April 11Apr 11 comment_38652 WC4 With Iron WillEtt ok scenario trots bristfällig design. Vann enkelt som tysk, ryssen borde ha varit mer aggresiv från början. Report
April 13Apr 13 comment_38656 Detta vann jag som Ryss mot Olav på ASO lördag käll, blev en hyfsat enkel match. Sköt ner Stukan med min .50 i AA-läge, den hann dock ta en T-34 först. Manglade in med alla ryssar och bröt det mesta jag sköt på. Sköt rök med SU-vagnarna. Hittade 37:an på Tyskens vänsterflank, den hann immobilisera en T-34 innan jag sköt ner besättningen och tog över kanonen. Olav gav upp runda 3. 😜Var satte du Roadblock och dina Guns? Report
April 14Apr 14 Author comment_38664 Måste till att slå DR 2 to 5 (27%) för att bli av med Stukan och får inte stå i hus för att kunna gå i AA-läge. Om MMC med 50. Cal HMG inte flyttar fram. Då får man fundera om Stukan kan anfalla en Ryss AFV 9 hexes bort eller om blind hex gör att 50. Cal inte kan attackera Stukan. Men bra byte 50. cal HMG flyttas inte fram och Stukan avstår från att anfalla, eller den anfaller och 50 cal missar 73% chans och har dessutom inte gått fram.Roadblock står långt fram på tysk vänsterflank. Båda FlaK 88L & 37L står långt bak. PSK grupper skyddar dem, tysk Sniper sätter även den upp i det bakre området. Report