May 18May 18 comment_38731 Tjocklek på sytrådAlla år man spelat, har jag bara sagt till en motspelare på en turnering att den sytråden som han ville dra med (tjock björntråd) inte är standard-tråd.Vad är då intenationell standardtråd? när du kommer in en butik, så har de alltid en stor hylla med vanligaste tråden till salu, tjockare och tunnare tråd är ej framlagt på samma sätt, och inga storsäljare.40 wt eller 50 wt är den internationella "standard"-tjockleken för allroundbruk (medium weight).Högre nummer = tunnare tråd, lägre nummer = tjockare.Måsta man införa detta som turneringsregel 😅 för att - mota Olle i grind - som kommer med en uppsättning av trådar från grövsta 10-20 wt till de silkestunna trådarna på 80-90 wt.Hursomhelst nu vet alla, hur jag kommer döma om klagomål inkommer. Edited May 19May 19 by CTABKA Report
May 19May 19 Author comment_38733 12wt Mycket tjock, dekorationssöm, topstitching Jeans, läder.20wt Tjock Synlig söm, broderi Väskor, tunga tyger.30wt Medeltjock Dekorativ söm, maskinbroderi Quilting, kläder.40wt Medium Vanligaste allround-tråden, allmän sömnad, ASL LOS.50wt Fin Vanlig sömnad, patchworking, lättare tyger.60wt Mycket fin Delikat arbete, maskinquilting Siden, lätta plagg.80wt / 100wt Ultrafin Osynlig söm, microquilting Fina fållar. Report
May 20May 20 Author comment_38738 21 hours ago, M Söderberg said:Vilken färg är bäst?Gult är en av de bättre färgerna, vit och mörka sytrådar bör undvikas. Report
May 20May 20 comment_38740 Då blir det i fortsättningen, tveklöst, denna tråd. Tack Melvin för inspirationen!! Report
May 22May 22 comment_38743 Kommer börja ta med mig en hel Raaco-låda med mitt sy-kitt, framöver.På samma sätt som golfare har caddies med sig kommer ASL-spelare börja att ha sömmerska med sig😄 Report
May 26May 26 comment_38750 Var det nån som sa materialsport? 🤪Tänk er att vara ny i hobbyn och man hittar den här tråden (pun intended) – Blir man avskräckt eller får man bekräftat vilken nörd man är? 😆 Report
Create an account or sign in to comment