January 1Jan 1 comment_38342 Hej Nu blev det lite mycket…..Hus F5 i RB är minerat o fortifierat En rysk står redan inne i F5 klarade av att ta sig igenom minfältet. Ryssar finns i F6 alltså ADJACENT till F5 Nu påbörjar två squads ett röjningsförsök, de börjar sin flytt från E5 blir TI och ålar sig, in i F5, Där minfältet är beläget ….ÄR dessa tyskar INNE I F5 om dessa blir beskjutna …..??? Känns lite sådär men kan ändå köpa det Report
January 4Jan 4 comment_38354 Ja. Som jag ser det är de inne i huset. Hittade dessutom en QA för detta. "It is in the building hex and receives building TEM." Report
January 6Jan 6 Author comment_38369 Underbart ….tackUndrar en annan sak om minfälten Man kan ju gå in i minfält om man lägger hela sin move på detta, utan att attackeras av minorna, och sedan tvingas man bli Ti och måste röja i closecombat fasen ….. är det som så att om man misslyckas med röjningen , att man MÅSTE dra sig ur minfältet …. Samma turn ….???Kändes som det, men inte säker Report
January 7Jan 7 comment_38370 Nej. Så tycker jag inte som det känns. Tvärtom.B24.74 Good Order Infantry may enter a Known minefield hex free of minefield attack by placing a partial TB, provided they expend their entire MF allotment to do so, become TI, and attempt to clear the minefield at the end of their CCPh.De har spenderat hela MF samt blivit TI och placerat en partial TB in i hexen. De varken måste eller får gå ur denna hex samma turn. De står där TI med en partial TB och oröjda minor. Deras nästa turn kan de antingen återigen försöka röja minorna (med LABOR -1) eller gå ur hexen via TB utan att bli attackerade eller gå ur hexen via någon annan hexside och bli attackerad av minorna, Report
Monday at 01:38 PM5 days Author comment_38377 Vad jag är tacksam för att du läser regler 😊........... nu ser jag ju att det står "end of their CC" då kan dom ju inte dra sig ur samma turn. Report