January 5Jan 5 comment_38358 HallojHjärnan ruttnar uppenbarligen, fråga kring firelane.Om Japanerna i sin impuls flyttar som bild 2 och kinesen skjuter MMG tillsammans med ledaren på J7 och förklarar firelane så har jag för mig att J8 J9 också påverkas av firelanen. Stämmer det? Hur isf och var hittar jag den förbenade regeln. Hjälp uppskattas. Report
January 5Jan 5 comment_38359 B9.222:"When a Fire Lane is placed due to a First Fire attack vs a unit using some form of Impulse movement (13.62; 25.232; D14.2; E11.2; E11.52), its Fire Lane Residual FP immediately attacks all other elements of that Impulse currently in any Location(s) where that Residual FP now exists."För varje Location slår man ett nytt tärnningsslag - så se till att slå mot den Location med "fetast" mål först....utfall du slår en 11. Report
January 5Jan 5 Author comment_38360 Bra tips och tack för regelreferens. Jg kan ju tycka att man kunde nämnt HW eller banzai i regeln istf "some form of impulse". Jag lovar att jag läst den regeln tusen ggr. Report
January 6Jan 6 comment_38363 14 hours ago, Klas Malmström said:B9.222:Ska väl vara A9.222Men det kanske de flesta fattar redan. Report
January 7Jan 7 comment_38372 Går att beställa A:n på Trojan Games. Kommer med ASL-loggan på och kostar bara 129,- styck!😁 Report