta fabriken.

Nu har Svante spelat igenom alla 6 Stavka scenariorna, jag vann 3 han vann 2, det sjätte scenariot Cherkassy Pocket spelade Svante mot dig.

Håller på att uppdatera alla 6 Stavka Archives scenarior samt 6 till SA7-SA12 kommer, varav 3 är klara och 3 andra håller på att solotestas.

Spännande med nya.

Kommer dessa också vara deluxe som gjorts om eller är det ett helt nytt koncept?

• Author

Har aldrig hävdat att de är nya, endast uppdaterade uteslutande dog-scenarior, till mycket bra scenarior de senaste 10-20+åren och grundligt speltestade. Tror du har har spelat flertalet av scenariorna.