Posted October 10Oct 10 comment_38252 Hade en situation som jag inte fixade riktigt En berserk som kutar in i en hex med en AVF, vad blir det i modifieringar ? Blir det -2 på tärningarna, (FFMO) jag antar att berserken inte kan få skydd från AFVn.. ? Hittar inte Edited October 10Oct 10 by Jerry Report
October 10Oct 10 comment_38253 D9.3 All Infantry in the same Location with a wreck/friendly-AFV/abandoned-enemy-AFV are entitled to a +1 TEM Alltså "friendly-AFV". Det blir alltså -2 om AFV skjuter med MG i en annars OG hex. Med kanonen blir det istället Case E +2 och inget FFMO eller FFNAM. Även Case A, change CA kan vara relevant då vapnet måste peka mot hexside som berserken kommer in i hexen via. Edited October 10Oct 10 by M Söderberg Report
October 10Oct 10 comment_38254 Tycker att en tankcrew borde kunna bli berserk och köra med road rage. Den måste köra overrun på allt den ser med alla MF. Även försöka rubble:a hus😄 Ber om ursäkt på förhand för mitt torra skämt😁 Report
October 10Oct 10 comment_38255 50 minutes ago, Peyre said: Tycker att en tankcrew borde kunna bli berserk och köra med road rage. Den måste köra overrun på allt den ser med alla MF. Även försöka rubble:a hus😄 Ber om ursäkt på förhand för mitt torra skämt😁 Jag gillar den gamla Crescendo of Doom (tror jag det var) regeln där en Shock kunde drabba föraren och vagnen flyttades random en hex....lite jobbigt om man körde bredvid en cliff... 😀 Report
October 11Oct 11 comment_38256 On 10/10/2025 at 5:23 PM, Peyre said: Tycker att en tankcrew borde kunna bli berserk och köra med road rage. Den måste köra overrun på allt den ser med alla MF. Även försöka rubble:a hus😄 Låter ju som en utmärkt idé för ett framtida tema på Supporting Fire! 😂 Report
Create an account or sign in to comment